Voi miten yksinkertaisia asiakkaat on!
Kerrataanpa taas autokauppiaan kohtaamia höpsöyksiä j arkea, pilke silmäkulmassa tottakai!
Päivän ensimmäinen asiakas ostattelija aamun avaukseksi:
"Minkä takia auto ei ole rekisterissä? Miksi KOE-kilvet? Pitääkö se heti rekisteröidä ja katsastaa? Mitä ihme touhua tämä on, tässä on nyt jotain hämärää..."
(Malttia, malttia... lasku kymmeneen ja kerrotaan asiallisesti mitä-missä-miksi-milloin...)
Auto on rekisterissä, viime viikolla katsastettukin. Se on liikennekäytöstä poistettuna, niinkuin autoliikkeen myynnissä olevat autot yleensä ovat. Ihan siksi, ettei liikkeen tarvitse maksaa seisovista autoista käyttömaksuja, koeajot KOE-kilvillä. Vakuutus sisältyy KOE-kilpimaksuun, autossa siis on liikenne- ja kasko-vakuutukset voimassa. Ostotilanteen osuessa rekisteröimme auton ostajalle, käyttöönotettuna ja uudelle omistajalle vakuutettuna. Ei tämä rakettitiedettä ole, vaikka siltä sinusta nyt tuntuukin...
Kommentit (7)
Mikään ei ole vittumaisempaa kun ylimielinen asiakaspalvelija, joka pitää asiakasta tyhmänä ja/tai olettaa, että asiakkaalle palvelutapahtuman asiat ovat itsestäänselvyyksiä, kuten asiakaspalvelijalle itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole vittumaisempaa kun ylimielinen asiakaspalvelija, joka pitää asiakasta tyhmänä ja/tai olettaa, että asiakkaalle palvelutapahtuman asiat ovat itsestäänselvyyksiä, kuten asiakaspalvelijalle itselleen.
Sitä vartenhan se myyjä on että selittäis, mutta autokoijarit haluis vaan heti kirjoittaa paperit ja saada myyntipalkkion.
No nyt selvisi kun on aina autokaupassa tuntunut sille että myyjät pitää ihan idioottina, että niin ne pitääkin! Olin oikeassa.
Kyllä taas pikkujobbaria ahdistaa. Pitäisikö lopettaa se kiljun killittäminen?
Joo-o. Tavallinen ihminen ostaa auton muutaman kerran elämässään mutta kuitenkin pitäisi kaikki asiat autokaupoista tietää. Muutenhan on id iootti.
Kaikkien asiakaspalvelu alalla töitä tekevien pitäisi kohdella jokaista asiakasta tyhmänä niin tulisi ainakin varmistettua että kaikki saa kaikki tarpelliset tiedot
Pitäisköhän autokauppiaan pitää vähän taukoa töistä jos alkaa asiakkaiden kysymykset noin ärsyttämään.