Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakan terva pois asunnosta? Miten siivotaan?

Vierailija
26.05.2018 |

Olen tässä joku päivä menossa yhtä asuntoa siivoamaan jossa on vuosikaudet poltettu sisällä. En tiedä kuinka pahassa kunnossa on mutta sen tiedän että sitä tupakan tervaa vai mitä nyt onkaan on pinttynyt joka paikkaan.

Millä sen saa pois parhaiten?
Keittiö nyt ainakin pitäisi siivota eka eli keittiön kaapin ovet ym.
Kylppäri kuulemma pahin mutta sen nyt siivoaa helpommin kun voi vedellä ja aineilla läträtä kunnolla.
Onko ihmesieni tähän hyvä? Jostain luin myös että etikka olis kans hyvä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peset maalinpesuaineella seinät ja katot, sen jälkeen maalaat ne pohjamaalilla (Tixomatt) ja sen jälkeen maalaat ne uudestaan haluamallasi  vesiohenteisella remonttimaalilla.

Tämä on ainoa toimiva tapa. Ilman alkydipohjamaalia terva tulee uuden akrylaattimaalin läpi muutamassa vuodessa.

Vierailija
42/44 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt pintaremontteja vaan onko mitään toivoa saada asunto siivottua edes jotenkin siedettäväksi?

Ei ole mikään juoppo kyseessä vaan huonokuntoinen vanhus ja toivoisin että hänen koti olisi puhtaampi, sitä hänkin toivoo.

No, otan varuiksi kaikki mahdolliset välineet mukaan ja se lähtee mikä lähtee.

Ap

Meillä sama tilanne. Auttelen mattojen tamppauksessa, imuroinnissa, ikkunoiden pesuissa, pölyjen pyyhkimisissä jne. mutta pinttynyttä tupakkaa ei saa pois rätillä. Tämä suvun nestori ei kuitenkaan tupakanpolttoa tule eläessään lopettamaan, joten polttakoon vanha ihminen niin kauan kuin haluaa. Sitten kun hänestä aika jättää, tehdään remontti koko asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään siivous ei riitä eikä edes himmennä sitä kellanruskeaa sävyä, saati sitten lievennä hajua. Jos on itse asuntonsa sisällä polttamalla pilannut, niin se on vähän voivoi.

Olen itse tällä hetkellä remontoimassa asuntoa missä on poltettu vuosikymmeniä. Haju ei ole kadonnut vieläkään, vaikka pinnat on pohjattu Akrostopilla kahteen kertaan ja maalattu pintaankin jo. Muovimatot on purettu, lattiat hiottu ja tasoitettu. Keittiö on purettu täysin ja kaikki pinnat myös entisten kaapistojen alta maalattu. Verholaudat on purettu, pistorasiat vaihdettu, ikkunat ja patterit pesty ja maalattu jnejne. Keltaisuus on hävinnyt, mutta haju on edelleen aivan kuvottava.

Kiitos kokemuksen jakamisesta, onpa kurja juttu että noin tiukassa tuo lemu... itse juuri harkitsen tällaisen asunnon ostoa (hinta 4000€, pahasti muuttotappioinen kunta), yhtiössä remontit tehty, mutta tämä asunto on aivan karmean tupakkatervan peitossa. Täytyypä vielä pohtia jos tulee toinen 4000€ siivouskuluja...

Vierailija
44/44 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt pintaremontteja vaan onko mitään toivoa saada asunto siivottua edes jotenkin siedettäväksi?

Ei ole mikään juoppo kyseessä vaan huonokuntoinen vanhus ja toivoisin että hänen koti olisi puhtaampi, sitä hänkin toivoo.

No, otan varuiksi kaikki mahdolliset välineet mukaan ja se lähtee mikä lähtee.

Ap

Lähtee yleispesuaineella kun suihkit sitä raakana kostutettuun rättiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi