Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää, ettei reppu hinaa paitaa ylös?

repputauno
26.05.2018 |

Oon alkanut kävelemään työmatkat, mutta nyt kun takkikelit loppuivat on vastaan tullut rasittava ongelma! Mikä tahansa pitempi paita on päällä, ja miten ylhäällä/alhaalla reppu on se hilaa paidan helmaa ylöspäin ja koko ajan pitää kiskoa sitä.

Mikä tähän vaikuttaa? Pitääkö ostaa uusi reppu jotain liukasta kangasta vai auttaako edes?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku muu reppu, kun kånken. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
2/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo pelkkä reppu, ku hiljaa paitaa ylös. Kyllä useimmat olkalaukut tekee saman. Ei auta, kuin välillä vaan hilata paidan tai takin reunaa alas, näin mä ainakin teen :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*reps* samantyylistä kangasta reppu kyllä on, sellaista karheaa matskua. Johtuuko se siitä?

Vierailija
4/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski estää. Pääsin ongelmasta eroon kun lihoin ja muutuin ikäänkuin taspaksummaksi. Läskit vielä pursusi siitä housujen yläpuolelta ja mudosti siihen perseen päälle sellaisen läski renkaan, kun en tietenkään ole ostanut isompia vaatteita vaan tungen samat vanhat päälle. Nyt olen laihduttanut ja reppu alkaa taas noustamaan paitaa. Mulla on ehkä vähän tavallista isompi reppu ollut käytössä, eli se roikkuu aika alhaalla asti.

Jäätelö dieetti vaan päälle ja kyllä se siitä.

Vierailija
5/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös mm. tekonahkareppu ja Herschelin isompi (ja kånken oli aiemmin), kaikissa sama ongelma... 

/en ole AP

Vierailija
6/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski estää. Pääsin ongelmasta eroon kun lihoin ja muutuin ikäänkuin taspaksummaksi. Läskit vielä pursusi siitä housujen yläpuolelta ja mudosti siihen perseen päälle sellaisen läski renkaan, kun en tietenkään ole ostanut isompia vaatteita vaan tungen samat vanhat päälle. Nyt olen laihduttanut ja reppu alkaa taas noustamaan paitaa. Mulla on ehkä vähän tavallista isompi reppu ollut käytössä, eli se roikkuu aika alhaalla asti.

Mulla taas kun lihoin alko tää ongelma :D 

Vierailija
7/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sellainen paitatauointi...

Vierailija
8/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisko se sittenki, ettei tyköistuvat paidat nouse? Mulla on yleensä löysä tunika päällä.

Vierailija
9/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas kun lihoin alko tää ongelma :D 

Se varmaan liittyy siihen repun kokoon myös ja miten ne läskit menee kehossa. Jos repun alaosassa on joku kurvi, joka hinaa sitä aina ylöspäin, niin sehän sitten voi nostaa helpommin sitä paitaa ylöspäin. Osta vaikka pienemmät housut, ja ehkä saat sellaisen läski renkaan joka auttaa, jos siis olet enemmän ns. perse läski. Olen itse enemmän sellainen omena läskinen ihminen.

Jos sattuu omistamaan lantion, niin ehkä se repun vatsahihnan käyttö voisi auttaa pitämään sen paikoillaan, ettei paita nouse.

Vierailija
10/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nousee, vaikken ikinä ole ostanut mitään känkeniä, se kun muistuttaa kouluaikojen tekopyhistä itseäänkorottavista kaksinaismoralisteista. Niin jo 80- luvulla. Olivat partiossa ja luonto kerhossa, vaikka mitä ekologiaa tuollainen kallis muotimerkki muka oli. Prismasta (silloinen sokos-market) saa parempia. Siellä on reppuja laukkuosastolla ja urheiluosastolla.

Mutta joo, mitä painavampi reppu, kovempi vauhti, sitä korkeammalle nousee, vielä kun on leveä lantio. Matkustan aina vain repun kanssa, ja lentomatkalle puen pitkän paidan. Ei kovakankaista tunikaa vaan pehmeä trikoopaita. Siis pitkä t-paita.

Vierailija
11/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sileämpi reppu voi auttaa. Varmimmin auttaa kun vaihdat paidan bodyyn. Se ei pääse noumaan.

Vierailija
12/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ollut tuollaista ongelmaa. Istuuko reppu hyvin, onko olkaimet säädetty oikein nyt, kun on vähemmän vaatetta päällä? Onko reppu liian painava, onko turhaa tavaraa? Kun olen saanut repun selkään ja nykäissyt paidan alas, niin siinä se pysyy ja käveleminen on mukavaa. En ole ylipainoinen enkä muutenkaan tasapaksu. 

Vierailija
13/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Ikinä ollut tuollaista ongelmaa. Istuuko reppu hyvin, onko olkaimet säädetty oikein nyt, kun on vähemmän vaatetta päällä? Onko reppu liian painava, onko turhaa tavaraa? Kun olen saanut repun selkään ja nykäissyt paidan alas, niin siinä se pysyy ja käveleminen on mukavaa. En ole ylipainoinen enkä muutenkaan tasapaksu. 

Kannattaisi harkita silikoni peppua, niin alkaa reppu nousemaan.

Vierailija
14/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tohon vaikuttaa jonkin verran se miten reppu on pakattu. Jos selkää vasten on jokin kova ja litteä esine, kuten kirja, kansio tai läppäri, niin silloin paita ei nouse, mutta jos siellä alaselän kohdalla on repussa jotain pyöreämpää, ja repun selän muotoon sellainen kuperampi niin silloin paita nousee helpommin

Vierailija
15/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä! Monesti eväsrasia poikittain pohjalla, kokeilen ainakin pakata sen toisin ja vielä testata säätää hihnoja. Katsotaan, toivottavasti nämä auttaa, reppu tekee työmatkakävelystä muuten paljon nautittavampaa!

Vierailija
16/16 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen reppu. Yksi takki meni ihan pilalle kankaa jatkuvan rypistymisen takia. Takin vaihto auttoi vähän, repun vaihto enemmän. Syy on siinä, että repun alareuna tartuu vaatteeseen ja nostaa sitä ylöspäin. Voisit kokeilla liukasta liimakangasta repun alaosaan selkää vasten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi