Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotitöiden jako tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
23.05.2018 |

Maksamme asumiset ja ruoat ja elämiset ja kaikki sellaiset puoliksi ja meillä on suunnilleen sama palkka. Mutta minä teen vain tunnin pari päivässä töitä, senkin kotona siihen aikaan kuin haluan. Mies taas joutuu raatamaan pitkiä työpäiviä ja on niiden vuoksi paljon pois kotoa. Myönnän, että minulla on helppo ja lokoisa elämä, paljon vapaa-aikaa ja mahdollisuus rentoutua kotona sohvalla vaikka viisi tuntia tekemättä mitään silloin kuin ikinä vain haluan. Miehellä taas on kieltämättä aika rankka elämä. No mies olettaa, että teen kaikki kotityöt, koska voin olla päivät kotona eikä minulla ole erityisiä kiireitä eikä työnikään vaadi mitään palautumista. Ymmärrän hänen ajatuksen, mutta toisaalta tuntuu epäreilulta, että hän eläisi kuin hotellissa. Jos hän olisi sinkku, niin hän joutuisi työnsä jälkeen tekemään myös ne kotityöt. Mitä mieltä olette? Mikä olisi reilua?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet kotitöistä ukolle, jos ei käy, niin muuttakoot omilleen.

Vierailija
2/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kulut menee puoliksi, pitää myös kotityöt mennä puoliksi. Mies haluaa loisia sinun ajalla. Miksi aika olisi arvottomampaa mitä raha?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teet 70/30 tai 80/20.

Vierailija
4/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä teet 70/30 tai 80/20.

Ja maksut menee sitten samassa suhteessa. Helpoin tapa on kuitenkin se, että kumpikin ostaa ja valmistaa omat ruokansa, tiskaa omat tiskinsä, pesee omat vaatteensa ja hoitaa oman osansa siivouksesta.

Vierailija
5/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kulut menee puoliksi, pitää myös kotityöt mennä puoliksi. Mies haluaa loisia sinun ajalla. Miksi aika olisi arvottomampaa mitä raha?

No en nyt usko, että sen tietoinen päämäärä on loisia minun ajalla. Vaan hän vain ajattelee, että jos toinen on kaikki päivät kotona ilman kiireitä niin miksi ei voisi hoitaa kotitöitä siinä samalla. Ap.

Vierailija
6/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä teet 70/30 tai 80/20.

Ja maksut menee sitten samassa suhteessa. Helpoin tapa on kuitenkin se, että kumpikin ostaa ja valmistaa omat ruokansa, tiskaa omat tiskinsä, pesee omat vaatteensa ja hoitaa oman osansa siivouksesta.

kuulostaa todella ankealta parisuhteelta :/

Vierailija
7/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä teet 70/30 tai 80/20.

kuulostaa todella ankealta parisuhteelta :/

Sekö on parempi tapa, että toinen tekee kaiken yksin ja maksaa vielä puolet?

Vierailija
8/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt usko, että sen tietoinen päämäärä on loisia minun ajalla. Vaan hän vain ajattelee, että jos toinen on kaikki päivät kotona ilman kiireitä niin miksi ei voisi hoitaa kotitöitä siinä samalla. Ap.

meillä oli vastaavassa tilanteessa niin, että minä tein kotitöistä sen osan päivisin mitä ehdin. Iltaisin ja viikonloppuisin sitten teki molemmat jotain.

Vierailija
9/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt lähdet tuohon, niin se ei muutu sitten ikinä. Ei muutu vaikka vaihtaisit työpaikkaa tai teille tulee lapsia. Maksat silti puolet ja teet kaiken yksin. Ei miehet luovu saavutetuista eduista.

Vierailija
10/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa kirjoitusasu. Tämä on trolli, jonka tarkoituksena on saada raivoisa keskustelu aikaiseksi.

Väheksytään omaa työtä, korostetaan miehen työtä, sen jälkeen todetaan, että asian tulisi juurikin olla juuri niin, mutta se naamioidaan kysymykseksi.

Tämähän on niin ilmiselvästi palstaulisijan aloitus... 0/5

Vierailija
11/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä oli vastaavassa tilanteessa niin, että minä tein kotitöistä sen osan päivisin mitä ehdin. Iltaisin ja viikonloppuisin sitten teki molemmat jotain.

Totuushan on, että ei niihin kahden lapsettoman aikuisen kotitöihin kerrostalossa päivässä kauaa mene, eli ehdin/ehtisin hyvin tehdä ne kaikki yksin päivällä enkä rasitu niistä mitenkään kohtuuttomasti. Aluksi asia ei minua haitannut, mutta on alkanut nyt tuntua epäreilulta ja vähentänyt myös seksihalujani. Ap.

Vierailija
12/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa kirjoitusasu. Tämä on trolli, jonka tarkoituksena on saada raivoisa keskustelu aikaiseksi.

Väheksytään omaa työtä, korostetaan miehen työtä, sen jälkeen todetaan, että asian tulisi juurikin olla juuri niin, mutta se naamioidaan kysymykseksi.

Tämähän on niin ilmiselvästi palstaulisijan aloitus... 0/5

En ole trolli enkä väheksy omaa työtä. Pikemminkin pidän arvossa tilannettani, jossa olen onnistunut hankkimaan sellaisen koulutuksen ja sellaisen työn, jossa pääsen näin helpolla ja saan ihan hyvää liksaa. Yritän olla kehuskelematta sillä. Ap. 

Vierailija
13/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä teet 70/30 tai 80/20.

Meillä on identtinen tilanne kuin ap:lla ja tämä järjestely! Eli kumpikin maksaa ja hoitaa omansa ja loput yhteiset puoliksi.

Mies varmasti toivoisi minun tekevän kotityöt, mutta ajattelen tässä nenääni pidemmälle. Jos kerran kulut menevät puoliksi, niin en rupea kenenkään kotiorjaksi, tai katkeroituisin. Suhde menisi pilalle ja tulisi ero.

Täytyy siis miettiä, millä systeemillä säilyttää kunnioituksen ja arvostuksen toista kohtaan ja millaisessa suhteessa pitkän päälle itse haluaa olla.

Vierailija
14/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tekisin kotityöt ihan vain aikani kuluksi. Ja kun mies tulee kotiin, voitaisiin keskittyä enemmän seksiin. 

Vierailija
15/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja ja kotitalousvähennys<3

Vierailija
16/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tekisin kotityöt ihan vain aikani kuluksi. Ja kun mies tulee kotiin, voitaisiin keskittyä enemmän seksiin. 

Asiaa!

Vierailija
17/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja ja kotitalousvähennys<3

Emme tarvitse siivoojaa. Meillä on pieni kaksio, jonka imuroimiseen menee vartti, tiskikone tiskaa jne. Ap.

Vierailija
18/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kahden aikuisen taloudessa onnistuttu luomaan arki, jossa kotitöitä on ihan äärestä vähän. Robottti hoitaa imuroimisen, siivooja muun persussiivouksen, pesula hoitaa suuremman pyykit. Ruokaa ei juurikaan kotona tehdä, kun työpaikalla syödään se lounas. Ja kun yhteistä aikaa on vähän sitä ei jaksa käyttää kellottamiseen kumpi tekee mitäkin. 

Vierailija
19/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän olisi sinkku, niin hän joutuisi työnsä jälkeen tekemään myös ne kotityöt. Jotka saisi määritellä itse milloin tehdään ja mitä tehdään. Pyykkiä, tiskiä yms tulisi vähemmän ja pari kakkaraitaa pöntössä ei aiheuttasi viikonmittaista mökötystä.

Vierailija
20/70 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av motto...se tekee jota häiritsee ja jolla on se tiukempi siivousstandardi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi