Keski-ikäiset naimisissa olevat naiset: paljonko seksiä harrastatte?
Olen keski-ikäinen mies jolla keski-ikäinen vaimo ja kaksi teini-ikäistä lasta. Pidän itsestäni huolta ja käyn salilla 3-4 kertaa viikossa. Vaimolla omat harastuksensa. Seksiä harrastamme harvakseltaan, ehkä pari kertaa kuussa. Tilanne oli huonompi, eli seksiä vähemmän, vielä vuosi sitten, mutta keskustelimme asiasta kunnolla ja sen jälkeen avioliittomme ei enää ole ollut täysin seksitön.
Minua on alkanut vaivaamaan se, että onko nyt käynyt niin, että vaimo harrastaa kanssani enemmän seksiä koska minä haluan, joka sinänsä on erittäin hyvä asia, muttei oikeasti itse halua.
Minkälaiset halut teillä muilla keski-ikäisillä kauan naimisissa olleilla naisilla oikein on? Onko 2 kertaa kuussa liikaa vai liian vähän? Kiinnostaako seksi yleensä? Harrastatteko sitä useiten vain koska mies haluaa?
Kommentit (44)
4kymppinen pariskunta, 4 lasta . Useampi kerta viikossa, välillä välineitä ja peppua.
Vaikka joka päivä, mutta en ole nyt suhteessa. Vakipanon kanssa kerran viikossa tai joka toinen viikko.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vaikka joka päivä, mutta en ole nyt suhteessa. Vakipanon kanssa kerran viikossa tai joka toinen viikko.
N48
Ja aina tavatessa harrastamme seksiä 3-4 kwrtaa. Kunnon sessiot.
Parameedox kirjoitti:
Nainen 46v ja mies saman verran. Lapsettomia.
Haluaisin joka päivä. Joskus parikin kertaa päivässä olisi ihanaa.
Puolisoni haluaa kerran kaksi viikossa.
Mielestäni se on aivan liian vähän.
Entisessä suhteessani sovimme ex:än kanssa paremmin yhteen seksuaalisesti.
Tällöin seksiä oli päivittäin.Olen muutenkin hyvin eroottinen ihminen.
Ehkä en näkyvästi muille, mutta sisäinen maailmani ja heittäytymiseni seksiin on rikasta.Myönnän, että nykyinen tilanne ei millään muotoa tyydytä.
Asutteko pääkaupunkiseudulla?
Lasten saanti ja heidän varttumisensa vaikuttaa varmaan jokaisen parin kohdalla vanhempien seksielämään ja yhdyntäkertojen määrään. Vaikutus vielä kasvaa lasten varttuessa teini-ikään ja tullessa sen kynnykselle.
Oikeastaan vanhempien seksielämä muuttui ainakin meillä jo siinä vaiheessa, kun lapset astui ulos leikkikehästä. Rakasteluun tuli silloin uusi varovaisuusmomentti, sillä äitinä ei ole kiva tunne, jos lapsi tupsahtaa isän ja äidin makkarin ovesta sisään juuri sillä hetkellä, kun vanhemmat huokailevat onnensa kukkuloilla sisäkkäin ja alkaa ihmetellä, mitä vanhemmat tekee ja mikä toi ääni on jota äiti pitää?
Vastaava tilanne on ainakin meillä mieheni kanssa koettu ja siksi ainakin minulla naisena, mutta ennen kaikkea äitinä on aina petipuuhissa pieni varovaihde päällä ja peitto käden ulottuvilla.[/quote]
Olkaa silti varovaisia suuhteessanne. Meillä seksi kuoli kokonaan juuri tuossa vaiheessa. / M65/ N60
Vierailija kirjoitti:
N48
Olisi miellyttävää, jos tapaisimme. Sopiiko? / M 62
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen mies kirjoitti:
Olen keski-ikäinen mies jolla keski-ikäinen vaimo ja kaksi teini-ikäistä lasta. Pidän itsestäni huolta ja käyn salilla 3-4 kertaa viikossa. Vaimolla omat harastuksensa. Seksiä harrastamme harvakseltaan, ehkä pari kertaa kuussa. Tilanne oli huonompi, eli seksiä vähemmän, vielä vuosi sitten, mutta keskustelimme asiasta kunnolla ja sen jälkeen avioliittomme ei enää ole ollut täysin seksitön.
Minkälaiset halut teillä muilla keski-ikäisillä kauan naimisissa olleilla naisilla oikein on? Onko 2 kertaa kuussa liikaa vai liian vähän? Kiinnostaako seksi yleensä? Harrastatteko sitä useiten vain koska mies haluaa?
Vaimosi antaa varmaan sinulle sääliseksiä, valitettavasti vaikuttaa ettei vaimosi oikeasti sua halua.
Sinulla ei ainakaan ole minkäänlaista tietoa avioliiton seksistä. Jos mies on oikea Mies, niin hän ei hyväksy sääliseksiä, vaan on mielummin ilman tai käy vieraissa.
M55, N43, lapsia kaksi, naimisissa 15-v.
Ja seksiä 2-7 krt/vkossa. Lomalla lähes joka päivä, 2kk pisin tauko lasten synnyttyä, muutoin menty em luvuilla:) ja seksiä on molempien halusta, erityisesti miestä kiihottaa kun minä teen aloitteen naisena koska tekee miestä mieli. Ja saan aina. Mies aina kehunut miten ihanaa on rakastella halukasta ja himokasta naista. En tiedä miksi miehen on aina sanottava se ääneen, ehkä kun sitä varmaan kiihottaa asia, mutta aina kehuu paikkojen tiukkuutta, olen pienikokoinen), kosteutta ja lämpimyyttä. Sillä on joku fetissi mun pim***iin!
Olen 44, mies 46, seksiä molempien aloitteesta 1-3 kertaa viikossa. Yhdessä olemme olleet yli 20 vuotta ja lapset ovat jo teinejä. Tilanne on molempien mielestä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Harrastaisin joka päivä jos mies haluaisi, joten masturboin lähes joka päivä. Seksiä on ollut tänä vuonna kolme kertaa, viimeisin kerta 2 kuukautta sitten.
Hyi sentään. Ainoastaan kaksi kertaa tänä vuonna. Mikä pitää tuollaisen liiton kasassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastaisin joka päivä jos mies haluaisi, joten masturboin lähes joka päivä. Seksiä on ollut tänä vuonna kolme kertaa, viimeisin kerta 2 kuukautta sitten.
Hyi sentään. Ainoastaan kaksi kertaa tänä vuonna. Mikä pitää tuollaisen liiton kasassa?
Lapset, talo ja velat.
Molemmat 46 v, neljä 11-17 v lasta. Yhdessä 23 vuotta. Seksiä nuorempana 3-4 kertaa viikossa ja nykyään 2-3 kertaa viikossa. Työajat molemmilla sellaiset, että kouluaikana pystymme toisinaan järjestämään johonkin aikaan arkipäivästä sekstailusessioita. Nyt kesäloma-aikaan vaikeampaa kun kahdenkeskinen aika tahtoo olla kortilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset, talo ja velat.
Tuo on minulle tuttua, itselläni oli sama tilanne. Nyt kaduttaa se etten silti lähtenyt omille teilleni vaikka itse sen talon rakansin ja sillä on tunnearvoa. Nyt lapset ovat muuttaneet ja nyt uskallan jo hakea nautintoa ennenkuin on liian myöhäistä. Haluaisitko jossain vaiheessa kahville?
Aivan liian vähän. Syynä haluton mies. N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset, talo ja velat.
Missä päin asustatte? Voisin käydä joskus paineitasi helpottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian vähän. Syynä haluton mies. N
Haluatko keskustella asiasta, vaikka kahvin kera? / AurinkoinenM
Keski-iässä normaalinainen haluaa seksiä useimmiten useammin kuin kerran päivässä.
40-45v nainen harrastaa seksiä, useimmiten feikkaamalla.
Yli 45v nainen harrastaa seksiä, feikkaamalla.
Lue lyhyt doku "Ikääntyvien naisten seksuaalisuus ennen menopaussia ja sen jälkeen", Melbourne Women's Midlife Health Project seurasi 13 vuoden ajan 438 naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä [jonkin verran] kuukautisvuotoa. Koko 13 vuoden laajan tutkimuksen yhteenveto näkyy selvästi kuvassa 1, jossa x-akseli "Years to/from Final Menstrual Period" tarkoittaa "vuosia menopaussia ennen/jälkeen miinus yksi vuosi".
The American Journal Of Medicine: 'Sexuality', (ilmainen raportti) https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(05)00890-9/fulltext
En tietenkään ole, mutten halua seksiä kenenkään sellaisen kanssa joka ei välitä minusta muutenkin. Suhteessa on potentiaalia tulla vielä hyväksi niin yritetään parantaa sitä nyt. Meillä on tilanne seksin suhteen nyt samantapainen kuin monessa lapsiperheessä sukupuoliroolit toisin päin.