Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt en halua ystäville avautua, joten kirjoitan sitten tänne jos se helpottaisi.

Vierailija
23.05.2018 |

Mä olen uupunut. Kerta kaikkiaan olen väsynyt ja menettänyt kiinnostukseni kaikkeen. Olen koko elämäni suorittanut asioita valtavia määriä ja tähän saakka nauttinut siitä. Olen ylempi toimihenkilö ja työtehtävät olleet hyvin vaativia, sen lisäksi olen työn ohella opiskellut useamman vuoden. Olen toiminut useissa luottamustehtävissä (politiikka, yhteiskunnalliset, harrastukset ym.) työn ja opiskelun ohella. Meillä on kolme lasta, olen touhunnut aktiivisesti myös lasten harrastuksissa, päiväkodissa ja koulussa.
Rakennettiin talo, joka on vielä hieman kesken, ei paljon mutta sen verran että lopputarkastus täytyy saada hoidettua.
Tuossa siis tilanne, ikää nyt 40 +.
Käyn töissä, illat ja viikonloput menee kotihommissa. Meillä on nyt joku kausi kun kaikki tavara hajoaa. On onnettomuuksia, rikkoutumisia, selittämättömiä hajoamisia, jatkuvia tekniikan ongelmia talossa ja vaikka mitä. Kun jotakin teen, joku tehty asia taas romuttuu ja kaksi askelta taaksepäin.
Mies tekee ihan yhtä lailla koti- ja pihatöitä, varmasti enemmänkin kuin minä. Hän ei tunnu siitä kärsivän mutta mulla on nyt paukut loppu.
En jaksa kiinnostua enää mistään. Onko niin että kun tekee elämässä tosi paljon niin sitten se energia on loppuun käytetty? Mä en jaksa kiinnostua edes television katselusta, en mistään.
Töissä käyn ja kauhulla odotan kesälomaa kun se on yksi työleiri. Ei ole rahaa lähteä minnekään matkalle eikä eläimiä saa mihinkään edes hoitoon.
Nyt mietin miten saan työt hoidettua ja jotenkin innostuttua niistä. Kun ei vain jaksaisi enää mitään.
Mulla on liikaa hommia ja mikään ei etene kun kaikki aina tuhoutuu mitä ikinä tekeekään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä voi työterveyteen mennä. Tämän tason hommissa se on nopeasti lähtö talosta. Työt on hoidettava, siitä en voi tinkiä. 

Ja opiskelua en voi edes ajatella, en jaksa enkä halua. Haluan vain nukkua. 

ap

Nukkumishalu on yksi suurimmista uupumuksen merkeistä.

Jos työterveys menee kertomaan siitä mitä puhut siellä, saat huoleti nostaa syytteen vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta.

Vierailija
22/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko karsinut pois kaiken, mikä ei ole välttämätöntä? Luottamustoimet, opiskelut ja vastaavat ns velvollisuusaktiviteetit? Tee se heti, jos niitä vielä on. Nyt täytyy priorisoida rankalla kädellä.

Minkä ikäisiä lapset ovat? Voitteko yksinkertaistaa koko elämäänne ja säästää jostain, että jää rahaa tärkeimpiin remontteihin? Voitteko myydä jotain? Tai myydä koko talon ja muuttaa muualle? Tms muita päätöksiä ja muutoksia, jotka auttaisivat?

Olen ollut burn out kerran ja tiedän, miten vaikeaa silloin on tehdä päätöksiä. Se uupumus ja masennus lamauttaa ja kaventaa näkökenttää niin, ettei hahmota ratkaisuvaihtoehtoja. Masennuslääkkeet tms voivat auttaa hetkeksi ja terapia pidemmällä tähtäimellä. Mene vapaa-ajalla yksityislääkärille, jos pelkäät seurauksia töissä. Hae ulkopuolista apua myös talousasioihin, lopettakaa ajattelemasta niin paljon kulisseja.

Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista.

Ei meillä kulisseja ole, ei todellakaan. Tuo talo on meille haaveiden täyttymys, joten se on viimeinen asia mistä luovumme. Ja se on hankittu kovalla työllä.

Ja lähtökohtaisesti nautin pihalla tekemisestä, nyt vain on takki tyhjä. Tunnistin tämän tilanteen jo puoli vuotta sitten ja sen jälkeen karsin kaiken ns. ylimääräisen elämästäni. Jätin pois luottamustehtävät ja opinnot laitoin tauolle. 

Tähän alla olevaan on pakko kommentoida, että osui ja upposi. Rakennettiin uima-allas, järjestetään kesäjuhlat koko suvulle (ei tosin altaan kunniaksi), on oma hyötypuutarha tietenkin ja olen juuri opetellut uuden kielen. Että kyllä tässä on menty kovaa ja korkealta, tiedän sen, todellinen malliesimerkki suorittajasta. Lähipiiri on tämän nähnyt jo kauan sitten mutta en ole uskonut. Nyt aion tehdä asialle jotakin. 

ap

"Joskus näkee ihmisiä, jotka tekee elämästään ehdoin tahdoin itse hel#ettiä. Sitten he valittavat ja kieltäytyvät ehdottomasti muuttamasta mitään.

He ovat rasittavia marttyyreja, joille kukaan ei voi mitään.

Sinä olet malliesimerkki.

Älä vain pysähdy miettimään, miten tilanteen voisi laukaista.

Ota vaikka uusi luottamustehtävä. Ei niitä kukaan muu hoida kunnolla kuin sinä.

Rakentakaa kesällä uima-allas pihalle. 

Järjestä sen kunniaksi kesäjuhla koko suvulle. 

Kai teillä on jo oma hyötypuutarha?

Milloin viimeksi olet opiskellut uuden kielen?

Jne jne jne."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi