Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hyvät ihmiset avatko ikkunoita!

Vierailija
22.05.2018 |

Ettekö tajua että päästätte kuumaa ilmaa sisään? Ei sieltä mitään viilennystä tule.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää ikkunat kiinni!

Vierailija
42/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt taas oli yksi ohje tyhmimmästä päästä! Minulla on nytkin ikkunat ja parvekkeen ovi auki ja läpiveto, verhot on pohjoisen puolella kiinni. Iltapäivällä etelän puolen parvekkeen ovi kiinni, mutta pohjoisen puolen ikkunoita en sulje, verhot avaan iltapäivällä. Se on huoneistokohtaista  miten niitä ikkunoita ja verhoja helteellä pidetään auki ja kiinni. Itse en ikinä hankkisi enkä vuokraisi asuntoa jossa kaikki ikkunat ja parveke etelän puolella.

Vierailija
44/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaisi asentaa viilentävä ilmalämpöpumppu ihan joka taloon Suomessa. 

Olen asunut tässä omakotitalossa ei 15 vuotta. Vasta nämä 3-5 viimeistä kesää on olleet näin kuumia, että on pitkiä hellejaksoja. Nytkin ollut jo viikon, ja vielä ainakin 10 päivää lupaa yhtä kuumaa. 

Onneksi ikkunaremontissa laitettiin myös sälekaihtimet, ne on ihan ehdottomat näin kuumina kesinä. Lapsille puhuin, että pitää alkaa ilp laittamaan, jos kesät on näin kuumia. Alkukesän ei ollut mutta nyt on kuuma. Toki se hyödyttää talvellakin, ja nyt viimeinkin keksin sille hyvän paikan. en halua ilppiä olkkariin, se puhallus on inhottava, en voi olla sen lähellä. 

Vierailija
45/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo on kyllä hiton totta, täällä ohjeistetaan avaamaan ikkunoita että koko ilmastointijärjestelmä menee sekaisin, lisäksi eivät ole kuulleet hyttysistä ja muista hyönteisistä jotka tunkeutuvat sisään yöaikaan. Nämä ohjeistajat roikkuvat varmaan vielä puussa.

Ai, mulla on ihan hyttysverkot ikkunoissa. Avaan varjo puolelta aina ikkunat, ja paahteen puolelta laitan sälekaihtimet kiinni. 

Ei mun ilmastointi mee sekaisin, enkä usko että se naapuriinkaan vaikuttaa, kun tää on omakotitalo. Ulkonakin on öisin hiirenhiljaista, joten ei kuulu mitään häiriöääniä. Joskus viikonloppuisin joku baarista tulija kävelee talon ohi ja juttelevat keskenään. Ja yksittäinen auto menee, ei kummempaa. 

Vierailija
46/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen, nyt minulla on ikkunat auki, kun on varjon puolella viileämpää ja tuuli. Ihana läpiveto.

Vierailija
47/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin, joku voi vaikka pudota.

Vierailija
48/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa oli asiasta riitaa eilen! Sanoin, että avataan ikkunat niin läpiveto viilentää asunnon. Mies käski pitää ikkunat kiinni koko päivän. Mies lähti kuntosalille niin avasin ikkunat. Nyt mies mököttää asiasta kun on muka kuuma. Tämä läpiveto on mukava eikä happi lopu.

Vierailija
49/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei avatakaan, mutta välillä on kiva saada jotain tuulenvirettä, olkoon sitten lämmintä. Iltapäivisin ikkunat on kiinni.

Itse ihmettelen kun parvekelaseja ei avata. Se tulikuuma parveke lämmittää koko asuntoa. Äitini kanssa olen tästä puhunut monta kertaa, mutta ei hän usko.

Vierailija
50/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös puut varjostavat hyvin ikkunoiden edessä jos puita ei pihalta ole kaadettu "roskaamisen" takia niinkuin usein valitettavasti tehdään. 

Vierailija
51/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa, miksi valehtelet? Avasin ikkunan ja sieltä tuli tuulahdus, eli kyllä se viilentää!

Vierailija
52/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MIKÄÄN LÄPIVETO VIILENNÄ VAAN AINOASTAAN VIILEÄMPI ILMA USKOKAA JO

Vierailija
53/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autossa miellyttävä 47 astetta sisällä kun ikkunat on kiinni...niin. Ilmastoia ei ole ja letti ei paljoa auta.

Mä muistan se tosi pahan hellekesän, kun ei ollut ilmastointia autossa, niin olis se oikeasti kuin saunaan olisi mennyt. Varjoisat paikat parkeissa olivat kovin suosittuja.

Vierailija
54/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa yönä oli +12 ja sisällä +28. 

Vierailija
55/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 5. kerroksessa 50 luvun talossa, ikkunat itään ja länteen, myös parveke länteen. Pidin lähes toukokuusta aina syyskuuhun auki parvekelasit ja oven sekä itäpuolella makkarin  ikkunan. Kyllä oli niin hyvä veto, että välillä työpaperit lenteli pöydältä ja verhot heilui. Kun mulle tuli joku käymään, kehuivat että sulla on ihanan viileetä.

Nyt asun rivarissa ja mulla on koko ajan pihan puolelta ISO ikkuna auki. Yöllä nukun siis lähes terassilla. Pussilakana vaan päällä ja hyvin nukuttaa. Ei oo kuuma.

Vierailija
56/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Ikkunat auki vain yöllä jos yritätte jäähdyttää asuntoa. Sälekaihtimet kiinni päivällä.

Vierailija
57/57 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa oli asiasta riitaa eilen! Sanoin, että avataan ikkunat niin läpiveto viilentää asunnon. Mies käski pitää ikkunat kiinni koko päivän. Mies lähti kuntosalille niin avasin ikkunat. Nyt mies mököttää asiasta kun on muka kuuma. Tämä läpiveto on mukava eikä happi lopu.

Vesa ei tajuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän