Sain tietää miksi olen niin ongelmainen...
Vaikka olen ihan normaaliälyinen, olen aina tuntenut käyväni jotenkin hitaammalla kuin muut. En välillä huomaa näkökentässä olevia asioita, ahdistun helposti, olen ollut aina lapsellinen ja saanut "oudon" leiman. Jopa paikoissa joissa olen yrittänyt käyttäytyä ja olla mahdollisimman normaalisti niin hyvin kuin pystyn. Olen myös pienikokoinen, ihan normaalin pituuden rajoissa mutta näytän enemmän pitkältä esiteiniltä kuin lyhyeltä 25v:ltä.
Sain vahingossa tietää että biologinen äitini käytti huumeita raskausaikanaan. Tiedän että joku alkaa huutaa provoa, mutta ei ole. En tiedä mihin muualle avautuisin tästä kuin anonyyminä netissä. Toisaalta helpotus saada tietää että minussa on ihan oikeasti jotain vikaa enkä vain kuvitellut kaikkea, mutta samalla tuo sama asia inhottaa. Mietin juuri pitäisikö kertoa puolisolle vai ei. Eniten tässä vituttaa se, että minulta on tavallaan riistetty mahdollisuus normaaliin elämään ennen kuin se alkoikaan.
Kommentit (8)
No, nyt olet tyytyväinen, kun sinulla on syyllinen sinun outouteesi. Mutta, vaikka on syyllinen, ja voit olla halutessasi katkera tästä, kannattaa myös miettiä, miten työstät asian ja mitä tahdot ja miten aiot ne saavuttaa.
Mulla on ihan samanlaista, mutta äiti kyllä eli ihan normaalisti raskauden ajan...
Et voi olla kovin outo jos sulla on puolisokin. Tuo on muuten merkki masennuksesta että etsii itsestään vikoja, ja tuntuu ettei ole normaali. Kuka meistä on normaali? Ei sellasta olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla kovin outo jos sulla on puolisokin. Tuo on muuten merkki masennuksesta että etsii itsestään vikoja, ja tuntuu ettei ole normaali. Kuka meistä on normaali? Ei sellasta olekaan.
No, puolisokin on oudommanpuoleinen, kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta, misophoniasta ja aspergerista. Olin masentunut teininä, mutta se oli enemmänkin seuraus kuin syy outouteen. Tiedän että kaikki on outoja, mutta minulla tuo outous menee normaalin ohi. Noiden alunperin luettelemieni ongelmien lisäksi minulla on paljon muitakin outoksia.
ap
Voimia.