Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikien äidit!

Vierailija
16.07.2008 |

Kuinka paljon puututte pienten poikien pippelin räpellykseen? Kesäisin meillä poika (4v.) yleensä alasti kotona ja pikkuhiljaa minua on alkanut ärsyttämään jatkuva vehkeen rämpläys. Välillä olen yrittänyt huomauttaa, mutta ilman mitään vaikutusta. Meneekö tämä vaihe itsestään ohi vai pitäisikö asiaan puuttua?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 4-vuotias jolla käsi koko ajan haaroissa, vaatteet päällä tosin. Olen huomauttanut ruokapöydässä, kaupassa ja muutenkin ihmisten ilmoilla, koska räpläily ei niihin tilanteisiin kuulu (jos nyt kuuluu mihinkään). Yritetty myös sopia että räplätä saa omassa huoneessa ja vessassa, mutta kun poika tekee sitä ihan ajatuksissaan milloin ja missä vain niin eipä ole toiminut. On vaihe ja menee ohi.

Sama vika ja reagointi meillä. Poika vaan on jo 8v :S. Koskahan tämä vaihe mahtaa mennä ohi? On vaan niin kertakaikkiaan omissa maailmoissaan tuo lapsi, että ei huomaa räpläävänsä. Huomautan kyllä aina kun näen - ja muistutan yksityisyydestä..

Vierailija
22/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein 4v poju saattaa tarrata vaatteiden päältä haaraväliin jos kova pisu hätä,ikinä en ole huomannut muuten räpläävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko itsekkin alasti kotona jatkuvasti?

Mulla on kans tuttava jonka lapset ovat kotona alasti ja musta se on ällöttävää! Siis ne käy välillä kakalla ja peppua ei todellakaan pestä vaan pyyhitään vaan (niinkuin normaalistikin) ja sit ne istuu niillä paljailla pyllyillään sohvilla ja kaikkialla. Välillä tunkevat käsiään pyllyyn, pimppaan tai räpläävät pippeliä ja sitten niillä samoilla käsillä koskevat tarjottaviin syötäviin (ilman että tietenkään pesisivät käsiään välillä). Tekee ihan helvetin paljon mieli syödä esim. popcornia samasta kulhosta (itse olenkin syömättä, mutta yritäppä siinä sanoa omille lapsille että jos ette nyt ottais...).

Meillä lapset on pikkukalsareissa kotona jos lämmin on.

Opeta sille lapselles tapoja! Munkin kaveri vaan sanoo että heidän lapset eivät viihdy vaatteissa. No ei kai kun ne on totutettu siihen. Nukkuvatkin alasti kaikki lapset keskenään.

Vierailija
24/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu (tai no, me vanhemmat olemme niin päättäneet) että pippeliä tottakai saa räplätä, mutta vain jos on yksin omassa sängyssään tai esim. vessassa, toisten edessä ei.

Sama sääntö oli (on, tosin ei enää tarpeellinen) nyt 6-vuotiaalla isosiskolla pimpan tutkimisen kanssa.

Vierailija
25/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ulkomailla todella kuumassa maassa. Jos vain mahdollista, niin annan ilmastoinnin olla pois päältä, koska vauva saa siitä heti nuhan.

Vierailija
26/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän Vauvan nettiuudistukseen!

Kirjoitin nimimerkillä yhteen vakkaripinoon yhdessä toisessa keskustelussa, mutta sille palstalle menikin viesti, jonka olin kirjoittanut

Aihe vapaalle aiemmin tänään!! Siis mun nimimerkki yhdistettynä nimettömään av-viestiin.

Ei sinne mitään törkeyksiä tai paljastuksia mennyt, mutta että osaa ketutta. Olen tosi pitkäpinnainen, mutta nyt kyllä laitoin vihaisen palautteen ylläpidolle. Hemmetti, uudistuksesta on jo pari kuukautta ja pahemmaksi vaan menee. Miltä lie nyrkkipajalta ostettu nää sivut. Ehkä on saatu halvalla tai jotain.

Olen tähän saakka ollut Vauva-lehden nettisivujen heavy user, mutta nyt alkaa mennä maku. Ei varmaan ketään haittaa, että juuri minä poistun täältä, mutta jos minä pitkäpinnaisena ja sävyisänä ihmisenä menetän hermoni tämän kanssa, niin en varmasti ole ainoa. Ja se on huono juttu Vauvalle se.

Vierailija
27/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa paikassa käyminen on tuskaa. Ei tiedä mihin istuisi, kun joka tuoli ja sohva on hierottu paljaalla perseellä. Hajukin on sen mukainen.

Vierailija
28/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu pippelin räpellykseen, jos se on ohimenevää ja lyhytkestoista, vähän kuin kutiavaa nenänpieltä pyyhkisi. Mutta jos homma muuttuu pitempään kestäväksi kosketteluksi, niin sanon siitä kyllä, esim. "hieno pippelihän sulla on, mutta älä tässä muiden edessä sitä koskettele, mene vaikka omaan huoneeseen tai illalla suihkussa sitten". Ruokapöydässä räpläämisestä olen sanonut, että kalsarien sisäpuolella olevat asiat ei kuulu ruokapöytään.

Molemmilla lapsilla on myös ollut vaatteet pois -vaihe. Joskus toki saavat alastomana juoksennella, mutta pääsääntö on se, että kotona on oltava päällä joku yläosa ja joku alaosa. Alaosa jo ihan hygieniasyistä ja jos taipumusta pippelin räpläämiseen on, niin johan se siinä esillä keikkuessa tulee mieleenkin paljon useammin.

Sääliksi käy muuten tuon yhden kirjoittajan KAHDEKSAN (!) vuotiasta poikaa, joka ajatuksissaan räplää itseään. Kyllä olis ainakin mun ala-asteella sellaista pidetty melko vastenmielisenä.

Vierailija
29/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vasta 3-v poika, mutta ihan pienestä olen opettanut, että pippelileikit ok. Yksin, vessassa tai yksin omassa huoneessa. Eli jos hipeltää pippeliä ,pyydän häntä menemään vessaan...

Minusta on tärkeää että lasta ohjataan "toteuttamaan" näitä asioita "oikein" ilman häpeää...

Vierailija
30/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä räplääminen on sallittu omissa oloissa. Käsketään huoneeseensa räpläämään jos kerran on pakko.

Vierailija
31/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona alsti, koska inhoaa vaatteita. Riisuu ne pois, kun tullaan kotiin. Pökeleellä käynnin jälkeen pyyhitään märkäpyyheillä, joten ei takamus haise..

Mitä haittaa tuosta nakunaolosta kotioloissa on?? no ei mitään. Vehjettään ei nykyisin juuri räplää.

Vierailija
32/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei voi edes pikkareita pitää! Siis ihan tavallisia lahkeettomia pikkuhousuja?

Asumme ulkomailla todella kuumassa maassa. Jos vain mahdollista, niin annan ilmastoinnin olla pois päältä, koska vauva saa siitä heti nuhan.

Vierailija
33/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos on niin kuuma, ettei voi sisällä edes pikkuhousuja pitää?

Vierailija
34/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille, ettei voi pieniäkään alushousuja pitää. Edes saunassa alkkarit ei ole liian kuumat (muusta syystä tietenkin epämiellyttävät).

Mun mielestä mun lapset on söpöjä alastomina, mutta minun mielestäni normaaleihin käytöstapoihin kuuluu, että vähintään nyt on alushousut jalassa, jos ei olla vessassa tai pesulla.

Mun kaksivuotiaalla oli tosi voimakas alastomanaolon kausi, ei yhtään halunnut pitää vaatteita päällä. Ajattelin, että antaa nyt kokeilla tuonkin, mutta kun hommaa oli jatkunut 3 viikkoa, kyllästyin ja tein säännön, että jos haluaa olla alasti niin sitten omaan sänkyyn peiton alle (oli talvi ja meillä sisällä kylmä). Johan alkoi pysyä kalsarit jalassa ja paita päällä. Jos 5v ei vaan kestä vaatteita, niin kyse on kyllä siitä, ettei hänen ole niitä edes tarvinnut oppia kestämään. No, kukin opettaa lapselleen mitä parhaaksi näkee.

Ja huh tuota kahdeksanvuotiasta hipeltäjää, onko enää normaaliakaan.

Vierailija
35/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koti ole se turvallinen paikka, jossa saa olla miten haluaa, siis jos ei vahingoita muita... 5-vuotias voi aivan hyvin olla perheen kesken nakuna, mutta heti kun joku tulee, on vaatteet laitettava päälle.

Vierailija
36/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaa lapselleen, mitä parhaaksi näkee.

Meidän perheessä parhaaksi näetty tapa on se, että lapsilla on vähintään pikkuhousut päällä, ruokapöydässä pitää olla sekä ylä- että alaosa. Alasti voi juoksennella satunnaisesti ja se on ihan söpöäkin.

Vierailija
37/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kotoa?

Eikös koti ole se turvallinen paikka, jossa saa olla miten haluaa, siis jos ei vahingoita muita... 5-vuotias voi aivan hyvin olla perheen kesken nakuna, mutta heti kun joku tulee, on vaatteet laitettava päälle.

Vierailija
38/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pärskivät vähän väliä. Haluaisin nähdä sen av-mamman, joka ehtii juoksuttaa joka välissä niitä pikkareita tai kiskoa niitä rullalla olevia märkiä uikkareita joka välissä 4-vuotiaan jalkoihin...

t. ap

Vierailija
39/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on, että on itsensä opettanut olemaan ilman vaatteita. Nyt täytyy pitää verhot kiinni asunnossa kun mieshän ei lopeta nakuiluaan edes silloin kun lasten kaverit on kylässä!

Vierailija
40/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei tarvitse kenenkään juosta minnekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi