Laihduttajat, kuinka toimitte enablerien kanssa?
Tänä päivänä varmasti lähes jokaisen kaveripiirissä on näitä "kehopositiivisuuteen" aivopestyjä. Oletteko katkaisseet välit, yrittäneet puhua heille järkeä vai ehkä jotain muuta?
Kommentit (6)
Onko jollakin itsensä vihaaminen johtanut terveelliseen laihtumiseen eikä syömishäiriöön?
Jokainen päättää itse mitä suuhunsa laittaa. Tuskin ne kaverit sinulle väkisin sitä kampaviineriä suuhun työntää.
Ehkä tietysti jos kaverit menee pizzabuffettiin istumaan iltaa niin kannattaa jäädä pois.
Kaikkein parasta on laihduttaa kaikessa hiljaisuudessa. Ensinnäkin niin moni laihdutus menee pieleen, joten parempi, kun ei toitota joka suuntaan. Jos syö eri tavalla kuin ennen, voi aina sanoa, että lääkäri kehotti tarkkailemaan syömisiä, kun on sokerit ja verenpaine vähän koholla. Terveydelliset syyt kelpaavat kaikille.
Enabler :"D Kumma juttu kun minä, joka juttelen päivittäin Maitokaffin kanssa englanniksi (hän ei ole suomalainen) en koe tarvetta änkeä englantia suomenkielisiin lauseisiin XDDD.
Voi huokaista, että "ulkonäöllisesti olet just samaa mieltä, mutta valitettavasti mun veriarvot ei ole oikein hyvät ja siksi sain kehotuksen pudottaa painoa, että ne normalisoituisi."
En puhu laihduttamisestani mitään kenellekään. Huomaavat sitten aikanaan. Olen huomannut, ettei kannata. Kateellisia riittää, enkä jaksa kuunnella ohjeistuksia ja valituksia ihmisiltä, jotka ei oman itsensä eteen tee mitään.