Meneekö teillä paljon aikaa kauneuden- ja terveydenhoitoon?
Musta tuntuu, että itselläni menee paljon ja enemmänkin menisi helposti jos jaksais.
Kommentit (11)
Aamulla n. puoli tuntia suihkuineen ja hiustenlaittoineen. Illalla ehkä kolme varttia.
No lasketaanpas, miten aikaa kuluu.
Meikkaus arkisin, 5-10 minuuttia.
Meikkaus viikonloppuisin, 0-10 minuuttia.
Hiusten föönaus ja muotoilu, noin joka toinen tai kolmas päivä, 15 minuuttia.
Hiusten leikkaus ja tyvivärjäys, noin 6-8 viikon välein, 1,5-2 tuntia.
Vartalon pesu päivittäin, 5-10 minuuttia.
Vartalon ja hiusten pesu, noin joka toinen tai kolmas päivä, 10-15 minuuttia.
Hampaiden pesu kaksi kertaa päivässä, yht. 5 minuuttia.
Ihon puhdistus ja rasvaus iltaisin 5-10 minuuttia.
Kynsien leikkuu ja muotoilu noin kerran viikossa, 10 minuuttia.
--> kauneudenhoitoon ja puhtauteen vähintään 15 minuuttia päivässä ja suurimmillaan 3 tuntia
Menee tällä hetkellä, koska olen päästänyt ihoni, hiukseni ja kroppani niin huonoon kuntoon. Käyn kosmetologilla sarjahoidoissa ja olen palkannut pt:n. Kampaaja on korjaillut ylivärjättyä ja huonokuntoista tukkaa.
Haluan ulkonäköni takaisin, mutta se vaatii aikaa ja vaivaa. Olen ollut henkisesti huonossa kunnossa ja siksi tilanne on mennyt niin pahaksi. Nyt voin jo paremmin, pian se näkyy ulospäinkin.
Ei mene enkä ole laskenut. Käyn suihkussa ja laitan dödön, siin se.
Terveydenhoitoon: ravinto, puhtaus, uni, liikunta... niin useampi tunti ja kaunistautumiseen ehkä pari minuuttia, jos laitan hiukset.
Eipä oikeastaan päivittäin ollenkaan aikaa, jos ei nyt hiusten kampaamista pidetä kauneudenhoitona.
Käyn aamuisin suihkussa max 5min. ja sehän on vain puhtaanapitoa kuten hampaiden pesukin. En rasvaile itseäni juuri koskaan, joskus kovilla pakkasilla laitan sääriin rasvaa, karvat ajelen muutaman kerran vuodessa sääristä ja kainaloista, kesällä muutaman viikon välein, talvella harvoin. Hiukset värjään ehkä 3-4 kertaa vuodessa, yhtä harvoin käyn leikkauttamassa hiuksia.
Meikkaan korkeintaan muutaman kerran vuodessa, ja siihenkään ei montaa minuuttia mee, värivoide, ripsiväri ja huulipuna, ei ole hyvää puuteria enää saanut vuosiin niin aloin käyttää värivoidetta, mutta sitäkään ei aina jaksa laittaa.
Mielestäni terveyden- ja kauneudenhoito ovat kaksi eri asiaa, joita ei voi mittailla samalla asteikolla. "Terveydenhoitoa" joudun aika paljon miettimään, koska joudun tarkkailemaan syömisiä yms., ja sitten liikunta ja lääkäreissä ravaaminen varmaan lasketaan myös. Sen sijaan kauneudenhoito tai ulkonäön ylläpito on asia erikseen. Hiuksiani en laita sen kummemmin koska ovat luonnonkiharat ja polkkamittaiset, niiden hoitamiseen käytän jonkin verran aikaa ja aineita, ja pestä täytyy joka toinen päivä. Ihonhoitoon menee mielestäni ihan tavanomaisesti aikaa, eli puhdistus, parit voiteet, aurinkovoide päivittäin, jne. Ihokarvojen ajeluun menee aikaa näin kesällä vähän enemmän kuin tavallisesti. Meikkaamiseen menee ehkä 10 minuuttia aamuisin jos on ihan peruspäivä, jos on joku tärkeämpi juttu niin voin meikata huolella ja siihen menee 20-30 minuuttia. Mutta ei tosiaan joka päivä. Olen luonnostani laiska, mutta vähän täytyy nähdä vaivaa että näyttäisi siedettävältä :-)
Vierailija kirjoitti:
Menee tällä hetkellä, koska olen päästänyt ihoni, hiukseni ja kroppani niin huonoon kuntoon. Käyn kosmetologilla sarjahoidoissa ja olen palkannut pt:n. Kampaaja on korjaillut ylivärjättyä ja huonokuntoista tukkaa.
Haluan ulkonäköni takaisin, mutta se vaatii aikaa ja vaivaa. Olen ollut henkisesti huonossa kunnossa ja siksi tilanne on mennyt niin pahaksi. Nyt voin jo paremmin, pian se näkyy ulospäinkin.
Minulla sama. Oon käynyt kyllä kosmetologilla vaan kerran, mutta kohta menossa uudestaan. Kampaajalla käyty. Ja ite käytän nyt tosi paljon tuotteita ihonhoitoon yms. Pitää korjata vahinkoja, sit myöhemmin ei tarvi näin paljon nähdä vaivaa.
Ei mene. Ainoat jokapäiväiset jutut on suihkussa käynti ja hampaiden ja hiusten harjaus. Meikkiä laitan vain esim. baariin tai juhliin mennessä, siihen kuluu noin 5min. Lisäksi sheivaamiseen menee yhteensä ehkä 5min kuussa.
Ei ole rahaa kampaajaan ja ripsipidennykseen
mielestäni suihku ja hampaidenpesu eivät ole kauneuden vaan terveyden hoitoa
KÖYHÄLLÄ EI OLE RAHAA KAUNISTAUTUA
Ei mene. Minun kauneudenhoitoon käytettävät tuotteet ovat tässä: shampoo, nestesaippua, dödö ja apteekin perusvoide. Lisäksi huulirasva ja ripsiväri, jota en arkena käytä.
Mieheltä lainaan höylää, kun ajelen kainalokarvat n.kerran kuussa.
Kampaajalla käyn kuuden viikon välein.