Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos horoskoopit eivät ole totta, miten selität miksi ne pitävät niin hyvin paikkansa?

Vierailija
25.05.2018 |

Siis horoskooppien luonneanalyysit?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne laaditaan niin ympäripyöreästi että ne sopivat kaikkiin.

Vierailija
2/15 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on ennenkaikkea vahvistusharhasta. Eli kun luetaan horoskoopin luonneanalyysia, huomataan ne kohdat jotka sopivat, mutta ohitetaan ne kohdat jotka ei sovi.

Asiaa on tutkittu vakaavmmin pari kertaa. Toisessa kokeessa pyydettiin ihmisiä arvioimaan horoskoopin mukaista luonneanalyysiä itsestään ja toisessa tuntemastaan henkilöstä. Kokeen perusteella voitiin todeta, että henkilöt kokivat luonneanalyysin vastaavan itseään/ tuttavaansa. Ei siis tietenkään kaikki, mutta huomattavan paljon.

Jutun juoni oli se, että molemmissa kokeissa kaikille henkilöille lähetettiin sama horoskooppimerkiin liittyvä luonneanalyysi. 

4/15 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tulossa kirjoittamaan tuota samaa. Kaikki horoskooppikuvaukset sopivat minuun jollain tavalla, vaikka ne sisältäisivät keskenään ristiriitaisiakin luonnehdintoja. Ihmisen käyttäytyminen on niin tilannekohtaista, vaihtelevaa ja sisäiset motiivitkin ovat ristiriitaiset, että mistä vain kokonaiskuvauksesta löytyy sopivia aineksia.

Vierailija
5/15 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman paras koululaistos näyttää taas kerran kyntensä.....

Vierailija
6/15 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oinas mutta täysin erilainen kuin se luonnehdinta, en mitenkään impulsiivinen ja rohkea johtajatyyppi vaan turvallisuushakuinen arkajalka. No, nykytähdistön mukaan olisinkin kalat, joka sopii kyllä paljon paremmin.

Eli ap, luotatko vanhentuneeseen tähdistöön vai uuteen?

Vierailija
7/15 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon täydellinen vesimiesnainen!

Vierailija
8/15 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuva profeetta Edgar Cayce on sanonut, ettei horoskoopit ole humpuukia.

Vierailija
9/15 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän intialaisesta astrologiasta, tässä isäni merkin Dhanishta:n huonot puolet, jotka eivät ollenkaan sovi itseeni, mutta kuvaavat täydellisesti isääni:

Negative Traits: Aggressive, ruthless, inconsiderate, worried, can hurt others, makes up stories, lies, withholds information, don’t like to be told what to do, argumentative, too talkative, select incompatible companions, lusts after material, careless, wants everything for themselves, covetous of other’s success, self absorbed, narcissistic.

Olen itse Punarvasu, joka on hyväsydäminen ja ystävällinen. Horoskoopeista kiinnostuneita suosittelen tutustumaan intialaisiin merkkeihin, länsimainen astrologia ei ilmeisesti ota huomioon maapallon kallistuskulmia tms, ja tästä syystä intialainen astrologia on tarkempi. Voit selvittää oman merkkisi esimerkiksi tältä sivulta :)

Vierailija
10/15 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/15 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaltaan vaikuttaa myös se, että kun saa lapsesta asti saa kuulla olevansa tietynlainen, alkavat ne piirteet vahvistua. Esim omat vanhempani ovat tehneet tätä.

Vierailija
12/15 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen TÄYTYY olla todella sekaisin, jos perustaa persoonallisuutensa hyveet/häiriöt planeettojen väliseen liikkeeseen.

Ihan vain kysymys teille? Mihin ne planettojen liikkeet vaikuttivat, ennen kuin ihmisiä oli olemassa??

Jos joku nainen kysyy minulta treffeillä, että mikä olen horoskoopiltani, niin juoksen karkuun JA lujaa!

En IKINÄ voisi rakastaa naista joka uskoo HENKIOLENTOIHIN/HOROSKOOPEIHIN.

Yhtälailla voisi uskoa yksisarviseen :)

Vierailija
13/15 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin ennen, että horoskoopit ovat pelkkää huuhaata. Sitten valaistuin, sillä totta kai horoskoopeissa on taustalla täyttä faktaa. Lisäksi yhteys syntymähetken tähtien kulloiseenkin asemaan on totta.

Tosin kyseessä on pelkkä korrelaatio, ei syy-seuraussuhde. Tieteen toteama tosiasia on, että ihmisen biologiset ominaisuudet riippuvat tämän syntymän vuodenajasta. Tämä taas johtuu siitä, ihmisenkin hormonitoiminta muuttuu vuodenajan mukaisesti, koska lämpötila, valoisuus ja ravinto noudattaa edelleenkin ainakin pohjoisilla leveysasteilla vuodenkiertoa. Tämä taas vaikuttaa kehittyvään sikiöön ja tätä kautta syntyvään lapseen.

Tilastollisesti on todettu, että eri vuodenaikoina syntyneillä on esimerkiksi erilainen herkkyys sairastua eri sairauksiin, kuten sydän- ja verisuonitauteihin tai mielenterveysongelmiin.

Vierailija
14/15 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän intialaisesta astrologiasta, tässä isäni merkin Dhanishta:n huonot puolet, jotka eivät ollenkaan sovi itseeni, mutta kuvaavat täydellisesti isääni:

Negative Traits: Aggressive, ruthless, inconsiderate, worried, can hurt others, makes up stories, lies, withholds information, don’t like to be told what to do, argumentative, too talkative, select incompatible companions, lusts after material, careless, wants everything for themselves, covetous of other’s success, self absorbed, narcissistic.

Olen itse Punarvasu, joka on hyväsydäminen ja ystävällinen. Horoskoopeista kiinnostuneita suosittelen tutustumaan intialaisiin merkkeihin, länsimainen astrologia ei ilmeisesti ota huomioon maapallon kallistuskulmia tms, ja tästä syystä intialainen astrologia on tarkempi. Voit selvittää oman merkkisi esimerkiksi tältä sivulta :)

Kukaan, jolla on hieman käsitystä tähtitieteestä ja kosmisista mittasuhteista, ei voi nähdä horoskooppeja muuna kuin alkeellisena taikauskona, maagisena ajatteluna.

Kuinka jotkut valovuosien päässä olevien taivaankappaleiden muodostamat näennäiset kuviot voisivat yksittäisiin ihmiskohtaloihin ja luonteisiin vaikuttaa?

Kertakaikkiaan absurdia.

Vierailija
15/15 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan, jolla on hieman käsitystä tähtitieteestä ja kosmisista mittasuhteista, ei voi nähdä horoskooppeja muuna kuin alkeellisena taikauskona, maagisena ajatteluna.

Kuinka jotkut valovuosien päässä olevien taivaankappaleiden muodostamat näennäiset kuviot voisivat yksittäisiin ihmiskohtaloihin ja luonteisiin vaikuttaa?

Kertakaikkiaan absurdia.

Katos kun planeettojen energiat osuu siihen tiettyyn ihmiseen tietyllä tavalla just sillä syntyhetkellä niin öö ää öff.....

Aina hajottaa kun joku tuttu postailee horoskooppijuttuja someen. Pahimpia on ne, jotka spämmii jatkuvaan niitä meemejä, joissa henkilön oikukas ja töykeä käytös perustellaan sillä kun hän nyt vaan on tätä horoskooppia X. Joo ei. Kasvakaa aikuiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme