Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maalaiset vihaavat luontoa?

Vierailija
25.05.2018 |

Kärjistetty kysymys, mutta maalla asuvat aina moittivat kuinka kaupungissa asuvat eivät ymmärrä luonnosta mitään. Maalaiset taas kuivaavat suot, avohakkaavat metsät ja käyttävät luontoa niin paljon hyväkseen kuin voivat. Tosin osa tästä menee törsäävien kaupunkilaisten piikkiin, hehän tästä lystistä maksavat🤔

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt maalaisuuteen ja kaupunkilaisuuteen liittyy? Se hakkaa tukkimetsän, ken sellaisen omistaa. Olisipa mullakin!

Vierailija
2/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko maalaisten omistavan metsäteollisuuden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salametsästyksestä puhumattakaan.

Vierailija
4/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luonto mene pilalle avohakkuista. Ihan typerää ajatella toisin. 

Suota taas on kuivattu enemmän vuosikymmeniä sitten. Lähinnä pienempiä soita kun ajateltiin että alkaa kasvaa metsää ja kai parhaat paikat alkaneetkin kasvaa.

Vierailija
5/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kaataa omaa metsäänsä jos haluaa. Ei se ole luonnon vihaamista, vaan iso työllistäjä suomessa.

Vierailija
6/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kaataa omaa metsäänsä jos haluaa. Ei se ole luonnon vihaamista, vaan iso työllistäjä suomessa.

Karu totuus on, että nämä uudet megasellutehtaat eivät edes ole mitään kovin merkittäviä työllistäjiä, koska ovat niin pitkälle automatisoituja. Puita ne sen sijaan imevät kitaansa valtavia määriä, eli entistä enemmän tulemme näkemään avohakkuita vastaisuudessa. Täytyy muistaa, että yhden ihmiselämän aikana se avohakattu raiskio ei ehdi täyteen mittaansa kasvaa. Toisaalta ne metsän tilalle istutettavat taimikot ovat vain puupeltoja ja niistä aito luonnonmukaisuus on kaukana.

Vierailija
7/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni omistaa ja sitä myöten myös hakkauttaa enemmän metsää kuin suuri osa maalaisista ja hän asuu kaupungin keskustassa.

Vierailija
8/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sinä ap metsää ja jätä luonnontilaiseksi. Luulen kyllä, että alkaisi sunkin metsikössä moto laulaa, kun olisi pääomatuloa tiedossa.

Vierailija
9/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa, että yhden ihmiselämän aikana se avohakattu raiskio ei ehdi täyteen mittaansa kasvaa.

Paskapuhetta. 60 vuodessa ehti istuttaa, tehdä taimikonhoidot, ensiharvennuksen, harvennuksen ja päätehakkuun.

Vierailija
10/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sairas pitää olla päästään, jos käyttää perjantai-illan vihapuheen suoltamiseen vauvapalstalla?

Vierailija
11/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelmana on ostaa vanhaa, monimuotoista metsää ja lahjoittaa luonnonperintösaatiölle. Valitettavasti isäni on hakannut meidän metsämme, jotka aikanaan perin.

Vierailija
12/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta. 60 vuodessa ehti istuttaa, tehdä taimikonhoidot, ensiharvennuksen, harvennuksen ja päätehakkuun.

60-vuotias metsä on nuorta. Puut voivat elää satoja vuosia, Suomesta valitettavasti puuttuvat ns. metsän"hoidon" takia aidosti ikääntyneet metsät, joita sadat harvinaiset ja sukupuuton partaalla olevat lajit tarvitsisivat. Vanhoihin metsiin eli ns. luonnontilaisiin metsiin kuuluu se, että puustoa on monen ikäistä, lajeja on runsaasti, on eläviä ja kuolleita eri lahoamisvaiheessa olevia yksilöitä.

Vierailija
13/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sinä ap metsää ja jätä luonnontilaiseksi. Luulen kyllä, että alkaisi sunkin metsikössä moto laulaa, kun olisi pääomatuloa tiedossa.

Tuollainen äärimmäisen ahne ajattelutapa minua risoo. Miksi kuvittelet, että jos sinulle raha on kaikki kaikessa, se olisi sitä kaikille muillekin? En omista omaa metsää kuin pari hehtaaria mökin ympärillä mutta luonto on minulle aina rahaa tärkeämpää. En ole tähän mennessä suostunut kaatamaan koivumetsääni rahan vuoksi vaikka monesti sitä ollaan tarjottu. Raha ei tee onnelliseksi, luonto tekee.

Vierailija
14/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko täällä on koskaan käynyt aarniometsässä, johon ihminen ei ole koskaan kajonnut sahojen ja kirveiden kanssa? Minä olen kerran käynyt yhdellä niistä harvoista, Kotisten aarnimetsässä Evolla. Oli todella voimaannuttava kokemus.

Vierailija
15/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko täällä on koskaan käynyt aarniometsässä, johon ihminen ei ole koskaan kajonnut sahojen ja kirveiden kanssa? Minä olen kerran käynyt yhdellä niistä harvoista, Kotisten aarnimetsässä Evolla. Oli todella voimaannuttava kokemus.

Olen ollut myös monesti. Käveleminen kosteanraikkaassa ilmassa aarniometsässä jylhien puiden ja kääpien keskellä viirupöllöjen istuskellessa oksilla on todella voimaannuttava kokemus. Sellaisessa paikassa tuntee todella metsän ikiaikaisen voiman. Siinä tuntee kuinka mitätön osa ihminen on tätä luonnon biodiversiteettiä.

Vierailija
16/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut myös monesti. Käveleminen kosteanraikkaassa ilmassa aarniometsässä jylhien puiden ja kääpien keskellä viirupöllöjen istuskellessa oksilla on todella voimaannuttava kokemus. Sellaisessa paikassa tuntee todella metsän ikiaikaisen voiman. Siinä tuntee kuinka mitätön osa ihminen on tätä luonnon biodiversiteettiä.

Terv. 15

Vierailija
17/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset inhoavat luonnonvaraisia eläimiä, eivätkä tiedä niistä mitään. Paitsi että hengiltä pitää saada. Vesilinnut ottaa päähän, kun ne kakkii laiturille tai rikkoo kalaverkot. Suot tosiaan kuivataan. Vain keput on niin tyhmiä, että luulevat turvetta uusiutuvaksi luonnonvaraksi.

Vierailija
18/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten kaada, jos se sattuu olemaan suojeltua aluetta. Silloin sieltä ei kaadetta närettäkään, tai ropsahtaa kunnon sakot.

Maan omistamisenkin laita on niin ja näin. Ihminen elää vain 80v. Maa on ja pysyy. Jos kuvittelet että sitä saa tärvellä miten tahtoo, et tiedä mistään mitään. Ranta-alueet on vielä tarkemmin suojeltuja, ja hyvä onkin.

Vierailija
19/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa, että yhden ihmiselämän aikana se avohakattu raiskio ei ehdi täyteen mittaansa kasvaa.

Mitä kohtaa et ymmärtänyt lukemastasi? Vastauksestasi päätellen et yhtään mitään.

60 vuodessa saa kyllä sellutehtaaseen uutta raaka-ainetta, mutta 60 vuotinen istutettu puupelto (huom ei enää aito metsä) ei ole vielä lähelläkään täydessä mitassaan. Minulla on liki satavuotiaita puita omassa metsässäni, joka valitettavasti on tämän seutukunnan ylivoimaisesti vanhin, eikä tuokaan metsä vielä täydessä mitassaan ole. Joka tapauksessa siitä metsästä ei ainakaan minun elinaikanani tulla kaatamaan ainuttakaan puuta, joten saavat kasvaa ihan rauhassa vastaisuudessakin, tai kaatua myrskyn kaatamana, tai lahota pystyyn, mutta luonto saa itse päättää metsäni kohtalosta niin kauan kuin minä elän.

Vierailija
20/24 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Hesahan on rakennettu luonnontilaisen asvaltin päälle ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi