Onko elämäntilanteesta johtuva henkisesti rasittava tilanne peruste jäädä sairauslomalle?
Ja minkä sairauden lääkäri voi todistukseen kirjoittaa?
Kommentit (12)
Ei käsittääkseni ole. Itselläni oli joskus niin hankala elämäntilanne, että sen selvittäminen vei kaiken energian. Tuolloin lääkäri kirjoitti minulle sairaslomaa masennuksesta ja ahdistushäiriösyä, vaikka minulla ei niitä varsinaisesti ollutkaan. Eli siis elämäntilanteesta aiheutuvat oireet.
Kun läheiseni kuoli, sain sairauslomaa yhteensä kaksi viikkoa ahdistuksen tms. vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun läheiseni kuoli, sain sairauslomaa yhteensä kaksi viikkoa ahdistuksen tms. vuoksi.
voi pientä..kuoliko pappa vanhuuteen?
Kunnallisen sektorin naisvaltaisilla aloilla tuokin on yksi syy saikuttaa.
Missään muualla kuin Helsingin kaupungin työpaikoilla ei käytetä sairaslomaoikeutta näin härskisti hyväksi.
Heissan:)
Toivotaan että tämä auttaa...
Olen yrittäjänä 7 pv viikossa töissä.,
Syön mieliala lääkettä.
On hyviä päiviä..jaksan olen iloinen
On huonoja päiviä..otan rauhoittavia..etten itkisi
Kaikesta on selvitty
Isä tapp..oi itsensä ja äiti hylkäsi...
Kaikesta selviää..on sattunut muutakin..
Olen Ateisti ja alkoholi ei sovi..silti juon juhlissa sillä riskillä et sattuu ja on sattunutkin.
En juo kuinmax 2 kertaa kuussa.
KERROPPA MIKÄ HÄTÄNÄ?
Hampaat irvessä sinun tulee elantosi hankkia! Terveys tulee uhrata työlle ja ahneelle kasvottomalle pääomalle! Kyllä suomalaiset ovat aivan lampaita kaikessa. Ilmankos meitä vedetään nenestä maailmalla kaiken aikaa.
Naisten pitäisi jäädä kotiin työelämästä. Suurin osa on itsekkäitä lusmuja, jotka jäävät sairaslomalle kun vähänkin on hankalaa. Ei minkäänlaista työmoraalia ainakaan täällä kaupungin suojatyöpaikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Hampaat irvessä sinun tulee elantosi hankkia! Terveys tulee uhrata työlle ja ahneelle kasvottomalle pääomalle! Kyllä suomalaiset ovat aivan lampaita kaikessa. Ilmankos meitä vedetään nenestä maailmalla kaiken aikaa.
Ja Paskat. Suomalaiset ovat lusmuja, jotka kuvittelevat, että heillä on työpaikallaan vain oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia.
Katso vaikka tilastoja kunnallisten alojen poissaololuvuista, jos et itse ole siellä ollut töissä.
Työntekijän oikeusturva on tässä asiassa liian suuri, tynantaja voi joutua maksamaan palkkaa kotona loisivalle laiskimukselle vaikka kuinka pitkään.
Itse olen sitä mieltä että raskaassa elämäntilanteessa voi kyllä jäädä kotiin lepäämään ellei tunne jaksavansa töissä, mutta en ymmärrä miksi työnantajan tulisi maksaa siitä lepäämisestä palkkaa tai edes sl- korvausta, koska kyseessä ei ole sairaus.
On. Lääkäri kirjoittaa tilanteeseen sopivan todistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä että raskaassa elämäntilanteessa voi kyllä jäädä kotiin lepäämään ellei tunne jaksavansa töissä, mutta en ymmärrä miksi työnantajan tulisi maksaa siitä lepäämisestä palkkaa tai edes sl- korvausta, koska kyseessä ei ole sairaus.
Vaikkapa siksi, että elämäntilanne voi hoitamattomana helposti muuttua sairaudeksi ja sittenhän se työnantaja vasta joutuukin maksamaan.
Ei oikein ole. Kaikilla on elämässä vaikeuksia. Tietenkin jos sulla on vaikka oma vanhempi tai lapsi sairaalassa ja olet siellä paljon, voi hakea lomaa ja/tai omaishoitajuutta.