Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämän lehtijutun kuvien näkeminen sai minut päättämään, että ikinä en synnytä

Vierailija
23.05.2018 |

... eli en todellakaan tule yrittämään lasta. Ikinä.

http://www.iltalehti.fi/pinnalla/201805222200959660_iq.shtml

"Ryhmä aktivisteja sai tarpeekseen synnytyskuvien sensuroinnista sosiaalisessa mediassa ja päätti, että ihmisten olisi aika saada nähdä lapsen tulevan ulos äitinsä vaginasta."

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avustanut esim. hevosen, kissan ja koiran synnytyksessä.

Ja kyllä ihmisen synnyttäminen on aika tosi paljon karumpaa....

Ihmisten iso pää tekee sen vaikeaksi ja vaaralliseksi, ei voi verrata toisten nisäkkäiden synnytykseen.

Vierailija
22/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... miksi noin luonnollinen asia pitää sensuroida. On jo aikakin että naisen kroppa luonnollistetaan ja lasketaan alas sieltä yliseksualisoinnin jalustalta.

En itse ole vielä lasta hankkinut mutta ei nuo kuvat mieltäni muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsettoman näkökulmasta, eihän noissa nyt ollut mitään ihmeellistä, itseasiassa aika siistin näköisiä kuvia mielestäni.

Vierailija
24/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi stana. Tosin en olis synnyttänyt muutenkaan mutta yök noi kuvat

Vierailija
25/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielisiä nämä marianordinin tyyppiset voimaantujanaiset jotka jakaa tuollaisia kuvia someen.

Vierailija
26/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektiokuvat ovat jotenkin hirveitä. 

Mutta en näen noissa alatiesynnytyskuvissa mitään niin kauheaa. Totta kai se on jollain tavoin ruman näköistä. 

Toisaalta, jos peräaukkoon kohdistettaisiin lähikamera ulostaessanne, niin tuskin se teistä kaunista olisi. Ummetuksen yhteydessä vielä kasvokuvia...

Kuitenkin teette sitä joka päivä. 

Kaikkea sitä tehdään, jotta saadaan syntyvyys vielä alemmaksi. 

Ei sinun sitä sektiotakaan tarvitse katsoa, kiireellisessäkin sektiossa viritetään näköeste, jottei leikattava näe itse leikkausta.

Koko leikkauksessa ei tunne kun painetta ja vähän heiluttelua, pisin aika menee kiinniompeluun, mutta sitäkään ei tunne.

Pari päivää on nihkeää, mutta sitten paraneminen alkaa ja ainakin omalla eteni nopeasti.

Vierailija
27/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... miksi noin luonnollinen asia pitää sensuroida. On jo aikakin että naisen kroppa luonnollistetaan ja lasketaan alas sieltä yliseksualisoinnin jalustalta.

En itse ole vielä lasta hankkinut mutta ei nuo kuvat mieltäni muuta.

Noita kuvia tai synnyttävää naista muutenkaan tuskin kukaan yliseksualisoi. Nuo kuvat ovat ikäviä samasta syystä kuin esim. kuvat avonaisista leikkaushaavoista tai juuri irronneiden sormien tyngistä. Minusta Instagram ei ole oikea paikka tuollaisille kuville, koska nuo voivat osua tahtomattaan myös herkempien ihmisten (kuten lasten) silmiin. Ihan ok sellaisilla sivustoilla, joille mennessään ihmiset tietävät, mitä tulevan pitää.

Vierailija
28/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut voi laittaa tuollaisesta hetkestä kuvia someen. En vaan tule ikinä ymmärtämään tätä nykyistä tyyliä jossa elämästä pitää jakaa ihan kaikki, jopa tuollaiset intiimit hetket. Lapsiparka ei ole edes kokonaan ulkona äidistään kun on jo kuvat instassa/facessa/missälie.

Totta puhut.

Nuo olikin aktivisteja. Eli niitä, jotka nostavat metelin aiheesta kuin aiheesta.

Vierailija
29/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaksi kertaa synnyttänyt, mutta en todellakaan halua nähdä mitään kuvia. Jos haluaisin nähdä miltä se näyttää niin olisin opiskellut kätilöksi. Voimaannun sitten ihan muista asioista.

Vierailija
30/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo kuvat on kauniita. Vaikka en itsestäni laittaisi tuollaisia kuvia. Mutta ei minusta synnytyksessä ole koskaan mitään rumaa ja sensuroitavaa ollut.

Vierailija
31/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite ootte tulleet tähän maailmaan samalla tavalla, mitäs ihmeellistä siinä on.

Jos olis näytetty kuva siitä aikasemmin, niin olisin jättänyt tulematta.

Et olisi. Vaikka olisi laite, jolla olisi äitisi mahaan kuvat näytetty, niin olisit kyllä siitä huolimatta tuolla tavoin maailmaan tullut.

Vierailija
32/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, mutta kaikkea ei tarvitse valokuvata eikä etenkään esitellä julkisuudessa. Vaikka olisi kuinka "luonnollista".

Vierailija
33/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite ootte tulleet tähän maailmaan samalla tavalla, mitäs ihmeellistä siinä on.

Jos olis näytetty kuva siitä aikasemmin, niin olisin jättänyt tulematta.

Et olisi. Vaikka olisi laite, jolla olisi äitisi mahaan kuvat näytetty, niin olisit kyllä siitä huolimatta tuolla tavoin maailmaan tullut.

Joku autisti siellä vastaa? Kai tuon edellisen nyt tyhmempikin ymmärtää huumoriksi.

Vierailija
34/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektiokuvat ovat jotenkin hirveitä. 

Mutta en näen noissa alatiesynnytyskuvissa mitään niin kauheaa. Totta kai se on jollain tavoin ruman näköistä. 

Toisaalta, jos peräaukkoon kohdistettaisiin lähikamera ulostaessanne, niin tuskin se teistä kaunista olisi. Ummetuksen yhteydessä vielä kasvokuvia...

Kuitenkin teette sitä joka päivä. 

Kaikkea sitä tehdään, jotta saadaan syntyvyys vielä alemmaksi. 

Ei sinun sitä sektiotakaan tarvitse katsoa, kiireellisessäkin sektiossa viritetään näköeste, jottei leikattava näe itse leikkausta.

Koko leikkauksessa ei tunne kun painetta ja vähän heiluttelua, pisin aika menee kiinniompeluun, mutta sitäkään ei tunne.

Pari päivää on nihkeää, mutta sitten paraneminen alkaa ja ainakin omalla eteni nopeasti.

Luojan kiitos ei tarvitse nähdä sektiota. Oli maailman kamalin kokemus ja parantuminen vielä kamalampaa ja kesti todella kauan. Tunsin muuten kaiken, se ehkä tekikin siitä vielä kauheamman. Tunsin kun vatsa viillettiin auki, vauvaa kaiveltiin ja ommeltiin kiinni, kivun vei puudutus, mutta tuntoa ei.

Vierailija
35/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita kuvia ovat. Parempi miestenkin katsoa näitä kuin tiirailla tissejä.

Vierailija
36/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök mitä kuvia. mieluummin kattelen kuvia vaikka avosydänleikkauksesta.

Vierailija
37/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniita kuvia ovat. Parempi miestenkin katsoa näitä kuin tiirailla tissejä.

Miksi?

Vierailija
38/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan aio lapsia hankkia, mutta mua noi kuvat ei yhtään järkyttäny. On sitä "pahempaakin" nähty.

Vierailija
39/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkit on siitä hassuja että antavat kyllä ottaa kuvan kun synnyttävät mutta rintaliivit on päällä kaiken aikaa. Nuo allaskuvat minua naurattaa erityisesti, lillut altaassa vauvan pää jo ulkona ja annat ottaa kuvan mutat tissiliivit päällä.

Itse en kyllä pitäisi liivejä, haittaavat suotta hengitysliikkeitä.

Vierailija
40/53 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tuon pahemmalta näytä? 🤔