Windows 10 ja yli 2TB kiintolevyt
Win10 ei tunnista yli 2 TB:n kiintolevyä. Erillisellä softalla saa koko kiintolevyn käyttöön.
Windows päivittää jatkuvasti turhanpäiväisiä lisäosia, mutta tähän ongelmaan ei puututa.
Vai onko se jo korjattu?
Kommentit (9)
OK. Pitää kokeilla GPT:tä.
MBR suositellaan yhteensopivuuden vuoksi, tiedä sitten mitä se käytännössä tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
OK. Pitää kokeilla GPT:tä.
MBR suositellaan yhteensopivuuden vuoksi, tiedä sitten mitä se käytännössä tarkoittaa.
MBR on vuodelta 8086.
GPT on 90luvun lopulta ja kuulunut UEFI-standardiin kohta kymmenisen vuotta.
Jos tietokoneena on yhä se MikroMikko niin sitten ymmärrän MBR:n käytön, muuten en.
Koneessa on UEFI.
Eniten huolissani olen vanhoista peleistä. Vaikuttaako GPT:n valinta mahdollisesti niiden toimivuuteen.
Ei hitto kun nauran kippurassa aina kun luen näitä :D
Olen linux-mulgvisti ja tiedän varmuudella voivani käyttää yli kahden teran levyjä.
Vierailija kirjoitti:
Koneessa on UEFI.
Eniten huolissani olen vanhoista peleistä. Vaikuttaako GPT:n valinta mahdollisesti niiden toimivuuteen.
Pelit ei tiedä partitiomuodoista mitään, niiltä asia on piilossa käyttöjärjestelmässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen linux-mulgvisti ja tiedän varmuudella voivani käyttää yli kahden teran levyjä.
Jos koneena on PC ihan sama MBR rajoite on linukkeessakin ja ihan samalla tavalla se kierretään käyttämällä GPT:tä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen linux-mulgvisti ja tiedän varmuudella voivani käyttää yli kahden teran levyjä.Jos koneena on PC ihan sama MBR rajoite on linukkeessakin ja ihan samalla tavalla se kierretään käyttämällä GPT:tä
Voi ollakin. Se rajoitus ei ole tullut vastaan.
Mahtaa ap:n asennus olla vanha.
Tä? Ei mitään ongelmaa kunhan alustaa levyn GPT partitiomuotoon MBR:n sijasta.
Onnistuu ihan Windowsin omilla työkaluilla.