Pärjäänkö rahallisesti jos mies lähtee?
Palkkaa jää käteen 1700e, vuokra 900e. 16 ja 19 v vielä kotona mun kanssa. Sähkö, puhelimet, muutama laite puhelinlaskussa, auto. Laskurin mukaan en saa asumistukea.
Pärjäänkö jos mies lähtee?
Kommentit (19)
Miksi et pärjäisi? Tai oikeammin: miksi nyt pärjäisit paremmin, kun mies on maksajana.
Millainen laskuri näyttää että tuolla paikalla yhden lapsen kanssa et saa asumistukea?!
Totta kai pärjäät! Jos ei hyvin mene miehen kanssa, ei ole mitään järkeä jäädä suhteeseen! Itse lähdin kun lapset oli 14 ja 19 vuotiaat. Ja ihan ok pärjäsin vaikka oli myös kova vuokra ja pieni palkka. Henkisesti olin vapaa kun lähdin huonosta liitosta ja en ole eroa katunut päivääkään! Tsemppiä ja rohkeutta päätökseen !
Pärjäät, mutta joudut tarkemmin katsomaan, mihin ns ylimääräiset rahasi käytät, eli joudut tekemään valintoja mahdollisesti ruokakaupan ja rättikauppojen välillä :)
Peruseläminen onnistuu hyvin. Ja parin vuoden päästä tilanteesi on jo toinen, joten mieti tätä väliaikaisena tilanteena ainoastaan.
Muutat halvempaan asuntoon ja se 19-vuotias muuttaa omilleen.
Pärjäisin paremmin jos tuo kaljaa kittaava nahjus korjaisi tuosta luunsa.
Listaa kaikki kulut ja menot niin sittenhän sen tiedät. Listaa tänne, niin voidaan ehdotella mitä olet unohtanut huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Millainen laskuri näyttää että tuolla paikalla yhden lapsen kanssa et saa asumistukea?!
Kelan laskuri. Laitoin siihen tuon 19v myös.
Kyllä aika tiukkaa on mutta pakkohan se on aina pärjätä sillä mitä on. Muuten varmaan pärjäisit ihan ok mutta tuo auto on kysymysmerkki, ellei ole ihan tuliterä. Auton vakuutukset on kalliita (vuokralla asuvan pitää muuten ottaa myös kotivakuutus), kaikki auton rempat , niitä voi tulla yllättäen. Mulla meni maaliskuussa autoon 1200 euroa, budjetti ihan persiilleen taas pitkäksi aikaa.
Jos tekee tosi tiukkaa, ehkä autosta pitäisi luopua? Onko mahdollista? Lapset on noin isoja, onko sun mahdollista ottaa lisätyö jos tilanne vaatii - onko paikkakunnalla mahdollisuuksia? Toisaalta vanhempi lapsistasi kohta lähtee ja nuorempikin. Sun pitäisi kärvistellä n. 3-4 vuotta. Nimin. beentheredonethat
Mitä 19-vuotias tekee, onko opiskelemassa? Hänen osalta tuet pitää hakea erikseen, mutta tuskin hän kauaa haluaa äidin luona asua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pärjäisi? Tai oikeammin: miksi nyt pärjäisit paremmin, kun mies on maksajana.
Meinaatko, että jos taloudessa on yhden tulot tai kahden tulot niin ei mitään eroa?
No sitten ei, jos maksettaisiin miehen kanssa asuessa 2 x 900 euroa vuokraa, maksettaisiin sähkölasku 2 x, maksettaisiin lasten koulukirjat x 2, ostettaisiin lapsille aina samaa vaatetta 2 kpl
Minä pärjäisin ilman (hyvätuloista) miestä paljon paremmin. Ilmeisesti voisin saada asumis- ja toimeentulotukea. Nykyään täytyy kerätä tölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan laskuri. Laitoin siihen tuon 19v myös.
Ahaa hän siis käy töissä myös, no sitten.
Miksi mies on lähdössä? Teitkö jotain?
282e saat asumistukea. 2 aikuista ja 1 lapsi. Laitoin paikkakunnaksi Hattula kun en tiedä missä asutte.. Helsingissä saat enemmän.
Nollille menee , kun laskee vielä ton 19 v työttömyyskorvaukset siihen päälle.
Nuoremmasta saat vielä vähän aikaa lapsilisät ja elatusmaksut, vähintään 300 e. Vanhempi lapsi taas voisi jo mennä töihin tai muuttaa opiskelemaan ja elättää itsensä. Oletko varma, ettet saisi asumistukea?
Kyllä sinä pärjäät.