Puhelinmyyjien vakiolauseet
Olikos Maija ihan itse puhelimessa? Aivan mahtavaa, aivan mahtavaa! Todella hienoa että tavoitin sinut. Nimittäin tosi mukavalla asialla soitellaan nyt. Sinähän Maija varmasti ymmärrät että jos saat sähköä halvemmalla, niin sähkölasku on vähän pienempi. Ja kaikkihan me tykätään vähän pienemmistä laskuista, vai mitä Maija?
Kommentit (37)
Joskus kuuntelin koko puheen ja kun se vihdoin loppui niin kysyin vaan että lukiko paperista vai osasiko ulkoa :)
Just tuo "aivan mahtavaa että tavoitin" ärsyttää. Mikäs siinä niin kovin mahtavaa on? Yleensä vastaan ihan itse omaan puhelimeeni.
Se että joku tyyppi soittaa ei ole mikään syy puhua sen kanssa tai edes kuunnella - ei kiitos, hyviä päivänjatkoja ja puhelu poikki vaan.
Vierailija kirjoitti:
Se että joku tyyppi soittaa ei ole mikään syy puhua sen kanssa tai edes kuunnella - ei kiitos, hyviä päivänjatkoja ja puhelu poikki vaan.
Itsekin toivotan hyvää päivän jatkoa ja kiitän soitosta ellei kiinnosta. Töykeä ei tarvitse olla ihmisille jotka tekevät työtään. Ja yleensä soittajat ovat hyvin kohteliaita.
heh. tässä viikon sisään soitti minulle aamulla fortumilta joku ukko. herätti minut sängystä ja unenpöpperössä vastasin koska en odottanut puhelinmyyjää, ja minulla on sitä paitsi telemarkkinointikielto voimassa. alkoi selityksensä sillä kuules, nyt me aletaan kilpailuttamaan sun sähkösopimusta, eikö joo.
Sanoin etten ala kilpailuttamaan, lyhyesti ja selkeästi ilmaisin kieltäytymisen. sitten alkoi tivata mun henkivakuutuksesta tietoa. sanoin että en oikein tiedä siitä paljoa mutta hiljattain hoidettu niitä asioita äitini kanssa. kysyi minkä suuruinen, en tiennyt, sanoin. intti että sano nyt perkele suurinpiirtein. sitten ilmoitin että olen nyt nukkumassa ja minulle ei saa soittaa uudelleen.
myyjä: "etkä ole. sinä olet nyt puhelimessa."
luuria sain korvaan minä tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut puhelinmyyjänä. Meilläkin oli noita vakiolauseita. En oikeastaan käyttänyt niitä koskaan, ja pomo oli siitä aluksi hyvin vihainen. Kun kuitenkin olin tiimin paras myyjä niin pomo sitten lopulta hiljeni.
Nykyään teen muita (myynti-)hommia. Puhelinmyyntiajasta oli kyllä paljon hyötyä ja siitä sai myyntioppia, mutta työ on sen verran raskasta ja huonosti palkattua että harva siinä kauaa jatkaa. Hyvät hakeutuvat muihin töihin ja huonot jäävät yhteiskunnan elätiksi.
Jos ei ole hyvä puhelinmyyjä niin ei voi menestyä elämässä?
Olet kännipäissäsi osallistunut kilpailuun etkä muista. Kyllä me puhelinmyyjät tiedetään.
No hei xx, nyt iloisia uutisia, saat keittokirjan ja puolen vuoden xx lehden ilmaiseksi. Kaikki tämä jos tilaat 24 kk ajaksi lehden tilauksen päätteeksi tulee ilmainen jakso, keittokirja tulee kun olet maksanut tilauksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä yrittävät tehdä, se on posiitiivista!
"työtä".
Aika rankkaa duunia - olin kerran 2 kuukautta kun en halunnut olla työttömänä.
Tämän oman työkokemuksen takia olen kohtelias puhelinmyyjille, mutta sanon heti ei kiitos, jolloin hänen ei tarvitse paasata koko litaniaa. Aloittelija todella joutuu lukemaan paperista, ennen kuin myyntipuhe muokkaantuu suuhun sopiaksi.
Työtä se todella on, turha vähätellä enne kuin olet itse kokeillut. Miten kovasti itkisit, jos joku tulisi tunnustamaan, että on mieluummin kotona työttömänä kuin rupeaa puhelinmyyjäksi? Et taitaisi tykätä siitäkään.
"Soitan nyt kuten sovittiin joku aika sitten":)
"Loistavaa että tavoitin teidät, aivan loistavaa!", iloitsi soittaja juuri äsken. Mikähän siinä oli niin suurenmoista... Kuulosti siltä kuin olisi ottanut yliannostuksen jotain piristeitä. Tuollainen lähestyminen ei suomalaista pehmennä, pikemmin aiheuttaa suojautumisreaktion. Kuka on keksinyt että myyntipuheet käännetään suoraan jostain amerikkalaisista myyntioppaista?
Minä saan ne poikkeuksetta lyömään luurin korvaan kun sanon että multa on luottotiedot menny mutta mitäs sulta löytyy, anna tulla kaikki vaan. Tilaan jokaisen lehden jota sulla on tarjota.
Painan puhelun poikki heti ensimmäisen lauseen kuultuani.
Sillähän noista pääsee.
Joskus automatkoilla ollessani puhuin varmaan tunnin jaaritellen ja kysellen kaikkea epäolennaista mutta en tilannnut mitään. Tosin lupasin harkita loman ajan tarjousta ja sovimme että tytteli soittaa uudestaan kun palaan lomilta. Tytteli soitti, en tilannut sittenkään mitään, mutta sain aikaa kulumaan varmaan puolituntia ja oli kiva kuulla nuoren naisen heleää ääntä.
Eräs mies hämeestä.
Ne typerät myyntipuheet ovat ällöttäviä, ja tulee mieleen tyhmät kaupallisen alan ihmiset, jotka niitä laativat.