Miten te "osaatte" juoda vettä niin paljon?
Olen juonut tänään kaksi lasia vettä. Kohta syön päiväruoan jonka kanssa menee yksi lasi. Illalla ehkä vielä jotain jonka kanssa vielä lasillinen. Eli päivässä menee max 4 lasia vettä. Ei tule siis edes yhtä litraa. En juo siis veden lisäksi muuta, tuossa kaikki neste mitä tulee päivässä. Vettähän pitäisi juoda 2 l (?). En osaa juoda jos en syö samalla jotain. Työkaverit vetävät pullokaupalla vettä päivän mittaan (no ravaavat kyllä vessassakin). Mä en vaan osaa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama kuin ap:lla, mutta en juo vettä ollenkaan. Olen lukuisat kerrat yrittänyt aloittaa ja pari päivää saanutkin juotua vettä mutta siihen tyssää. Jos on jano, se sammuu vain hiilihapollisella juomalla ja harvoin on jano. Vesi on mielestäni kamalaa juotavaa. Olen ainut työporukassani, jolla ei ole sitä kuuluisaa muotivesipulloa koko ajan vieressään. Haluaisin toki oppia juomaan vettä, tiedän miten terveellistä se olisi!
Mikä estää juomasta hiilihapollista vettä?
Hampaat. Vaikka juoma olisi sokeritonta, liiat hiilihapot vaikuttavat silti kiilteeseen.
Vedenjuonti jäi tavaksi kun vuosia sitten laihdutin. Ennen sitä se vedenjuonti oli yhtä tuskaa, mutta kun alkoi vaan pitää vesipulloa koko ajan vieressä, niin kyllä sitä tuli sitten juotua.
Siis vastustatteko vedenjuontia siksi, että se on "muodikasta"? wtf, mitä mä just luin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama kuin ap:lla, mutta en juo vettä ollenkaan. Olen lukuisat kerrat yrittänyt aloittaa ja pari päivää saanutkin juotua vettä mutta siihen tyssää. Jos on jano, se sammuu vain hiilihapollisella juomalla ja harvoin on jano. Vesi on mielestäni kamalaa juotavaa. Olen ainut työporukassani, jolla ei ole sitä kuuluisaa muotivesipulloa koko ajan vieressään. Haluaisin toki oppia juomaan vettä, tiedän miten terveellistä se olisi!
Hampaat. Vaikka juoma olisi sokeritonta, liiat hiilihapot vaikuttavat silti kiilteeseen.
Hiilihappo ei liuota kiillettä. Limujen, makuvissyjen ym. sisältämät muut hapot (sitruuna-, omena- ja fosforihapot) sen tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapotetun veden ph on matalampi kuin neutraalin. Elimistö joutuu tekemään sen kanssa enemmän töitä.
Vierailija kirjoitti:
Siis vastustatteko vedenjuontia siksi, että se on "muodikasta"? wtf, mitä mä just luin :D
Vastustan veden juomista muodin vuoksi omaa kehoa kuuntelematta.
Ota isompi lasi käyttöön ja/tai kokeile kuplavettä. Mulla nimenomaan kuplaveden juominen lisää juodun veden määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää juoda silloin kun on jano. Tämä yletön veden kittaaminen ja juomapullo mukana kulkeminen on älytöntä.
Väärin! On myöhäistä tavallaan juoda silloin kun on jo jano.
Sä oot kärsinyt nestehukasta tietämättäsi.
Terv. Sairaanhoitaja
Missä noin tietämättömiä sairaanhoitajia on? Jano ei todellakaan kerro nestehukasta. Ihmisen ei ole mitään tarvetta juoda "varastoon", eikä ihmisen ruumista voi mitenkään huuhdella juomalla paljon vettä. Turha juominen on turhaa juomista. Ei siitä mitään haittaa tietenkään ole, jos juo paljon (ei liikaa), mutta ei kyllä hyötyäkään.
Minä juon yli 2 litraa päivässä. Laitan muistiin, montako desiä olen juonut ja jollen illalla ole saanut täyteeen 20, niin juin vielä ennen nukkumaan menoa niin, että 20 desiä on täynnä. Kylmää raikasta vettä. Siihen tottuu. Ajattele, että se peset itseäsi sisältä päin, otan lääkkeenä veden käytön. Janoa ei minulle tule koskaan, mutta juon, koska juon myös paljon kahvia ja se kuivattaa kehoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti juot janoosi niitä hiilihapotettuja juomia?
Nostat lasin tai pullon huulille, kaadat suuhusi sopivan määrän vettä ja nielaiset.
Niin helppoa se on. Vauvana jo osasit.
Ei tarvitse juoda litra tolkulla. Ne ketkä osaa on litkinyt sitä vettä niin paljon että mahalaukku vaan on venynyt ja pystyy vetämään keralla isoja määriä.
Juon neljä litraa päivässä, enkä kyllä mitenkään ravaa vessassa vaan muutaman kerran päivässä käyn. Aktiivisuus lisää veden tarvetta. Sitä paitsi ei ole terveellistä olla pitkiä välejä pissaamatta.