Tupakan terva pois asunnosta? Miten siivotaan?
Olen tässä joku päivä menossa yhtä asuntoa siivoamaan jossa on vuosikaudet poltettu sisällä. En tiedä kuinka pahassa kunnossa on mutta sen tiedän että sitä tupakan tervaa vai mitä nyt onkaan on pinttynyt joka paikkaan.
Millä sen saa pois parhaiten?
Keittiö nyt ainakin pitäisi siivota eka eli keittiön kaapin ovet ym.
Kylppäri kuulemma pahin mutta sen nyt siivoaa helpommin kun voi vedellä ja aineilla läträtä kunnolla.
Onko ihmesieni tähän hyvä? Jostain luin myös että etikka olis kans hyvä?
Kommentit (44)
Mun sedän kodissa käy kerran vuodessa siivoojat tekemässä perusteellisen siivouken. Setä asuu kaksiossa ja polttaa sisällä. On polttanut jo 25 vuotta tuossa omistamassaan asunnossa. Siivoojat pesevät teksiilipesurilla sohvan ja patjat, pesevät ikkunat ja jollai tosi vanhalla pesuaineella kaikki muut pinnat. Haju ja väri ei häviä minnekään, mutta tahma lähtee.
Tuossa tapauksessa sehän olisi rasismia huomattaa asiasta. Terveisin kiihottunut vihreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä parvekkeen roskapusseista ilmoitetaan isännöitsijälle, ei huoltoyhtiöön. Kyseessä on sääntöjen rikkominen ja se kuuluu isännöitsijälle.
Espoon asunnot oy:n isännöitsijöitä ei kyllä kiinnosta pätkääkään mikään sääntöjen rikkominen tai mikään muukaan
Tuossa tapauksessa sehän olisi rasismia huomattaa asiasta. Terveisin kiihottunut vihreä
Meidän vuokrakämppään tehtiin ennen muuttoa seinien pesu, otsonointi ja pintaremontti. Ei haise enää! :)
Juu ei se ikävä kyllä pelkällä siivoamalla lähde. Voit tottakai yrittää, mutta turhaa hinkkaat ja tuhlaat aikaasi, varsinkin jos tupakointi jatkuu jälkeenpäin. Kerrot vain, että noille jäljille ei voi mitään, koska ovat pinttyneitä ja lähtevät vain pintaremontilla.
Vahanpoistoaine ja moppipyyhin. Tee liuos ohjeen mukaan.
Kapselointimaalaus. Tai sitten täytyy uuden asukkaan aloittaa tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt pintaremontteja vaan onko mitään toivoa saada asunto siivottua edes jotenkin siedettäväksi?
Ei ole mikään juoppo kyseessä vaan huonokuntoinen vanhus ja toivoisin että hänen koti olisi puhtaampi, sitä hänkin toivoo.
No, otan varuiksi kaikki mahdolliset välineet mukaan ja se lähtee mikä lähtee.Ap
Ei ole. Mikään siivous ei riitä eikä edes himmennä sitä kellanruskeaa sävyä, saati sitten lievennä hajua. Jos on itse asuntonsa sisällä polttamalla pilannut, niin se on vähän voivoi.
Olen itse tällä hetkellä remontoimassa asuntoa missä on poltettu vuosikymmeniä. Haju ei ole kadonnut vieläkään, vaikka pinnat on pohjattu Akrostopilla kahteen kertaan ja maalattu pintaankin jo. Muovimatot on purettu, lattiat hiottu ja tasoitettu. Keittiö on purettu täysin ja kaikki pinnat myös entisten kaapistojen alta maalattu. Verholaudat on purettu, pistorasiat vaihdettu, ikkunat ja patterit pesty ja maalattu jnejne. Keltaisuus on hävinnyt, mutta haju on edelleen aivan kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt pintaremontteja vaan onko mitään toivoa saada asunto siivottua edes jotenkin siedettäväksi?
Ei ole mikään juoppo kyseessä vaan huonokuntoinen vanhus ja toivoisin että hänen koti olisi puhtaampi, sitä hänkin toivoo.
No, otan varuiksi kaikki mahdolliset välineet mukaan ja se lähtee mikä lähtee.Ap
Ei ole. Mikään siivous ei riitä eikä edes himmennä sitä kellanruskeaa sävyä, saati sitten lievennä hajua. Jos on itse asuntonsa sisällä polttamalla pilannut, niin se on vähän voivoi.
Olen itse tällä hetkellä remontoimassa asuntoa missä on poltettu vuosikymmeniä. Haju ei ole kadonnut vieläkään, vaikka pinnat on pohjattu Akrostopilla kahteen kertaan ja maalattu pintaankin jo. Muovimatot on purettu, lattiat hiottu ja tasoitettu. Keittiö on purettu täysin ja kaikki pinnat myös entisten kaapistojen alta maalattu. Verholaudat on purettu, pistorasiat vaihdettu, ikkunat ja patterit pesty ja maalattu jnejne. Keltaisuus on hävinnyt, mutta haju on edelleen aivan kuvottava.
Katto?
Kaipa se silti on imeytynyt jo syvempiin kerroksiin, eristeet haisee ja kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Mun sedän kodissa käy kerran vuodessa siivoojat tekemässä perusteellisen siivouken. Setä asuu kaksiossa ja polttaa sisällä. On polttanut jo 25 vuotta tuossa omistamassaan asunnossa. Siivoojat pesevät teksiilipesurilla sohvan ja patjat, pesevät ikkunat ja jollai tosi vanhalla pesuaineella kaikki muut pinnat. Haju ja väri ei häviä minnekään, mutta tahma lähtee.
Kidesooda, tunnettu myös maalarinpesuna. Poistaa todella tehokkaasti tahman kuin tahman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko tähän otsonointi? Kokeile jotain toista hajunsulkumaalia.
Muuten ei auta kuin purkaa seinät ja katotkin koolauksille ja levyttää uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tällä hetkellä remontoimassa asuntoa missä on poltettu vuosikymmeniä. Haju ei ole kadonnut vieläkään, vaikka pinnat on pohjattu Akrostopilla kahteen kertaan ja maalattu pintaankin jo. Muovimatot on purettu, lattiat hiottu ja tasoitettu. Keittiö on purettu täysin ja kaikki pinnat myös entisten kaapistojen alta maalattu. Verholaudat on purettu, pistorasiat vaihdettu, ikkunat ja patterit pesty ja maalattu jnejne. Keltaisuus on hävinnyt, mutta haju on edelleen aivan kuvottava.Katto?
Kaipa se silti on imeytynyt jo syvempiin kerroksiin, eristeet haisee ja kaikki?
Kaikki pinnat=kaikki pinnat. Eli katot ja seinät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tällä hetkellä remontoimassa asuntoa missä on poltettu vuosikymmeniä. Haju ei ole kadonnut vieläkään, vaikka pinnat on pohjattu Akrostopilla kahteen kertaan ja maalattu pintaankin jo. Muovimatot on purettu, lattiat hiottu ja tasoitettu. Keittiö on purettu täysin ja kaikki pinnat myös entisten kaapistojen alta maalattu. Verholaudat on purettu, pistorasiat vaihdettu, ikkunat ja patterit pesty ja maalattu jnejne. Keltaisuus on hävinnyt, mutta haju on edelleen aivan kuvottava.Auttaisiko tähän otsonointi? Kokeile jotain toista hajunsulkumaalia.
Muuten ei auta kuin purkaa seinät ja katotkin koolauksille ja levyttää uudelleen.
Seinistä ja katoista haju on hävinnyt. Se tulee luultavasti ilmanvaihtokanavista ja väliseinien eristeistä. Maalipinnat ei haise enää, mutta jostain se vielä tunkee. Iv:t menee uusiksi sen asunnon kohdalta, mutta kun on liesituulettimen alla polttanut, niin eiköhän se ole levinnyt koko putken pituudelle..
Vierailija kirjoitti:
Niistä parvekkeen roskapusseista ilmoitetaan isännöitsijälle, ei huoltoyhtiöön. Kyseessä on sääntöjen rikkominen ja se kuuluu isännöitsijälle.
Jos isännöitsijä ei reagoi, ilmoita kaupungin trveystarkastajalle. Jos hän ei reagoi, ilmoita molemmille että ilmoitat Iltalehteen kahden päivän päästä.
Kuten moni on jo sanonut, hajua ja värjäytymiä on mahdotonta pestä pois, ja kun tupakointi tulee jatkumaan, ei ylenpalttisessa jynssäämisessä ole järkeä.
Paras mitä voit saavuttaa on että saat tervan tahmaisuuden pois pinnoilta. Tekstiilit veisin sumeilematta pesulaan, sohvat+muut pehmustetut kalusteet ovat jo mennyttä kamaa, niitä voi kokeilla tuulettaa mutta kovinkaan suurta eroa et tule huomaamaan.
Ei auta otsonointi, kaikki pinnat pitää uusia ja maalata sellaisella erikoismaalilla, joka on tehty juuri tuota varten.
Ilma raikastuu jo sillä että peset seinät ja katot esim. tolulla, remontti ei varmaan tule kyseeseen jos asunnossa on asukas. Oksonisointi toimisi myös, mutta tässä toimeen pienessä ei saa suorituksen aikana asunnossa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tällä hetkellä remontoimassa asuntoa missä on poltettu vuosikymmeniä. Haju ei ole kadonnut vieläkään, vaikka pinnat on pohjattu Akrostopilla kahteen kertaan ja maalattu pintaankin jo. Muovimatot on purettu, lattiat hiottu ja tasoitettu. Keittiö on purettu täysin ja kaikki pinnat myös entisten kaapistojen alta maalattu. Verholaudat on purettu, pistorasiat vaihdettu, ikkunat ja patterit pesty ja maalattu jnejne. Keltaisuus on hävinnyt, mutta haju on edelleen aivan kuvottava.Auttaisiko tähän otsonointi? Kokeile jotain toista hajunsulkumaalia.
Seinistä ja katoista haju on hävinnyt. Se tulee luultavasti ilmanvaihtokanavista ja väliseinien eristeistä. Maalipinnat ei haise enää, mutta jostain se vielä tunkee. Iv:t menee uusiksi sen asunnon kohdalta, mutta kun on liesituulettimen alla polttanut, niin eiköhän se ole levinnyt koko putken pituudelle..
Siellä on iv tulo ja iv poisto hajut menee poistoputkeen, ei ne sieltä tule takasinpäin. Vai onko vanhempi talo silloin ei ole koneellinen poisto tai jos joku 100v. talo silloin on painovoimainen ja silloin niistä voi ilmat mennä ihan miten sattuu.
Jos haluaa asiallisen tuloksen, melkein parasta on tilata siivousfirmasta ns. tupakkapesu.
Tulee loppupeleissä halvemmaksi kuin se, että ensin teette itse, raijaatte huonekalut ja tekstiilit pois, sitten siivoatte suurella vaivalla, raijaatte kamat takaisin ja vähän ajan päästä havaitsette että edelleen haisee.
Tupakanhaju ja pinttyny nikotiini ei millään pesuaineilla lähde.