Miks ette laihduta lapsianne?
Hävittiin tänään luokkien välinen sukkulaviesti, ku meidän luokan läskit ei jaksanut juosta. Määrätkää aikuiset ne laihikselle.
Kommentit (7)
En tiedä, miten. En oikein tiedä edes miksi lapseni on pullea. Tai no tiedän, perso herkuille ja tykkää syödä suuria määriä hyvää ruokaa ja varsinkin herkkuja, missä vaan niitä on tarjolla. Millä mä laihdutan 10-vuotiasta?
Onko tästä tullut pikkulasten palsta ?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on alipainoiset lapset, mutta eivät nekään kovia juoksemaan ole. Miksi edes pitäisi jonkun pilipalileikkiviestin takia? Muunlaisesta urheilusta tykkäävät kyllä.
No he sentään varmaan pystyvät juoksemaan. Toisin kuin isokokoiset.
Lasta ei saa laihduttaa.
Vanhempien vastuulla on huolehtia, että lapsi saa terveellistä ruokaa riittävästi.
Vanhemmat kontrolloi herkkujen syömistä, ei lapset itse.
Jos kuitenkin lapsi on ylipainoinen tai lihava, ruokavalio ja liikunta tarkistetaan ja huolehditaan terveelliseen suuntaan. Kasvu pitää huolen siitä, että liikakilot katoavat.
Lihava ja ylipainoinen lapsi on vanhempien vika. Selittäkä mitä ikinä haluatte!
Lisäksi näiden lasten vanhemmat ovat hyvin usein lihavia itse. Ongelma on koko perheen yhteinen.
Tulee mieleen yksi Youtube pariskunta joka osti lapsille mahdollisimman halpaa ruokaa kaupasta ja nämä tunnetusti ovat yleensä epäterveellisiä.. Eivät siis voineet edes sen vertaa panostaa lapsiin että ostaisivat laadukasta ja terveellistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasta ei saa laihduttaa.
Vanhempien vastuulla on huolehtia, että lapsi saa terveellistä ruokaa riittävästi.
Vanhemmat kontrolloi herkkujen syömistä, ei lapset itse.
Jos kuitenkin lapsi on ylipainoinen tai lihava, ruokavalio ja liikunta tarkistetaan ja huolehditaan terveelliseen suuntaan. Kasvu pitää huolen siitä, että liikakilot katoavat.
Lihava ja ylipainoinen lapsi on vanhempien vika. Selittäkä mitä ikinä haluatte!
Lisäksi näiden lasten vanhemmat ovat hyvin usein lihavia itse. Ongelma on koko perheen yhteinen.
Ei muuten ole pelkästään vanhempien vastuulla lapsen liikapaino jos lapsi on jo koululainen ja saa itsenäisesti liikkua ja ottaa ruokaa. Lapselle pitää yrittää opettaa myös oma motivaatio välttää liikasyömistä. Eikä kasvu aina korjaa tilannetta vaan vaaditaan järkevä dieetti siinä missä aikuisellekin ja lapsella itselläänkin on vastuuta siinä pysymisessä ja jos laihtumista ei tapahdu.
Mulla on alipainoiset lapset, mutta eivät nekään kovia juoksemaan ole. Miksi edes pitäisi jonkun pilipalileikkiviestin takia? Muunlaisesta urheilusta tykkäävät kyllä.