Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan maksusitoumuksen vastaanottajana, kokemuksia

Vierailija
25.05.2018 |

Tämä on varmaan ihan hölmö kysymys, mutta ei ole näistä kelan/sossun jutuista hirveästi kokemusta, etenkään vastaanottajan näkökulmasta.
Eli olen vuokraamassa asuntoa ensimmäisen kerran, ja mahdollinen vuokralainen kysyy että käykö jos kela maksaa takuuvuokran maksusitoumuksella.
Googletin ja selvisi että tämä on huono idea vuokranantajan kannalta, että voi olla ongelmia lopulta saada niitä rahoja jne.

Eli miten se käytännössä tapahtuu, kelalta tulee joku lappu postissa ja vien sen pankkiin ja se muuttuu rahaksi? Vai lähetänkö "laskun" kelalle ja he maksavat ehkä tai sitten ei? Vai mikä tuo maksusitoumus oikein käytännössä on?

Itse olen jotenkin aina ajatellut että se on vähän kuin shekki :D Mutta nyt kun tarkemmin ajattelee niin ei ole harmainta hajuakaan mikä se oikeasti on.

Sitten luin juuri artikkelin:
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/152528-kel…
Ja tuolla sanotaan että takuuvuokran voi myös saada kelalta suoraan rahana, miten se sitten oikein tapahtuu? Vuokralainen antaa minun tilinumeron kelalle ja sieltä joskus sitten tulee se summa tilille, jos tulee?

Olisi niin kätevää jos voisi kelalta itseltään näitä kysyä mutta eihän sinne pääse ilman tuntien jonotuksia jos sittenkään. Ja lopulta jos saa jonkun puhelimen päähän niin hänkään ei tiedä mistään mitään...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme