Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikien äidit!

Vierailija
16.07.2008 |

Kuinka paljon puututte pienten poikien pippelin räpellykseen? Kesäisin meillä poika (4v.) yleensä alasti kotona ja pikkuhiljaa minua on alkanut ärsyttämään jatkuva vehkeen rämpläys. Välillä olen yrittänyt huomauttaa, mutta ilman mitään vaikutusta. Meneekö tämä vaihe itsestään ohi vai pitäisikö asiaan puuttua?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on, että on itsensä opettanut olemaan ilman vaatteita. Nyt täytyy pitää verhot kiinni asunnossa kun mieshän ei lopeta nakuiluaan edes silloin kun lasten kaverit on kylässä!

Siis mieti vähän minkälaista on sitten kun lapset ovat teinejä eikä mies ole vieläkään "oppinut" laittaa vaatteet päälle kotona!??!?!?

Vierailija
2/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolipukeissa tai alasti kotona usein ja oli tosi rasittavaa, jos vaikka tuli kaverin kanssa käväisemään juomassa vettä, niin piti jo ulko-ovelta huutaa, että vaatteet päälle, Heidi tulee kans nyt käymään meillä. Kun vanhemmat ei kuitenkaan missään tapauksessa halunneet, että muut näkee heitä puolipukeissa. Ja sitten kaikki kaverien pitemmät, esim. yökyläilyt oli mun vanhemmille rasitus, kun ei voinut olla rennosti vaan.

Tästä viisastuneena mun omassa kodissa on eri meininki. Aikuiset pitää vaatteet päällä ja lapset vähintään kalsarit, niin että voi joku tulla ihan yllättäenkin käymään ilman, että tarvii ihme varoitushuutoja pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa lastensa käyttävän kotona ainakin pikkuhousuja, on aivan kireäpipoista eikä millään tavalla perusteltavissa.

Vierailija
4/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapset saavat olla kesähelteellä nakuna!! Luonnollista ja tervettä, saavat ilmakylpyjäkin. Kirmaavat pitkin omakotitalon pihaakin.

Kun vieraat tulevat tai istutaan ruokapöytään puetaan kuitenkin meilläkin vaatteet päälle.

Vierailija
5/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan alkeellisimmista käytöstavoista.

Totta kai kesällä on luonnollista juosta välillä ihan nakunakin, mutta luonnotonta on, jos lapset saavat tilanteessa kuin tilanteessa olla nakuja, olkoonkin vaikka kyse olisi vain kotioloista.

Meillä ei paljaalla takapuolella istuta sohvalla eikä tulla ruokapöytään. Joku raja sentään pitää käytöksessäkin olla.

Vierailija
6/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia sellaisiin tapoihin, jotka toivoo heidän omaksuvat ja jotka ajattelee olevan heille hyväksi elämässä myöhemminkin. Meidän perheessä tilanteen mukainen pukeutuminen kuuluu siihen. Ilmakylvyt ja uimaleikit on asia erikseen, mutta perussääntö on, että alushousut pitää olla jalassa ja ruokapöydässä myös paita. Minun mielestäni hyvää ja toisia huomioivaa käytöstä on se, ettei kukaan kuljeskele suurinta osaa ajasta alasti edes kotonaan, viittaan nyt vaikka noihin aiempiin esimerkkeihin nakuilevista aikuisista. Peruskäytöstavat luontuvat parhaiten, jos ne omaksuu jo lapsena.

Vierailija
7/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pärskivät vähän väliä. Haluaisin nähdä sen av-mamman, joka ehtii juoksuttaa joka välissä niitä pikkareita tai kiskoa niitä rullalla olevia märkiä uikkareita joka välissä 4-vuotiaan jalkoihin...

t. ap

Mekin käydään usein uimassa ja oltiin tuossa juuri etelässäkin, missä oli välillä kovat aallot ja käytiin vesipuistossakin ja kyllä ne uikkarit pysyi kaikkien jalassa -jopa 3-vuotiaan.

Vierailija
8/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää alastomuuttaan myös tekosyynä olla tekemättä mitään. Ei viitsi avata ovea, hakea postia, käydä kaupassa, viedä roskian jne... koska joutuisi laittamaan vaatteet päälle ja ei jaksa aina laittaa vaatteita. Seksinkin suhteen on käynyt kuin nudisteille. Kun aina näkee toisen alasti niin keho lakkaa olemasta seksikäs. Minusta alastomuudessa ei ole enää mitään eroottista. Sekin hupi on mennyt.

[iSiis mieti vähän minkälaista on sitten kun lapset ovat teinejä eikä mies ole vieläkään "oppinut" laittaa vaatteet päälle kotona!??!?!?

[/quote]

Vierailija
9/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskuutensa jo aivan uskomattomiin ulottuvuuksiin, jopa av:n mittapuulla. Mutta kyllä mä sen uskon.

T. Se jonka vanhemmat nakuili

Vierailija
10/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta kun mitään ei tapahtunut psykiatri antoi diagnoosiksi patalaiska. En ole koskaan kuullut kellekään muulle annettavan tuollaista " diagnoosia". Tottahan se on.

35

Vierailija
11/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja räpellys tuntuu tosiaan olevan jatkuvaa, vaikka vaatteet päällä pysyykin.

Koska mua itseäni todella häiritsee, niin olen sitten poikaa ohjannut, ettei se ole sopivaa ihmisten nähden. Omassa rauhassa vessassa saa kaikessa rauhassa räplätä, jos siltä tuntuu, tai sitten esimerkiksi omassa huoneessa (eli sängyssään).

Jostain syystä tytöillä (6v ja 2v) ei ole tällaista räpläys vimmaa, jotkut harvat kerrat heillekin olen kyllä joutunut samat ohjeet antamaan.

Vierailija
12/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka räplää pippeliään. Suomessa aikoinaa neuvolalääkäri käski antaa räplätä, jotta esinahka venyy ja muutenkin tutustua kroppaansa rauhassa. Joten ollaan sovittu, että saa tehdä sitä omassa huoneessa. Monesti kuiteski huomaan samaa harrastettavan sohvalla pöksyjen päältä, tätä en vaan aina mainitse. Jos on vieraita, toki hienovaraisesti kuiskaan lapsille, että meeppäs vessaan, jos on pisuhätä. Meidän maassa keskilämpötila 34 koko vuoden, eikä lapset tykkää vaatteista ja juoksevat uima-altaassa koko ajan. mä juoksen perässä laittamassa pöksyt jalkaan, koska en halua muidenkaan lapsia nähdä alasti kylässä. Joskus harvoin nykyään kysyvät, saako olla ilman housuja. Ei saa. Illalla sängyssä voi olla, jos haluu.

Vierailija
13/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 5-vuotias sen tajuaa, ettei ole soveliasta olla muualla kuin perheen parissa nakuna. Ja kun vanhemmat ovat vaatteet päällä, niin ei siitä synny mitään ongelmaa.

En edelleenkään näe mitään syytä, miksi lapsi ei voi olla kotona perheen parissa ilman vaatteita. Ei siinä ole kyse mistään käytöstavoista. Lapsi osaa ja tirtää käytöstavat kodin ulkopuolella eikä muutenkaan sikaile kotona, niin MIKSI ne vaatteet täytyy olla lapsella päällä... AIkuiset on eri asia.

Vierailija
14/42 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani on nyt 2v ja hän räpeltelee pippeliään jatkuvasti.

olen sanonut jo monta kertaa että ei saa!

mutta hänestä se on vain hauskaa,ja kun hän on kylvyssä sanon hänelle että nyt-

Pestään sinut.

mutta hän vain räpeltelee pippeliään eikä edes suostu pestä sitä!

Vierailija
15/42 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tajuu miksei sun mies voi pitää vaatteita edes sillon kun joitain on kylässä!

Luulisin että sitä nolottaa kanssa!

mutta jos se johtuu siitä että miehesi haluaa harrastaa enemmän seksiä.

Tosin munkin mies nakuilee usein,toivottavasti lapset ei alkais nakuilla.

Mutta se tosiaan on ällöttävää jos mies nakuilee koko ajan.

Olen yrittänyt kyllä keskustella siitä mutta ei,joskus tuntuu että miehet on vain-

isoja vauvoja.

Vierailija
16/42 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis 3v, joka suunnilleen vasta synttäriensä jälkeen ilman vaippaa. Ei ainoastaan räpellä hajamielisyyksissään vaan on esim. tullut esittelemään: Äiti kato mulla on tällänen iso täällä. On siis räplänny ensin niin että jöpöttää.... Olen todennut että on se hieno mutta ei sitä näytellä kellekään. Joskun kaivaa niin että kalsarit munaskujen alla.

Isänsä on radikaalimpi ja olen pariin otteeseen kuullut kun tuumaa että älä näpli tai se tippuu pois:D Itse on etelämaalainen, joten kourii housujen päältä ihan machoelkeellä ja olenpa ukolle joutunut pariin otteeseen sähiseen että käsi pois housuista.. Sanoo aina että niin mut kun on niin kylmä. Pitäs vissiin ostaa villahousut niin ku olen uhannut.

Vierailija
17/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon asiasta; kädet pois housusta ei ole fiksua. Kai tämäkin vaihe ohi menee. :)

Vierailija
18/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhoususillaan hyppivät meilläkin, mutta ei todellakaan alasti. Ja joo, pippeleitä ovat rämplänneet tilaisuuden tullen, mutta paljon pienempinä, 1-2v ikäisinä.

Nyt pojat 7v ja 2x6v ja en ole kertaakaan nähnyt vuosiin, että rämpläisivät

Vierailija
19/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä enemmän kiinnität asiaan huomiota niin sitä enemmän hän siitä intoutuu.

Jos rämplää montaa kertaa päivässä pitkiä aikoja kerrallaan niin silloin ehkä paikallaan yrittää kysellä lapselta miksi tekee niin niin paljon. Tekemisen puute, läheisyyden puute, turvaton olo, mitä?

Mutta kaiken kaikkiaan, luonnollista ja normaalia eikä lapselle nenänpäätä kummempi paikka;)

Ja sovitte säännöt, omassa rauhassa ja itsekseen eikä esim ruokapöydässä tai ihmisten edessä.

Vierailija
20/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 4-vuotias jolla käsi koko ajan haaroissa, vaatteet päällä tosin. Olen huomauttanut ruokapöydässä, kaupassa ja muutenkin ihmisten ilmoilla, koska räpläily ei niihin tilanteisiin kuulu (jos nyt kuuluu mihinkään). Yritetty myös sopia että räplätä saa omassa huoneessa ja vessassa, mutta kun poika tekee sitä ihan ajatuksissaan milloin ja missä vain niin eipä ole toiminut. On vaihe ja menee ohi.