Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia juuri minä olen se, joka saa usein kohtuutonta ulkonäköarvostelua osakseen?

Vierailija
27.05.2018 |

Enkä nyt väitä olevani maailman ainoa nainen jota arvostellaan, pointti siis on että yleensä olen juuri se porukan ainoa tapaus jolle voidaan sanoa oikeastaan mitä vain. En ole lihava, enkä laiha, olen normaalipainoinen, vartalo mallia tiimalasi ja kasvot noh, omasta mielestäni aika tavalliset, mutta jotkut on kuvanneet niitä persoonallisen näköiseksi, en tiedä tarkottaako se hyvää vai pahaa, veikkaan jälkimmäistä. En osaa sanoa itsestäni olenko kaunis, se on aika vaikea käsite. Mutta itse asiaan, monet kerrat on tullu todistettua että vaikka porukassa olisi oikeasti ylipainoisia tai todella laihoja tapauksia, niin se olen minä johon se sanallinen hyökkäys yleensä kohdistetaan. Saatetaan mainita joistain ihan mitättömän pienistä asioista, kuten finnistä leuassa tms. Jos on lihonut tai laihtunut muutaman kilon, siitäkin voidaan mainita.
Tiedän etten saa tätä edes kuulostamaan siltä etten itse haukkuisi muunlaisia ihmisiä, vaikka se ei tosiaan ole pointtini, mutta en osaa tätä muutenkaan ilmaista mainitsematta ylipainoisia tai äärimmäisen hoikkia naisia lähipiirissäni, jotka ei joudu tälläisen samanlaisen kohtelun uhriksi. En myöskään tarkoita, että heitäkään pitäisi haukkua, ei, ketään ei pitäisi, mutta miksi minusta tuntuu että jos ei ole jompikumpi näistä ääiripäistä, saa osakseen tätä tarpeetonta arvostelua ulkomuodostaan?
Jos muutkin on kokeneet samanlaista kohtelua niin olisi mukavaa keskustella asiasta, ilman mitään paskanmyrskyä, tosin en tiedä onko se tällä palstalla mahdollista.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko sanoa, että en ole sitten yläasteen liikkunut porukoissa, joissa olisi huomauteltu toisten ulkonäöstä. Toki positiivisia asioita sanotaan (nätti uusi paita, näytätpäs hyvältä, ihana tuo sun uusi tukka), mutta en muista, että joku olisi esim. huomauttanut finnistä tai lihomisesta – kai nyt ihminen itsekin tietää, että hänellä on finni tai että hän on lihonut? Mulla on yksi täti, joka aina joskus lipsauttelee jotain, mutta hän on oikeasti ainoa, jonka tiedän noin käyttäytyvän.

Samaa ihmettelen. Kuinka kukaan aikuinen ihminen kehtaa sanoa toiselle mistään finnistä? Voi sitä myötähäpeän määrää mitä tuollainen aiheuttaisi, sitä sanojaa kohtaan. 

Minä olen ollut lihava koko aikuisikäni, jo 15 vuotta 130kg, eikä kukaan vieras ihminenkään mulle huomauttele. Yks vittumainen naapuri joskus vihjaili jotain, se oli ilkeä kaikille muillekin. Ja kerran yks naapurin isä suuttui mulle kun huomautin asiasta mitä se teki sääntöjen vastaisesti ja se sanoi jotain joka vihjaisi minun olevan lihava.

En tunne ketään ihmistä joka olisi niin tökerö ja lapsellinen että sanoisi jonkun finnistä, ja minä sentään olen vuosia työskennellyt ihmisten kanssa joilla on jos jonkinlaisia diagnooseja.

Sulla on ap aika omituisia ihmisiä ympärilläs.

Vierailija
22/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa peruskoulua käyvältä. Ei aikuiset naiset kenenkään finniä kommentoi.

Vaikka kirjoitin kommentin siitä, että en ole tällaiseen käytökseen omassa elämässäni törmännyt, en silti ajattele, etteikö aloittaja tätä kokisi. Minusta on lisäksi hieman erikoista kirjoittaa näin lapsellinen kommentti, jossa syyttää aloittajaa lapsellisuudesta, anteeksi vain.

nro 15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti näytät kiltiltä, sellaiselta joka ei sanoisi ilkeästi vastaan.

Kiusaajat valitsee aina ns. heikoimpia mikä on tietenkin väärin mutta noin siinä käy.

Näytät = kehonkieli ja sanavalinnat antavat sellaisen signaalin muille, että tätä voi kiusata eikä se pistä vastaan. Ulkonäkö sinänsä ei vaikuta. Itsevarmaa ja sanallisesti näppärää lihavaa ei haukuta lihavaksi.

24/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia mahdollisia syitä. Yksi on se, että kulttuurimme "ulkonäkökriteerit" kokonaisuudessaan hyvin täyttäviä naisia kritisoidaan enemmän, jos heissä huomataan joitain yksittäisiä "kauneusvirheitä". Avoimen kritisoinnin syynä siis on, että halutaan kiistää oletusarvo. Miksi joku rupeaisi julistamaan itsestään selvänä pidettyä asiaa?

Motiivina julistamiselle voi olla kateus. Toisaalta motiivina voi ehkä olla sekin, että julistajaa tavallaan ärsyttää, että jotakuta, jolla on ns. kauneusvirheitä, pidetään kauniina, aivan kuin olisi jokin riski siinä, että muut eivät huomaa kohteen epätäydellisyyttä.

Vierailija
25/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, ettei kommentit johdu ulkonäöstäsi vaan olemuksestasi. Ehkäpä sinulla on tympeä ja arvosteleva ilme luonnostasi ja jotkut ihmiset saavat hepulin? tai olet epävarma ja pälyilevä. 

Kommunikoinnista 90% on ei- sanallista, eli kehonkieltä, joten kiinnitä huomiota omaan olemukseesi. Yirtä nähdä itsesi muiden silmin ja saatat löytää syyn hyökkäyksille.

Vierailija
26/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa peruskoulua käyvältä. Ei aikuiset naiset kenenkään finniä kommentoi.

Vaikka kirjoitin kommentin siitä, että en ole tällaiseen käytökseen omassa elämässäni törmännyt, en silti ajattele, etteikö aloittaja tätä kokisi. Minusta on lisäksi hieman erikoista kirjoittaa näin lapsellinen kommentti, jossa syyttää aloittajaa lapsellisuudesta, anteeksi vain.

nro 15

Vaikuttaa lapselliselta? Koska sanon, että ap vaikuttaa siltä että käy peruskoulua kokemustensa perusteella, niin sekö tarkoittaa että pidän häntä lapsellisena?

Vierailija
27/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet viehättävä ja ajatellaan että sinun finnistäsi voidaan kommentoida koska kestät kritiikin. Olethan viehättävä ja itsetuntosi on varmasti hyvä.

Vierailija
28/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että olet ns. julman näköinen. Ehkä naamasi ei ole miellyttävä heidän mielestään.

Vierailija
29/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin kaunis että naiset kadehtivat. Naiset ovat aina toistensa kilpakumppaneita, vaikka tälläkin palstalla jatkuvasti yritetään kieltää se että naiset olisivat kateellisia ulkonäöstä.

Vierailija
30/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko sanoa, että en ole sitten yläasteen liikkunut porukoissa, joissa olisi huomauteltu toisten ulkonäöstä. Toki positiivisia asioita sanotaan (nätti uusi paita, näytätpäs hyvältä, ihana tuo sun uusi tukka), mutta en muista, että joku olisi esim. huomauttanut finnistä tai lihomisesta – kai nyt ihminen itsekin tietää, että hänellä on finni tai että hän on lihonut? Mulla on yksi täti, joka aina joskus lipsauttelee jotain, mutta hän on oikeasti ainoa, jonka tiedän noin käyttäytyvän.

Samaa ihmettelen. Kuinka kukaan aikuinen ihminen kehtaa sanoa toiselle mistään finnistä? Voi sitä myötähäpeän määrää mitä tuollainen aiheuttaisi, sitä sanojaa kohtaan. 

Minä olen ollut lihava koko aikuisikäni, jo 15 vuotta 130kg, eikä kukaan vieras ihminenkään mulle huomauttele. Yks vittumainen naapuri joskus vihjaili jotain, se oli ilkeä kaikille muillekin. Ja kerran yks naapurin isä suuttui mulle kun huomautin asiasta mitä se teki sääntöjen vastaisesti ja se sanoi jotain joka vihjaisi minun olevan lihava.

En tunne ketään ihmistä joka olisi niin tökerö ja lapsellinen että sanoisi jonkun finnistä, ja minä sentään olen vuosia työskennellyt ihmisten kanssa joilla on jos jonkinlaisia diagnooseja.

Sulla on ihania ihmisiä ympärillä. Minulle on sattunut vain näitä törppöjä jotka keksimällä keksii jotain huomautettavaa ulkonäöstä tai pukeutumisesta, luonteesta tai takertuu sanoihini. Mulla oli alainen, noin kuuskymppinen nainen, joka olisi halunnut minun pestini. Hän sitten piinasi minua 5 vuoden ajan huomauttelemalla jokaisesta näpystä, pienestä haavasta sormessa, nilkkasukkien koosta (kun puristaa liikaa), hiusten pituudesta ja väristä, kiloista ja syömisistä, syömättömyydestä (kun oli kiire), iästä ja kokemuksesta, väsyneenä väärin sanotuista sanoista (ei hänelle vaan muille), mistä tahansa virheestä. Oman perheen naiset on samanlaisia mikroskooppisen tarkkoja kyttääjiä ja huomauttelijoita. Nyt olen muutaman vuoden pitänyt yhteydenpidon ihan minimissä, ei jaksa enää.

En ole ap

Vierailija
31/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nro 15

Vaikuttaa lapselliselta? Koska sanon, että ap vaikuttaa siltä että käy peruskoulua kokemustensa perusteella, niin sekö tarkoittaa että pidän häntä lapsellisena?

Siinä tapauksessa et ole lukenut aloittajan vastauksia lainkaan. Niistä kyllä käy ilmi, että hän ei käy peruskoulua.

Vierailija
32/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoverisi. Minua on myös naiset arvostelleet, mutta yleensä miehiltä positiivista palautetta. Mielestäni toisille huomauttelu kumpuaa kateudesta. Lapset huomauttelevat tajuamatta sen loukkaavan. Nämä aikuiset huutelijat ovat ottaneet oikeudekseen laukoa omia totuuksiaan ilman hienosäätöjä. Heille voi sanoa suoraan, että puheensa loukkaavat. Jos tällaisille laukojille huomauttelee ulkonäöstään, niin suuttuvat totaalisesti. Eli he saavat mielestään arvostella, mutta heille ei saa sanoa poikkipuolista sanaa. 

Vierailija
33/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus.

Vierailija
34/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ihania ihmisiä ympärillä. Minulle on sattunut vain näitä törppöjä jotka keksimällä keksii jotain huomautettavaa ulkonäöstä tai pukeutumisesta, luonteesta tai takertuu sanoihini. Mulla oli alainen, noin kuuskymppinen nainen, joka olisi halunnut minun pestini. Hän sitten piinasi minua 5 vuoden ajan huomauttelemalla jokaisesta näpystä, pienestä haavasta sormessa, nilkkasukkien koosta (kun puristaa liikaa), hiusten pituudesta ja väristä, kiloista ja syömisistä, syömättömyydestä (kun oli kiire), iästä ja kokemuksesta, väsyneenä väärin sanotuista sanoista (ei hänelle vaan muille), mistä tahansa virheestä. Oman perheen naiset on samanlaisia mikroskooppisen tarkkoja kyttääjiä ja huomauttelijoita. Nyt olen muutaman vuoden pitänyt yhteydenpidon ihan minimissä, ei jaksa enää.

En ole ap

Uskomatonta! Mitä vastasit sille akalle? Jos mulle sanoisi joku tuollaisista asioista niin nauraisin päin naamaa ja sanoisin että oletko nyt ihan tosissasi.

Vierailija
35/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minä olen tavallinen eikä ulkonäköni ole koskaan missään iässä haukuttu. Voi olla, että reagoit vain pieneenkin, ihan tavalliseen keskusteluun normaalia voimakkaammin. Ehkä ulkonäkösi on sinulle niin tärkeä, että kiinnität huomiota asiaan enemmän.

Vierailija
36/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää olet vaan se joka noteeraa tollaset asiat.

Sulla on pir%n huono itsetunto.

Vierailija
37/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et hae tällä keskustelulla sitä kuinka paljon naiset kadehtivat sinua ja siksi kohtelevat huonosti, mitä sitten haet...? Se kiinnostaisi.

Oletko jotenkin vajaaälyinen? Tässä kysellään sitä, miksi aina yksi henkilö on se joka erottuu joukosta. Mene sinä vain sinne peilin ääreen märisemään, miltä näytät kun tällaisten kommenttien lähettäjistä oikein huokuu tuo ulkonäkökeskeisyys ja huono itsetunto. Jos sua ei kiinnostaisi ja olisit hyväitsetuntoinen, niin et olisi eksynyt tähän keskusteluun ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan