Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotitöiden jako tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
23.05.2018 |

Maksamme asumiset ja ruoat ja elämiset ja kaikki sellaiset puoliksi ja meillä on suunnilleen sama palkka. Mutta minä teen vain tunnin pari päivässä töitä, senkin kotona siihen aikaan kuin haluan. Mies taas joutuu raatamaan pitkiä työpäiviä ja on niiden vuoksi paljon pois kotoa. Myönnän, että minulla on helppo ja lokoisa elämä, paljon vapaa-aikaa ja mahdollisuus rentoutua kotona sohvalla vaikka viisi tuntia tekemättä mitään silloin kuin ikinä vain haluan. Miehellä taas on kieltämättä aika rankka elämä. No mies olettaa, että teen kaikki kotityöt, koska voin olla päivät kotona eikä minulla ole erityisiä kiireitä eikä työnikään vaadi mitään palautumista. Ymmärrän hänen ajatuksen, mutta toisaalta tuntuu epäreilulta, että hän eläisi kuin hotellissa. Jos hän olisi sinkku, niin hän joutuisi työnsä jälkeen tekemään myös ne kotityöt. Mitä mieltä olette? Mikä olisi reilua?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, kun sinulla on sitä luppoaikaa, niin mikset hankkisi lisätyötä? Tai kysy työnantajalta, olisiko hänellä antaa sinulle jotain ylimääräistä projektia hoidettavaksi? Saisit lisää työtunteja ja lisää palkkaa, josta sinulle olisi enemmän hyötyä kuin kotitöistä.

Vierailija
62/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, kun sinulla on sitä luppoaikaa, niin mikset hankkisi lisätyötä? Tai kysy työnantajalta, olisiko hänellä antaa sinulle jotain ylimääräistä projektia hoidettavaksi? Saisit lisää työtunteja ja lisää palkkaa, josta sinulle olisi enemmän hyötyä kuin kotitöistä.

En minä kaipaa enempää töitä tai rahaa. Nautin vapaa-ajasta ja siitä että ei ole sitovia työaikoja. Olen erittäin tyytyväinen tähän työtilanteeseeni. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan pystyisi odottamaan kotona luuttu kädessä sanoen:"Jatka tästä oma osuutesi!"

Vierailija
64/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen kotitöistä taas on kyse?

Ostatte robotti-imurin, ja sitä kämppää ei tarvitse lapsettomassa taloudessa hinkata joka päivä.

Pesukoneen napin painaminenko on aloittajalle ylivoimaista ?

Jos aloittaja haluaa vaihdella kesäverhoja ja kiillottaa tuikkukuppeja, on se ap.n päätös, ei miehen haluamalla haluama kotityö.

Minä ainakin olen sanonut, että kumpikin pesee omat pyykkinsä ja tekee omat ruokansa, se on hyvä alku. Sitä en tiedä, osaako ap:n mies painaa pyykkikoneen nappia, mutta äkkiä sen oppii ohjekirjasta katsomalla.

Isommat kotityöt kuten kylppärin ja ikkunoiden pesun voi ulkoistaa. Matotkin voi pesettää pesulassa.

Kysyttiin mistä kotitöistä on kyse.

Pyykin pesu parin päivän välein (jos molemmat pesee vain omat pyykkinsä niin tulee vajaita koneellisia, on fiksumpaa pestä täysi koneellinen kerralla). Tiskien laitto tiskikoneeseen ja koneen tyhjentäminen. Ruoanlaitto kerran päivässä (tykkäämme syödä kaksi lämmintä ruokaa). Ruokakaupassa käynti. Kaksion imurointi kerran viikossa, aika nopea juttu. Kylppärin pintapuolinen pesu kerran viikossa (aika nopea juttu, koska kylppäri on pieni, pönttöä ja lavuaaria ei kauaa harjaile). Matot ja ikkunat ollaan ulkoistettu. Kesäverhoja ei vaihdeta eikä kippoja kiillotella. Ap.

Mies on kellon ympäri töissä muualla, mutta sotkee kotona yhtä paljon kuin sinä ja syö kaksi ruokaa kotona päivässä? Tiskit laitetaan heti koneeseen, vai missä sinä niitä säilöt?

Tiskikonetta tyhjentää 2 minuuttia, sekö on siis sinulle maailmanluokan ongelma?

Kaupassa käynti kerran viikossa riittää, ja sinähän siellä kotona kulutat ruokaakin kun mies on aina töissä.

Et siis ymmärrä omaa sotkemistasi ja omaa kulutustasi laisinkaan?

Vierailija
65/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pitäisin kiinni tasa-arvosta, koska omaan arvomaailmaani ei sovi perinteinen työnjako ja varsinkaan, jos kumpikin maksaa yhtä paljon. En haluaisi olla sellaisessa suhteessa ollenkaan, jossa tuntisin itseni kotiorjaksi.

Vierailija
66/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja ja kotitalousvähennys<3

Emme tarvitse siivoojaa. Meillä on pieni kaksio, jonka imuroimiseen menee vartti, tiskikone tiskaa jne. Ap.

Ja et noita jaksa tehdä vapaalla ajallas, vaan odotat, että mies täyspitkän päivän jälkeen tekee osansa. Ootpa kyllä laiska akka. En kattelis päivääkään moista. Alkoi ihan oksettamaan, että pitää edes kysellä kotitöiden jaosta tuollaisessa tilanteessa.

T: Mies, joka varmasti vapaalla ollessaan pitää huolen, että vaimolla ei tarvitse töiden jälkeen tehdä kotitöitä. 

Vierailija
67/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on se joka tienaa ja tekee pitkää päivää. Sinä taas makaat kotona, paitsi sen pari tuntia jonka viitsit tehdä töitä. Sinulle kuuluu siis isompi osa kotitöitä.

Vierailija
68/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on se joka tienaa ja tekee pitkää päivää. Sinä taas makaat kotona, paitsi sen pari tuntia jonka viitsit tehdä töitä. Sinulle kuuluu siis isompi osa kotitöitä.

Miksi, kun kulut menee puoliksi? Miksei mies hae työtä, jossa on lyhyempi työaika? Aivan varmasti hän löytäisi jotain osa-aikahommia.

Aloittaja ei tosin kertonut, tekeekö mies hänen puolesta jatkuvasti. Jos ap on hyvää hyvyyttään tehnyt miehenkin osuuden kotitöistä, niin kai mies on tehnyt jotain vastaavaa. Jos muuta ei keksi, niin ainahan voi maksaa isomman osan kuluista.

Vierailija
69/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa kirjoitusasu. Tämä on trolli, jonka tarkoituksena on saada raivoisa keskustelu aikaiseksi.

Väheksytään omaa työtä, korostetaan miehen työtä, sen jälkeen todetaan, että asian tulisi juurikin olla juuri niin, mutta se naamioidaan kysymykseksi.

Tämähän on niin ilmiselvästi palstaulisijan aloitus... 0/5

En ole trolli enkä väheksy omaa työtä. Pikemminkin pidän arvossa tilannettani, jossa olen onnistunut hankkimaan sellaisen koulutuksen ja sellaisen työn, jossa pääsen näin helpolla ja saan ihan hyvää liksaa. Yritän olla kehuskelematta sillä. Ap. 

Ja miehellä olisi myös sama mahdollisuus.

Vierailija
70/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on rankkaa ja tekee pitkiä työpäiviä. Sinulla on paljon vapaa aikaa, mutta valitat vain ihan periaatteen vuoksi, kun kaiken pitää mennä tasan. 

Jos ne kotityöt ei sinua rasita, miksi ihmeessä valitat. Eri asia, jos sinulla olisi niiden takia rankkaa ja olet väsynyt. 

Nauttikaa toisistanne, kun mies tulee kotiin ja viettäkää vapaa-aikaa silloin yhdessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän