Onko 17-vuotiaan pakko kokea ahdistelua työharjoittelussa?
Opiskelen lähäriksi ja aloitin maanantaina vanhusten hoitokodissa. Osa vanhuksista on sairaita mutta oksettaa silti kun joku tarttuu rinnoista tai takamuksesta. Muutamalle en enää käännä selkää lainkaan koska pelkään että ne tarttuu kiinni niin etten pääse itse irti.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olin itsekin vanhusten palvelutalolla työharjoittelussa ja siellä sitä flirttiä riitti enemmän kuin missään. Se taitaa olla aika yleistä, monilla samoja kokemuksia. En kyllä tiedä miten tuohon oikein voi puuttua, se voi olla aika vaikeaa. Toki voit yrittää puhua hoitohenkilökunnalle asiasta. Vanhuus on monen kohdalla tietyllä tapaa kuin uusi lapsuus. Monet asiat menevät, tai ne laitetaan vanhuuden höperyyden ja muistisairauden piikkiin ja hoitajillakin suhtautuminen voi olla sen mukaista, heillehän se on usein arkipäivää. Rajoja voi yrittää laittaa mutta pitävätkö ne? Itseäni tuo ei häirinnyt, joskus tunsin oloni ihan imarrelluksi. Mutta ei mua sentään takapuolesta puristeltu. Ymmärrän kyllä jos ahdistaa.
Puristettiinko rinnoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itsekin vanhusten palvelutalolla työharjoittelussa ja siellä sitä flirttiä riitti enemmän kuin missään. Se taitaa olla aika yleistä, monilla samoja kokemuksia. En kyllä tiedä miten tuohon oikein voi puuttua, se voi olla aika vaikeaa. Toki voit yrittää puhua hoitohenkilökunnalle asiasta. Vanhuus on monen kohdalla tietyllä tapaa kuin uusi lapsuus. Monet asiat menevät, tai ne laitetaan vanhuuden höperyyden ja muistisairauden piikkiin ja hoitajillakin suhtautuminen voi olla sen mukaista, heillehän se on usein arkipäivää. Rajoja voi yrittää laittaa mutta pitävätkö ne? Itseäni tuo ei häirinnyt, joskus tunsin oloni ihan imarrelluksi. Mutta ei mua sentään takapuolesta puristeltu. Ymmärrän kyllä jos ahdistaa.
Puristettiinko rinnoista?
Ei sitäkään.
Ei varmaan haittaisi jos joku George Clooney puristelisi siellä.
Ei ole pakko sietää moista. Aina voi lähteä lätkimään jos ei esimiehelle kertominen auta asiaan.
Eihän tuo ole asianmukaista millään tasolla. Ilmoitus eteenpäin, asiakkaalle tai omaisille tieto, yhteys ammattiosastoon ja niin edelleen. Perverssejä ei tarvita missään paikassa, hyväkäytöksisiä vanhuksia kyllä riittää jonoiksi asti. Tietenkään kenenkään ei tule sietää työpaikalla tuollaista. Varo vain reagoimasta jotenkin (läppäisemällä tms.), se on kenkää välittömästi, eikä kukaan ota sinua enää töihin, kun olet mukamas väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko antanut pappojen paljasta pildeä koitta?
Muutaman kerran kyllä. Antavat siitä kympin tai 20€ ja iskevät silmää. Tuntuu aika höpöltä.
Kastutko siitä? Alkaako papoilla keulia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran kyllä. Antavat siitä kympin tai 20€ ja iskevät silmää. Tuntuu aika höpöltä.
Nuo on aika vanhoja joten ei niillä helposti saa erektiota, mutta jos vähän työstän, niin rupeaa touhutippaakin pukkaamaan :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Selvennän tähän hieman, että nuo tilanteet missa koin tulleeni ennemmin imarrelluksi kuin ahdistelluksi, olivat sellaisia enemmänkin isällisiä/herrasmiesmäisiä pieniä kohteliaisuuksia, jotka tulivat suht. selväpäisiltä miehiltä. Ei siis mitään mauttomuuksia. Koskaan ei ollut myöskään mitään fyysistä kajoamista. Sanallisia mauttomuuksia tuli, kuten kutsuja tulla sänkyyn peiton alle. Mutta kyse oli henkilöistä, jotka olivat jo hyvin sairaita ja huonokuntoisia muutenkin, joten en jaksanut hirveästi välittää. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja kääntää huomion johonkin muualle. Nämä tapaukset olivat kuitenkin sinänsä harmittomia kun olivat "sidottuna" sänkyyn, eivät päässeet liikkumaan omin avuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvennän tähän hieman, että nuo tilanteet missa koin tulleeni ennemmin imarrelluksi kuin ahdistelluksi, olivat sellaisia enemmänkin isällisiä/herrasmiesmäisiä pieniä kohteliaisuuksia, jotka tulivat suht. selväpäisiltä miehiltä. Ei siis mitään mauttomuuksia. Koskaan ei ollut myöskään mitään fyysistä kajoamista. Sanallisia mauttomuuksia tuli, kuten kutsuja tulla sänkyyn peiton alle. Mutta kyse oli henkilöistä, jotka olivat jo hyvin sairaita ja huonokuntoisia muutenkin, joten en jaksanut hirveästi välittää. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja kääntää huomion johonkin muualle. Nämä tapaukset olivat kuitenkin sinänsä harmittomia kun olivat "sidottuna" sänkyyn, eivät päässeet liikkumaan omin avuin.
Leikittekö koskaan salaa dominaleikkejä kun ovat sidottuna sänkyyn? Pientä käden työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on aika vanhoja joten ei niillä helposti saa erektiota, mutta jos vähän työstän, niin rupeaa touhutippaakin pukkaamaan :)
Ap
Et ole ap:tä nähnytkään.
Mitä tuolle voisi muuta tehdä, kuin vaihtaa harjoittelupaikkaa? Käytännön ratkaisuja?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuolle voisi muuta tehdä, kuin vaihtaa harjoittelupaikkaa? Käytännön ratkaisuja?
Oppii nauttimaan huomiosta jota saa. Varmaan pukeutuu sen mukaisesti niin seuraukset on seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppii nauttimaan huomiosta jota saa. Varmaan pukeutuu sen mukaisesti niin seuraukset on seurauksia.[/quote
Täysin mahdotonta käydä asiallista keskustelua tällaisesta aiheesta tällä palstalla.
Itse olen ollut vanhuksia hoitamassa ja on tullut sekä rivouksia, nyrkistä että haistattelua. Ei sille oikein mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut vanhuksia hoitamassa ja on tullut sekä rivouksia, nyrkistä että haistattelua. Ei sille oikein mitään voi.
Olethan tehnyt kaikista ilmoitukset poliisille?
Tuo on vielä pientä. Yksikin vanhus heitti spermansa päälleni kun olin auttamassa häntä.
Hieno provo palstan naisasianaiselta.
Että ihan 5 päivässä ollaan jo kourittu mennen tullen ja joka paikasta...
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vielä pientä. Yksikin vanhus heitti spermansa päälleni kun olin auttamassa häntä.
Jaa,itse aloin kallistumaan harjoitteluaikoinani reilun lääkityksen puolelle dementia osastolla,kun rupesivat heittää kakalla kun tulin kylvettää. T.Lähihoitaja mies.