Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivausrumpu on valittu vuoden turhakkeeksi - onnea vaan teille mammoille!

Vierailija
23.05.2018 |

Luulette että kestovaippailu pelastaa maailman, ja samalla tuhoatte sen kuivausrummulla!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuivaan pyykit parvekkeella niin pitkälle kuin pystyy. Pyykkiin tulee ihanan raikas tuoksu. Kuivausrumpu on kuitenkin kätevä talvella, ettei koko kämppä ole täynnä kuivuvaa pyykkiä ja tietty myös silloin jos tarvitsee saada vaate äkkiä käyttöön.

Allergioiden lisäksi tupakoivat naapurit voivat tehdä tämän mahdottomaksi.

Varmasti näin, mutta onneksi minulla ei ole tällaista ongelmaa. 

Vierailija
22/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Kuivausrumpu on paras asia maan päällä. pyykit on niin flaffy and comfordeble.

Vierailija
24/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kaikki kaltaiseni "ekohörhöt" ole samaa mieltä tuon turhakelistan kanssa. Monelle listan jutuista on paikkansa ja ovat ihan tarpeellisiakin (esim. kuivausrumpu), ongelma on ennemmin joidenkin tyyppien hälläväliä-tyylinen käyttö.

Mitä kuivausrumpuun tulee, niin esim. me asumme pienessä asunnossa, eikä ole muuta mahdollisuutta kuivattaa liinavaatepyykkiä. Vaatepyykin kanssa käytetään usein puoliväliratkaisua, eli kuivataan osin rummussa ja osin telineellä. Rumpu poistaa todella paljon irtonukkaa, karvoja, pölyä yms., tämä on tullut ihan selvästi esille viikkosiivouksen yhteydessä kun siloin kun rumpua ei ole ollut käytössä.

Vierailija
25/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Kuivausrumpu on paras asia maan päällä. pyykit on niin flaffy and comfordeble.

Mitä helvettiä? Mitä tarkoittaa flaffy and comfordeble?

Vierailija
26/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheelle kuivausrumpu ei todellakaan ole mikään turhake. En ikinä luopuisi siitä. Ensinnäkin teinipojat tekee siihen tahtiin pyykkiä, että ilman kuivausrumpua vaatteet loppuisi kesken tai ainakin kylppärissä ois ihan jatkuva pyykkivuori koska entiset ei ehdi kuivumaan narulla sitä mukaa kun uutta pyykkiä tulee. 

Ja toinen, vielä suurempi syy on se, että meillä on kolme pitkäkarvaista kissaa ja pitkäkarvainen koira. Voitte vaan kuvitella sitä karvan määrää... ja ainoa keino millä vaatteet, pyyhkeet, liinavaatteet jne saa karvattomiksi, on kuivausrumpu.

Jossain vaiheessa kuivausrumpu oli rikki, joten piti pärjätä jonkun aikaa ilman. Vaatteet tulivat pesukoneesta aivan yhtä karvaisina kuin ne sinne meni, välillä tuntui että karvoja oli jopa enemmän narulla kuivumisen jälkeen. Vaatteet näyttivät aivan kauheilta, puhumattakaan sitä tunnetta kun kuivaat itsesi pyyhkeeseen -joka on täynnä karvoja. 

Ai niin. Siitepölyallergikkona en voisi kuivata pyykkiä ulkona, joten ne olisi kuivattava puolet vuodesta kylpyhuoneessa. Ei kiva. Pyykkiteline vie tilaa, tuo kosteutta kylppäriin ja se narulle laittaminen on ihan hanurista. 

En luovu kuivausrummusta, vaikka mikä olisi. En ikinä. 

Mä olen aina ihmetellyt kuivausrummun tarpeellisuutta, mutta tämän luettuani ymmärrän.

Lapsettomassa kahden aikuisen taloudessa sitä ei tarvitse.

Vierailija
27/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tällainen vuoden turhake -valinta on tehty? Itse en ainakaan pikagooglauksella mitään tämän tyyppistä ilmoitusta löytänyt...?

Vierailija
28/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kuivausrumpua mutta haaveilen siitä. Erikoista että on valittu turhakkeeksi. Lukemattomissa asunnoissa on se ongelma ettei pyykki vaan kuivu huoneilmassa (tarpeeksi nopeasti) kun kunnollista ilmanvaihtoa ei ole. Lopputuloksena märälle koiralle haisevat vaatteet ja pyyhkeet. Sitten sitä hajua pitää yrittää saada tekstiileistä irti voimakkailla aineilla ja pestä juuri pestyjä vaatteita samantien udestaan. Sekös sitten ekologista on.

Vierailija
29/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.suomenluonto.fi/kilpailut/vuoden-turhake/

http://www.suomenluonto.fi/sisalto/artikkelit/vuoden-2017-turhake-on-fl…

Suomen luonto, joka tuota turhakelistaa pitää, ei ainakaan ole kuivausrumpua valinnut. Valinta tehdään joulukuussa, ja vuonna 2017 se oli fleece.

Vierailija
30/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kuivausrumpu-trolli. Ensinnäkin kuivausrumpu ei kuluta niitä vaatteita. Toisekseen sähkölämmitteisessä talossa säästää energiaa. Kolmanneksi, minä vihaan vaatteiden ripustamista pyykkitelineeseen. Rumpu on sata kertaa helpompi.

Vierailija
31/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

usalainen kirjoitti:

Miten suomalaiset vaatteet kuluvat rummussa? Minulla on vaatteita 80-luvulta ja ovat aivan eilen ostetun nakoisia vaikka on aina rummussa kuivattu. Eihan kaikkea tarvitse tulikuumassa kuivata.

Jokaisessa USAn taloudessa on pesukone ja rumpu, samoinkuin keittiossa on hella ja jaakaappi.

Kyllä meillä ainakin kului. Mm. Värit haalistui todella paljon. Kun en enää ole rummuttanut, niin eron huomaa kuin yöllä ja päivällä.

Ja ihan muuten sen verran sanon, että ei todellakaan ole USAssa jokaisessa taloudessa rumpua. Mutta suurella osalla varmaan onkin.

Vierailija
32/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaan on kateellinen, kun sillä ei ole varaa ostaa kuivausrumpua. Sitä harmittaa, että se joutuu käyttämään niin paljon aikaa vaatteiden ripustamiseen (varsinkin yksittäisten sukkien) eikä se saa yhtä pehmeitä pyyhkeitäkään kuin naapurin mamma, jolla rumpu on.

Toki monessa perheessä keskelle olohuonetta pysyvästi aseteltu pyykinkuivausteline on jo melkein taideteos (jota kuitenkaan jostain syystä ei koskaan haluta esitellä vieraille) ja ymmärrän, ettei ap:kaan halua luopua siitä, mutta oletko ajatellut koskaan, miten paljon kosteutta sinun kodissasi on, kun joka päivä kuivatat märkää pyykkiä sisällä?

Vaatteet haalistuu kuivauksessa? En ole huomannut. Mutta mustat sukat kyllä kummasti katoaa jonnekin. Luulen että rummussa on joku musta aukko.

Vierailija
33/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiilipölyyn allergisesti reagoivana on oikeasti hengenpitimiksi rummutettava vähintään lakanat. Mielellään melkolailla kaikki puuvillaiset pään aluelle tulevat vaatteet. Tai voi ne kuivata vaikka narulla, mutta ennen sänkyyn laittoa lakanat pitää rummuttaa pölynpoisto-ohjelmalla tai mikä lienee tuuletusohjelma se on.

Vierailija
34/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-henkisen perheen sukkapyykin kuivatukseen ehdoton tämä turhake.

Vierailija
35/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ensin hankitaan kissoja ja koiria, ja sitten tullaan kertomaan, että kuivausrumpu on aivan välttämätön niiden karvojen poistossa.

Kyllä maailman tulevaisuus oli ja meni näillä spekseillä.

Vierailija
36/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla listoilla "turhakkeista" ei ole yhtään mitään merkitystä, koska monet niistä kuten jo mainitut kuivausrummut eivät todellisuudessa ole turhakkeita. Kyllä se on huomattu että 90% noista ihmisistä jotka listaavat noita hyödyllisiä tuotteita turhakkeiksi ovat juurikin niitä wannabe maailman parantajia.

Jos huolestuttaisi kuivausrummun energiankulutus, niin yksi vaihtoehto on maksaa rahaa hiukan enemmän ja ostaa sellainen kuivausrumpu joka käyttää lämpöpumpputekniikkaa, koska tällainen kuivausrumpu kuluttaa paljon vähemmän sähköä kuin niin sanottu kondensoiva kuivausrumpu. Kondensoiva kuivausrumpu on tekniikaltaan se perinteisempi/markkinoilla vuosia pidemmän aikaa myynnissä ollut, usein hankinta hinnaltaan halvempi, mutta kuluttaa paljon enemmän sähköä.

Verrokkina esim.

1. Whirlpool DDLX70112 Kondensoiva kuivausrumpu. Tilavuus 7Kg. Luvattu vuosittainen energiankulutus 503 kWh.

2. AEG T7DBM730G Kuivausrumpu lämpöpumpputekniikalla. Tilavuus 7Kg. Luvattu vuosittainen energiankulutus 277 kWh.

Toinen vaihtoehto jos vain tilaa löytyy enemmän olisi kuivauskaappi. Paras vaihtoehto jo pelkästään siksi että kuivauskaappi on vaatteille se hellävaraisin vaihtoehto, eikä kuluta vaatteista materiaalia tai irroitta vaatteista nukkaa.

Vierailija
37/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuivausrumpu poistaa kissankarvaa? Miks en ole kuullut tätä aikaisemmin? Nyt mulle kone suosituksia!!!

Vierailija
38/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, tosin kylppärirempassa ajateltiin muitakin ja siellä on kuitenkin se tila kuivausrummulle. Energian kulutusta seuraan, koska kulutan paljon eli yritän säästää mistä pystyn. Itse pidän tärkeämpänä kuitenkin sitä, että se kosteus irtoaa niistä vaatteista vähän hitaammin, jolloin sitä kondensoituu kaiken järjen mukaan rakenteisiin ja poistoilmakanaviin vähemmän sisäilman kosteuden pysyessä matalampana.

Vierailija
39/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo lapsena että pyykit kuivuvat itsestään ilmavasti laitettuna.

Eli kestovaippoihin en tarvinnut mitään rumpuja.

Vierailija
40/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kuivaisrumpua eikä oo pyykinpesukonettakaan. Eikä astianpesukonetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän