Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko transsukupuoliselle sanoa, ettei näe häntä hänen toivomansa sukupuolen edustajana?

Vierailija
26.05.2018 |

Siinäpä se kysymys. Miten on? Voiko tuollaista sanoa vai onko se jotenkin täysin sopimatonta? Eräälle tällaiselle henkilölle täytyisi selvittää, ettei hän voi käyttäytyä niin kuin käyttäytyy ja että hänen käytöksensä minua kohtaan ei tunnu minusta hyvältä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oishanse helpompaa kertoa mielipide jos tietäisi mikä on se ongelma mikä häiritsee ja mistä pitäisi huomauttaa

No siis... Pidin ihan normaalina tyttökaverina, ja vasta vähän aikaa sitten mulle paljastui, että onkin transmies, mitä en ulkonäöstä tms. olisi osannut päätellä. Nyt on käynyt sellainen sekaannus, että hän edelleen jatkaa tuota tyttökaverijuttua, mutta minä en varattuna pidä sopivana esim. pitää kädestä jotakuta miestä/mieheksi itsensä kokevaa toisin kuin pitää kädestä tyttökaveria. En tiedä, miten voisin selvittää tämän asian hienotunteisesti.

Mutta kiitos kaikille, jotka ovat erityisesti jaksaneet nähdä vaivaa kommentoidakseen, ettei minulla ole käytöstapoja tai miksi on pakko ottaa sukupuoli mukaan. Jos joku tähän vastanneista osaa kertoa, miten tuon asian voi selittää ilman mitään sukupuolia, niin otan neuvot kyllä ilolla vastaan.

t. AP

En ymmärrä ongelmaa. Et vain pidä kädestä?

Vierailija
22/25 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oishanse helpompaa kertoa mielipide jos tietäisi mikä on se ongelma mikä häiritsee ja mistä pitäisi huomauttaa

No siis... Pidin ihan normaalina tyttökaverina, ja vasta vähän aikaa sitten mulle paljastui, että onkin transmies, mitä en ulkonäöstä tms. olisi osannut päätellä. Nyt on käynyt sellainen sekaannus, että hän edelleen jatkaa tuota tyttökaverijuttua, mutta minä en varattuna pidä sopivana esim. pitää kädestä jotakuta miestä/mieheksi itsensä kokevaa toisin kuin pitää kädestä tyttökaveria. En tiedä, miten voisin selvittää tämän asian hienotunteisesti.

Mutta kiitos kaikille, jotka ovat erityisesti jaksaneet nähdä vaivaa kommentoidakseen, ettei minulla ole käytöstapoja tai miksi on pakko ottaa sukupuoli mukaan. Jos joku tähän vastanneista osaa kertoa, miten tuon asian voi selittää ilman mitään sukupuolia, niin otan neuvot kyllä ilolla vastaan.

t. AP

Olen tuo joka kysyi syytä, älä jaksa välittää näiden muiden syyllistävistä kommenteista, en ihan samassa tilanteessa ole ollut mutta aika lähellä, valitettavasti se paras ja ainoa tapa on vaan keskustella sen ystäväsi kanssa. Se keskustelun aloitus voi tuntua ihan hirveältä mutta kerro ajatuksesi ihan rehellisesti, toivo vaan että toinen oikeasti kuuntelee loppuun sanottavasi. Jos olette tosi ystäviä saatte kyllä selvitettyä tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. AP

Edelleen ajattelusi kuulostaa aika omituiselta sukupuolijaotteluineen... No mutta kerrot että sinulla on tapana kohdella mies- ja naispuolisia ystäviäsi eri tavoin ja pyydät anteeksi erehdystäsi, et aiemmin tiennyt että hän on mies. 

Vierailija
24/25 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. AP

Apua, oliko tuossa kyseessä vielä joku joka aidosti uskoo menevänsä läpi vastakkaisena sukupuolena? :D

Vierailija
25/25 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään transsukupuolista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi