Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen varastanut kaupasta tietämättäni varmaan satasen edestä pari vuoden aikana

Vierailija
22.05.2018 |

Kyseessä K-supermarketin saalaattibaari. Eli kokoan salaatin ja sitten:

Olen aina ottanut mukaani niitä pieniä salaattikastikepussukoita ja laittanut taskuun tai kassiin ihan kassallakin vasta. Tänään näin, että siinä punnituspisteen takapuolella oli, että salaattikastike 39 cnt.

Olen kuvitellut, että ne kuuluvat hintaan samalla tavoin kuin vaikka hampurilaispaikan ketsuppi. Suoraan sanoen en ole edes ajatellut asiaa.

Ehdottmasti bona fide ja ihmetyttää, ettei kassahenkilö ole koskaan sanonut mitän. Aivan heidän silmien edessään olen korista laittanut ne vain laukkuun...

No en enää tietenkään...

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tiennyt vasta kotoa muuttaneena nuorena että kaupan muovipussit on maksullisia. Lähikaupan kassa ei sanonut mitään, vaikka nappasin muovipussin ja viskasin sen heti ostosten luokse tai pidin kädessäni. Vieläkin nolottaa.

No eihän ne 70-luvulla ollutkaan.

Vierailija
42/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen arvosta? Paljonko sinä sitä salaatinkastiketta olet mättänyt mukaan? Mutta silti, kinkkinen tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita salaatteja, kyllä pitäisi ihan tuohon hintaan sisältyä kastikkeetkin. Rahastusta!

Vierailija
44/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin tiukan kotikasvatuksen saanut ja korkeamoraalinen ihminen, että tämä on ihan kauheaa. 

Ajattelin, että pitäisikö minun sanoa kauppiaalle tästä kämmistä. 

Ja kyllä ihmetyttää, kun tosi usein ihan siinä kassalla olen ne vain laittanut laukkuun/taskuun tms. 

Olen vakiasiakas ja hyvä sellainen, mutta ei kai nyt mikään kauppa lähde siitä, että maksamatta saa lähteä?

Siellä ne kaupan kahvihuoneessa aina sitten jutustelee susta tyyliin, että taas se salaattikastikevaras kävi rohmuamassa salaattia ja ilmaiset kastikkeet päälle.

Vierailija
45/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sytytin aikoinaan junan ravintolavaunussa täysin vilpittömällä mielellä tupakan kunnes henkilökuntaan kuuluva tuli sanomaan ettei täällä saa polttaa. Olin aidosti yllättynyt tilanteesta. Tästä on kyllä aikaa.

Kyllä jokainen tajuaa, että ravintolavaunussa ei saa polttaa.

Vierailija
46/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otin kerran auton koeajoon enkä muistanu palauttaa sitä. Hävettää vieläkin. Jatkuvasti saa pelätä et poliisit tulee, vaikka tosta on jo 23 vuotta aikaa. Jätin vahingossa pantiksi kadulta löytämäni ajokortin.

Hahhahahaaa......not.

Vierailija
47/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vauvan kanssa kahvilassa ja koska juon kahvini mustana, ajattelin lorauttaa maitoa tuttipulloon koska sehän ikään kun  kuului hintaan, en vain kaatanut sitä kahvin sekaan. Niin eikös joku  nainen ala kimittää että varastan maitoa!

Vierailija
48/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voisi tietysti tehdä oman aloituksen, mutta mua ärsyttää kauppojen leipomotuotteiden irtomyyntipisteissä kun jotkut taukit ottaa esim wienereitä, ja jättää ne ottimet sitten lojumaan wienereiden päälle. Likaiset lähmäiset ottimet, ei tee mieli enää koskea niihin saati miten saastuneita on ne tuotteet.

Vierailija
49/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa kaupassa mistä olen salaattibaarista ostanut on aina lukenut kulhossa hinta. 

Vierailija
50/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin tiukan kotikasvatuksen saanut ja korkeamoraalinen ihminen, että tämä on ihan kauheaa. 

Ajattelin, että pitäisikö minun sanoa kauppiaalle tästä kämmistä. 

Ja kyllä ihmetyttää, kun tosi usein ihan siinä kassalla olen ne vain laittanut laukkuun/taskuun tms. 

Olen vakiasiakas ja hyvä sellainen, mutta ei kai nyt mikään kauppa lähde siitä, että maksamatta saa lähteä?

Siellä ne kaupan kahvihuoneessa aina sitten jutustelee susta tyyliin, että taas se salaattikastikevaras kävi rohmuamassa salaattia ja ilmaiset kastikkeet päälle.

Apua, kuinka pystyn elämään tästä eteenpäin:DDDDD

Vierailija
51/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vauvan kanssa kahvilassa ja koska juon kahvini mustana, ajattelin lorauttaa maitoa tuttipulloon koska sehän ikään kun  kuului hintaan, en vain kaatanut sitä kahvin sekaan. Niin eikös joku  nainen ala kimittää että varastan maitoa!

Niinhn sä teit, varastit. Loraus maitoa kahviin, on eri asia kuin pitkä loraus maitoa vauvan tuttipulloon. Sun kaltaisten harmaalla alueella liikkuvien vatipää talliaisten takia kaikki ennen ilmainen muuttuu maksullisiksi.

Vierailija
52/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, pitääkö kaupasta haettavista tavaroista maksaa? Minä en ikinä ole maksanut, olen luullut, että ne voi vaan viedä pois, kun ovat silleen tyrkyllä.

Vierailija
53/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran ikeassa ostoksilla ja meksoinbitsepalvelukassalla. Otin jotain säilytyslaatikoita ja niille kansia. Maksoin laatikot kuvitellen, että kannet sisältyy hintaan. Totesin kotona, että laatikot on todella hyviä siinäbtarkoitujsessa joihin niitä suunnittelun ja hain lisää, taas vain laatikot maksaen. Äitini innostui lastikousta ja haimne hänellekkin ison kasan ja myyjä huomautti sivusta "muistakaa maksaa kannetkin".

Hupsista, olin varastanut ison kasan niitä kansia. Sen verran harvoin tulee ikeassa käytyä, ettei aina hoksaa niitä käytäntöjä, jotka poikkeeaa ns. normaalikaupoista.

Minulla jäi kerran Ikeassa pussilakanapaketti itsepalvelukassalla rattaiden alaosaan. Huomasin sen kauhukseni vasta myöhemmin. Seuraavalla Ikea-reissulla otin pussilakanapaketin mukaan, kiersin osastot ja kaikessa hiljaisuudessa maksoin itsepalvelukassalla sen lähtiessä. En olisi mitenkään pystynyt nukkumaan varastetuissa, (vaikkakin vahingossa varastetuissa) lakanoissa öitäni.

Vierailija
54/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sytytin aikoinaan junan ravintolavaunussa täysin vilpittömällä mielellä tupakan kunnes henkilökuntaan kuuluva tuli sanomaan ettei täällä saa polttaa. Olin aidosti yllättynyt tilanteesta. Tästä on kyllä aikaa.

Kyllä jokainen tajuaa, että ravintolavaunussa ei saa polttaa.

Ennen vanhaan junissa sai polttaa tupakkaa, samoin ravintoloissa.

Vierailija
55/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran ikeassa ostoksilla ja meksoinbitsepalvelukassalla. Otin jotain säilytyslaatikoita ja niille kansia. Maksoin laatikot kuvitellen, että kannet sisältyy hintaan. Totesin kotona, että laatikot on todella hyviä siinäbtarkoitujsessa joihin niitä suunnittelun ja hain lisää, taas vain laatikot maksaen. Äitini innostui lastikousta ja haimne hänellekkin ison kasan ja myyjä huomautti sivusta "muistakaa maksaa kannetkin".

Hupsista, olin varastanut ison kasan niitä kansia. Sen verran harvoin tulee ikeassa käytyä, ettei aina hoksaa niitä käytäntöjä, jotka poikkeeaa ns. normaalikaupoista.

Minulla jäi kerran Ikeassa pussilakanapaketti itsepalvelukassalla rattaiden alaosaan. Huomasin sen kauhukseni vasta myöhemmin. Seuraavalla Ikea-reissulla otin pussilakanapaketin mukaan, kiersin osastot ja kaikessa hiljaisuudessa maksoin itsepalvelukassalla sen lähtiessä. En olisi mitenkään pystynyt nukkumaan varastetuissa, (vaikkakin vahingossa varastetuissa) lakanoissa öitäni.

Olen pitänyt itseäni suhteellisen rehellisenä, mutta tällaisessa tapauksessa olisin vain antanut olla. Kyllä kauppiaat tällaiset pienet menetykset katteissaan huomioivat.

Vierailija
56/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satasen arvosta? Paljonko sinä sitä salaatinkastiketta olet mättänyt mukaan? Mutta silti, kinkkinen tilanne.

Laskin huvikseni, että annetuilla tiedoilla niitä pitäisi mennä keskimäärin 2 - 3 kappaletta viikossa.

Vierailija
57/57 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus itsestäsi. Luulen että selviät pikkusakolla