Nuukat ok-taloasujat heittävät surutta jätteensä luontoon
kun luulevat säästävänsä pitkän pennin kun eivät maksa jätehuollosta.
Tollaset mulkut pitäs viskata kiven sisään. Täälläkin on todella törkeitä paikkoja luonnossa, täynnä ok-taloasujien jätteitä. Eikä kunta tee mitään asian suhteen.
Kommentit (43)
Siis mun käsittääkseni se jätehuoltomaksu (+jätelaatikko) on pakollista kaikille. Missä ei ole?
Ei koske pelkästään okt-asujia. Meillä rivitalossa osa asukkaista roudaa puutarhajätteensä lähimetsään (tyhjä rasitetontti). Kun eihän sitä nyt jaksa Kivikkoon viedä...
Vierailija kirjoitti:
Siis mun käsittääkseni se jätehuoltomaksu (+jätelaatikko) on pakollista kaikille. Missä ei ole?
Ne on pakollisia. Taitaa noi jätteet olla muualta lähtösin. Voihan Ap tosin asua Thaimaassa.
Roskiksissa on nykyään lukot, siksi menee luontoon omakotiasujilta, ennen sai käytettyä taloyhtiöiden roskiksia.
Kyllä niitä muitakin roskaajia on, terveisin minä, joka keräsin viikonloppuna 2 roskapussillista roskaa kuusiaitamme ja vilkkaan tien väliseltä alueelta. Itse minä ne pussit joudun maksamaan, vaikka kaupungin alueella olivatkin.
Ai että omakotitalo asujat 😂😂😂
Täällä vantaalla ainakin okt alueet on siistejä mukaanlukien lähimetsät.. mut vähän se siisteys on toista kun ajelee noiden slummilähiöiden lävitse... millon mitäkin sohvaa, rikkonaista roina yms on pitkin katuja.. liekkö häädön jälkeen pitkin poikin hylätty..
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että on pakollinen, mutta jotkut on jättäneet tilaamatta tyhjennyksen tai tyhjennyttävät niin harvoin kun mahdollista, kun voivat ilmaseksi käydä kaatamassa lastit metsään. :(.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vantaalla ainakin okt alueet on siistejä mukaanlukien lähimetsät.. mut vähän se siisteys on toista kun ajelee noiden slummilähiöiden lävitse... millon mitäkin sohvaa, rikkonaista roina yms on pitkin katuja.. liekkö häädön jälkeen pitkin poikin hylätty..
Juuri näin, ok-asujat, koska heidän pitää pulittaa jätehuollosta itse.
En mä sanonutkaan, että ne kippaavat jätteensä takapihalleen, vaan ajavat jätteet kauemmas ja kaatavat luontoon.
Todella törkeää toimintaa ja ympäristörikos.
Vain siksi, että ovat pihejä.
Taloyhtiöissä on roskakatokset, ei ole tarvetta kerrostaloasujalla viskoa pussejaan ja vanhoja mööpeleitään metsään.
Taidat luulla että aloitus koskee jotain kerrostalo-ok-talo-kilpailua. Voin sanoa ettei koske, vastuullisilla ok-asujilla todellakin on varaa jätehuoltoon. Ikävän paljon vaan näkee niitä, joilla ei tunnu olevan.
Niin varmaan siellä maakunnissa. Meillä täällä pk-seudulla on ihan siistit okt- alueet
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan siellä maakunnissa. Meillä täällä pk-seudulla on ihan siistit okt- alueet
Luitkohan tätä aloitusta ollenkaan. Eihän ne jätteitä pihalleen kippaa vaan kuljettavat luontoon ja kaatavat sinne.
Siis ne vajaaälyiset, jotka luulevat säästävänsä kustannuksissa.
Meillä taloyhtiön roskikseen tuovat läheisten omakotitalojen asukkaat roskiaan. On kyl nyt tulossa lukitus roskiksiin ja laskeepa sitten varmasti yhtiövastike, sen verran paljon kevätsiivouksia tekeviä pihejä tuossa näkyy pörräävän. Vaikka jos noin tyhmiä ovat, niin varmaan jättävät roskansa sitten pihalle. Mutta eiköhän valvontakamera kerro sitten ne rekkarit autoille jotka tätä harrastavat.
Hauska oli kun asuin opiskelija-asunnossa vuosia sitten. Parkkipaikalla oli vain sellaisia halpoja autonromuja, silti sohvia, muita huonekaluja ja muuta isompaa roskaa tuotiin roskakatoksille hienoilla autoilla. Vaikka ei niitä hienoja autoja siinä muuten näkynyt. Mutta säästäähän siinä ja voi näytellä että rahhaa on, kun on hommattu isolla lainalla iso talo ja auto. Säästäähän siinä tosiaan roskien kanssa, kun vie "köyhien" taloyhtiöiden roskakatoksille tavaraa josta pitäisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitkohan tätä aloitusta ollenkaan. Eihän ne jätteitä pihalleen kippaa vaan kuljettavat luontoon ja kaatavat sinne.
Siis ne vajaaälyiset, jotka luulevat säästävänsä kustannuksissa.
Luitkohan nyt itse? En ole maininnut mitään mistään pihoista. Vai luuletko, ettei okt-alueilla ole luontoa? No ei kai ainakaan pk-seudulla öhö öhö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, ok-asujat, koska heidän pitää pulittaa jätehuollosta itse.
En mä sanonutkaan, että ne kippaavat jätteensä takapihalleen, vaan ajavat jätteet kauemmas ja kaatavat luontoon.
Todella törkeää toimintaa ja ympäristörikos.
Vain siksi, että ovat pihejä.Taloyhtiöissä on roskakatokset, ei ole tarvetta kerrostaloasujalla viskoa pussejaan ja vanhoja mööpeleitään metsään.
Taidat luulla että aloitus koskee jotain kerrostalo-ok-talo-kilpailua. Voin sanoa ettei koske, vastuullisilla ok-asujilla todellakin on varaa jätehuoltoon. Ikävän paljon vaan näkee niitä, joilla ei tunnu olevan.
Roskakatosten olemassaolo ei kyllä ole mööpeleitä varten olemassa... Joten nuukina tyyppeinä varmaan vievät sinne metsään hekin...
Suurin osa on fiksuja, mutta paljon mahtuu niitä, jotka roudaavat roskat lähialueen taloyhtiöiden roskiksiin. Ja lukkojen yleistyessä luontoon. Meillä kävi niin, että lähialueen omakotitaloasukkaat kimpaantuivat kun yhtiömme hankki lukollisen roskakatoksen ja jättävät nyt roskansa yhtiön pihalle. Törkeitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
No, ei kai ne nyt omalle takapihalleen niitä jätä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä. Minusta pitäisi olla lainmukaan pakollista, että ok-taloasuja pitää roskiskatosta talonsa pihalla.
On käsittämätöntä että kuljettelevat autoilla jätteitään minne sattuu, koska jätehuolto maksaa.
Vittuako asutte ok-talossa, jos ei ole varaa roskalaatikkoa hankkia ja tyhjennytyttää.
Olen omakotiasuja ja on se roskis. Ja kaikilla varmaan on se roskis. Sinne kun vaan ei määräänsä enempää mahdu. Mutta se, mikä ei siihen roskikseen mahdu pitäisi mennä kaatopaikalle. Juuri viime viikolla vein 2 peräkärryllistä remontista tullutta tavaraa kaatopaikalle. Samalla vein yhden peräkärryllisen puutarhajätettä, joka ei mahtunut kompostiin. Maksoihan se kolme kuormaa 30 eur yhteensä. Mielestäni on ihan ok hinta. Siinä olen samaa mieltä, että ei niitä jätteitä pitäisi minne tahansa viedä.
Nykyään se kaatopaikka on monelle nettikirppisten tai torin annetaan osasto.
Jatkan vielä. Minusta pitäisi olla lainmukaan pakollista, että ok-taloasuja pitää roskiskatosta talonsa pihalla.
On käsittämätöntä että kuljettelevat autoilla jätteitään minne sattuu, koska jätehuolto maksaa.
Vittuako asutte ok-talossa, jos ei ole varaa roskalaatikkoa hankkia ja tyhjennytyttää.