Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha asumisoikeusnumero, Vantaa Hki?

Vierailija
26.05.2018 |

Aikoinana oon hakenut asumisoikeusnumeron. En yhtään muista olenko silloin ilmoittanut että asunto kiinnostais esim. vain Vantaalta. Onko sillä merkitystä, koska jostain olin kuulevinani että nyt voisin sillä ajat sitte myönnetyllä numerolla hakea asoa myös Helsingistä? Vai pitäiskö mun tehdä uusi hakemus Helsinkiin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin asumissäätiön asunnot on pääkaupunkiseutu.

Minunkin numero on tosi vanha ja haen Espoolaisena stadista.

Mitä haetkin, ensimmäisenä asuntoa tarjotaan sille jolla on vanhin numero.

Mieti tarkkaan, minne haluat ja käy katsomassa talot.

Onnea

Vierailija
2/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että asumisoikeusnumerolla voi hakea koko suomesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnentoivotuksista:)

Tarkistin just Hgin kpgin kirjautumissivuilta että sieltä löyty mun numeroni. Ei se ollutkaan vanhempi kuin vuodelta 2013, kuvittelin tehneeni sen joskus 2000-luvun alussa :o

Eli onko niin, että jos en ota vastaan ekana tarjottua asuntoa, menetän numeron ja aina pitää tehdä uusi?

Vierailija
4/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko numeroita olla saman aikaisesti useampia.ELi  jos mul on jo yksi numero, jolla ei ole haettu mitään, niin pitäiskö varmuuden vuoksi luoda useita uusia numeroita??

Vierailija
5/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla useita numeroita. Tarjotusta asunnosta voi kieltäytyä eikä numeroa menetä.

Vierailija
6/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks haette asoja? Eiks niis oo hirveen kalliit vastikkeet?

Vierailija
7/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingis on asoja joissa todella edulliset vastikkeet jos vertaat nomaaliin vuokra-asuntoon. Haso rakennuttaa.

Vierailija
8/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noista vaikeaa päästä eroon? Varmaan paikkakunnasta riippuen mut esmes pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
9/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon pääsystä ei tietoa, ,mulla on kyllä sellainen käsitys että joistain kohteista suorastaan tapellaan, esim. Kalasatama

Vierailija
10/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen "eroon pääsemistä"? Irtisanot asunnon ja muutat pois, rahat tulevat parin viikon päästä tilille. Niin tuo ainakin Turussa ja Tampereella toimii ja tuo on ymmärtääkseni juuri asumisoikeusasumisen idea, että siitä pääsee tarpeen mukaan lähtemään nopeasti.

Vierailija
11/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä luulin että se vanha aso tulee ensin myyntiin kun niitä näkyy olevan Etuovessa ja Oikotiellä ja sitten joutuu odottelee niin kauan että joku ostais sen? Meneeks se sitte niin että asukas voi vaan lähteä, saa rahat ja se tyhjän kämpän myynti jää sen aso--yhtiön huoleksi?

Vierailija
12/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä on tää aso-asuminen stadissa. Vastike kaksiosta (400) on melkein puolet vastaavasta vuokra-asunnosta. Ei ole minkäänlaista etnistä eikä muutakaan värinää. Tylsää kun ei poliisit piiritä eikä ambulanssit vieraile. Virkistäviä tappelun ja juopottelun ääniä ei kuule edes viikonloppuisin. Olen huolissani naapureiden voinnista kun ei sieltä koskaan kuulu mitään. Ja toissa vuonna ei kahteen kuukauteen saanut maksaa vastiketta ollenkaan, kun kassaa haluttiin tasapainottaa. Parketissakin on naarmu.

Vierailija
13/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pässejä nämä kyselijät. Netistä voi lukea selvät sävelet muutamassa minuutissa. Ainut ongelma asoissa ovat muutamat rahastajasetien yhtiöt. Eli on valittava oikein.

Vierailija
14/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois muuttaminen on äärettömän helppoa. Ilmoitat että lähdet. Muutamassa viikossa saat sijoittamasi rahat korkoineen. Eli ei riipu mitenkään uuden ostajan löytymisestä.

Vierailija
15/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mä luulin että se vanha aso tulee ensin myyntiin kun niitä näkyy olevan Etuovessa ja Oikotiellä ja sitten joutuu odottelee niin kauan että joku ostais sen? Meneeks se sitte niin että asukas voi vaan lähteä, saa rahat ja se tyhjän kämpän myynti jää sen aso--yhtiön huoleksi?

Jos asoyhtiö ei saa kämppää myytyä kolmessa kuukaudessa niin se maksaa sulle hinnan ja jatkaa myyntiä ilman sua. Jos se myydään alle kolmessa kuukaudessa niin saat rahat heti myynnin jälkeen, mutta siis viimeistään kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
16/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asoyhtiö ei saa kämppää myytyä kolmessa kuukaudessa niin se maksaa sulle hinnan ja jatkaa myyntiä ilman sua. Jos se myydään alle kolmessa kuukaudessa niin saat rahat heti myynnin jälkeen, mutta siis viimeistään kolmessa kuukaudessa.

Tsih!  Minun kämppääni oli hakenut 60 hakijaa, näytössä piti vuorotella. Myhäilin jo näytössä 15 vuotta vanha numero taskussani.

Vierailija
17/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin pk-seudun numeron v. 2018. Minä vuonna olisi realistista saada Hason asunto Helsingistä?

Vierailija
18/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin pk-seudun numeron v. 2018. Minä vuonna olisi realistista saada Hason asunto Helsingistä?

5 vuoden päästä jonkin vähiten halutun

Vierailija
19/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idis on tossa että luo monta eri asonumeroo?

Vierailija
20/23 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä numeroita teillä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän