Mistä työpaikka pitkäaikaistyöttömälle?
En halua elää loppuelämääni toisten kustannuksella, joten olisi tarvetta työpaikalle. Eli kenen teistä työnantajalla olisi tarvetta 55-vuotiaalle pitkäaikaistyöttömälle? Ei tarvi nimetä työnantajaa, joten ihan ala riittää.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän voisit alkaa jakamaan lehtiä, mainoksia.
Saako siitä sellaista palkkaa, jolla voi maksaa ainakin vuokran ja ruoan?
Jos ei pelkästään tolla tule tarpeeksi rahaa kasaan, niin keksi jotain muutakin tuon lisäksi. Vaikutat energiseltä ihmiseltä, käytä luovuuttasi ja älä lannistu. Ole itse aktiivinen. :)
Itse olen erikoiskaupassa töissä. Kuukausi sitten meille palkattiin (tosin puolipäiväiseksi) 61v työtön työnhakija. Hän on toiminut aikaisemmin alalla, jonka tuotteita myymme. Toki kaupanteon niksit on hänelle uusia, mutta vastapainoksi olemme saaneett häneltä paljon tuotetietoa ja yllättävän paljon myös asiakaskontakteja, kun hänen entiset työkaverit ja muut entisen työn kautta tutuksi tulleet ovat tulleet "moikkaamaan vanhaa kaveria".
Ota koiria hoitoon? Eläinten hoitotaksat on aika isoja. Ne pitää hoitaa sit hyvin.
Muutat isompaan asuntoon, otat huoneisiin vanhuksia asumaan vuokralle, teet heille ruokaa ja hinnoittelet vuokran ja palvelun.
Niin ja kommenttiosiossa paikalliset taksikuskit kertoivat, etteivät todellakaan saa noin kovaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hirvittävä työvoimapula! Miksi en kelpaa töihin? T. 56v. Minulle kelpaa tehdastyö, liukuhihnalla. Kunhan palkalla elää. Olen valmis töihin nettopalkalla 1700€/kk. Missä ne työnantajat, jotka mediassa itkevät, etteivät saa työntekijöitä? Täällä yksi työtön eukko vapaana. Onko palkkavaatimus liikaa, onko ikää liikaa?
Helsingissä on yli kaksisataa avointa taksikuskin paikkaa ja palkka on 3000 euroa, mutta työttömiä ei vaan kiinnosta. https://www.is.fi/autot/art-2000005689327.html
Vuokraat omaa kotiasi opiskelijoille, huoneisiin asumaan opiskelijoita. Koti airbnb-käyttöön ym ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teet tarpeeksi hommia. Itse laskeskelin, että palkkaa tuli noin 3,5€ tunnilta muutama vuosi takaperin, kun jaoin. Tuo oli tosin mainosten ja ilmaislehtien jakamista. Luulisi oikeiden lehtien jakamisesta saavan vähän parempaa palkkaa.
Sanomalehtien jakamisella saa vähän vajaa 10 euroa tunnilta ja työvuoro kestää 4h/ yö joten siitä voi laskea kuukauden liksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teet tarpeeksi hommia. Itse laskeskelin, että palkkaa tuli noin 3,5€ tunnilta muutama vuosi takaperin, kun jaoin. Tuo oli tosin mainosten ja ilmaislehtien jakamista. Luulisi oikeiden lehtien jakamisesta saavan vähän parempaa palkkaa.
Helsingissä on yli kaksisataa avointa taksikuskin paikkaa ja palkka on 3000 euroa, mutta työttömiä ei vaan kiinnosta. https://www.is.fi/autot/art-2000005689327.html