Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te "osaatte" juoda vettä niin paljon?

Vierailija
22.05.2018 |

Olen juonut tänään kaksi lasia vettä. Kohta syön päiväruoan jonka kanssa menee yksi lasi. Illalla ehkä vielä jotain jonka kanssa vielä lasillinen. Eli päivässä menee max 4 lasia vettä. Ei tule siis edes yhtä litraa. En juo siis veden lisäksi muuta, tuossa kaikki neste mitä tulee päivässä. Vettähän pitäisi juoda 2 l (?). En osaa juoda jos en syö samalla jotain. Työkaverit vetävät pullokaupalla vettä päivän mittaan (no ravaavat kyllä vessassakin). Mä en vaan osaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon vettä n. 4 litraa päivässä. Kesällä ja talvella vesipullo aina mukana. Iho pysyy kunnossa ja auttaa painonhallinnassa yms. M27

Vierailija
2/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä suolan syönnillä on koko ajan jano...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä osaa juoda, jos se on hyvää. Täällä missä asun vesi maistuu kloorilta ja ei tee mieli juoda. 

Vierailija
4/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää juoda silloin kun on jano. Tämä yletön veden kittaaminen ja juomapullo mukana kulkeminen on älytöntä.

Vierailija
5/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet liikaa. Päätät vaikka tyhjentää työpäivän aikana puolen litran juomapullon, siitä se lähtee. Et ilmeisesti ole kovin aktiivinen? Reipas kävelylenkki tai muuten hiki pintaan kerran päivässä niin juominenkin tuntuu mukavalta.

Vierailija
6/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressä on aina puolen litran vesilasi, ulkona on laukussa vesipullo. Pitää tunnistaa kun on jano ja juoda sopivasti.

Vierailija
7/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää juoda silloin kun on jano. Tämä yletön veden kittaaminen ja juomapullo mukana kulkeminen on älytöntä.

Väärin! On myöhäistä tavallaan juoda silloin kun on jo jano.

Sä oot kärsinyt nestehukasta tietämättäsi.

Senvuoksi on hyvä juoda n. 2litraa päivässä.

Raskaissa töissä ja helteellä enemmän.

Terv. Sairaanhoitaja

Vierailija
8/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on navan kohdalla kyttyrä, joka on täynnä vettä. Kylkeä kääntäessä loiskuu.

Vierailija
9/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ruuan mukana tulee vettä. eritoten vihannesten ja keittojen mukana. Ei kaiken veden tarvitse olla juotuna lasista.

Mulla on töissä työpöydällä aina vettä. Tulee juotua. Kokeile kivennäisvettä tai fun lightiä jos ei maistu tavallinen vesi.

Vierailija
10/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin erilaisia. Mulla tulee juotua monta lasia vettä jo aamusta. Vedentarpeeni tuntuu luonnostaan olevan suuri. En syö mitenkään erityisen suolaista ruokaa (en syö lihaa ollenkaan tai eineksiä).

Vierailija
11/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitapa vaikka aamusta, juo ensimmäiseksi lasillinen/kaksi vettä. Laittaa aineevaihdunnan liikkeelle. Kahvin kanssa lasi vettä ja aina ennen ruokailua puoli lasillista/lasillinen. Hyvin nopeasti tottuu. Töissä kaksi puolen litran pulloa menee kevyesti päivän aikana.

Vierailija
12/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida kovin paljon mitään liikuntaa harrastaa?

Tulin juuri puolentoista tunnin kävelylenkiltä ja kotiin päästyä litra vettä katosi hetkessä. Olisi pitänyt ottaa vettä mukaan kun on tällainen helle.

Vierailija
13/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ongelmaa, olen ratkaissut asian pakottamalla itseni juomaan vettä. Tyhjennän puolen litran vesipullon ennen kuin "saan" lähteä kahville, toisen pullollisen ennen lounasta ja kolmannen ennen kotiin lähtöä. Näin saan edes ne 1,5 l menemään, paljon enempää ei sitten menekään.

Vierailija
14/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauaa siitä kun joku asiantuntija sanoi TAAS että ei ole tarvetta juoda jos ei tee mieli juoda. Vettä ei tarvi juoda mitenkään varastoon eikä jano tarkoita että olisi jotenkin myöhäistä. Myöhäistä mille, ai juoda vettä? Ehkä et hikoile kovin paljoa tai tarvi enempää? Ei kannata stressata asiaa. Ne jotka juo kaks litraa vettä päivässä ravaa lähinnä vessassa pissaamassa sitä pois.

Toki jos huomaat jotain huonovointisuutta tai päänsärkyä päivän mittaan, kannattaa vettä juoda enemmän. Myös jos sinulla on turvotusta tai ummetusta.

Vierailija
15/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin! On myöhäistä tavallaan juoda silloin kun on jo jano.

Sä oot kärsinyt nestehukasta tietämättäsi.

Senvuoksi on hyvä juoda n. 2litraa päivässä.

Raskaissa töissä ja helteellä enemmän.

Terv. Sairaanhoitaja

On hyvä juoda oman tarpeen mukaan, ei mitään nestetarpeesta riippumatonta trendimäärää.

Vierailija
16/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vettä varmaan 3-4 litraa päivässä ja juoksen kyllä vessassakin. Toisaalta ei oo nestehukkaa jos on pieni pissahätä.

Vierailija
17/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama kuin ap:lla, mutta en juo vettä ollenkaan. Olen lukuisat kerrat yrittänyt aloittaa ja pari päivää saanutkin juotua vettä mutta siihen tyssää. Jos on jano, se sammuu vain hiilihapollisella juomalla ja harvoin on jano. Vesi on mielestäni kamalaa juotavaa. Olen ainut työporukassani, jolla ei ole sitä kuuluisaa muotivesipulloa koko ajan vieressään. Haluaisin toki oppia juomaan vettä, tiedän miten terveellistä se olisi!

Vierailija
18/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä tarvitse määrättömästi latkia, mutta aamu olisi hyvä aloittaa juomalla lasi tai pari vettä. Ja sitten päivällä nautittava vesi olisi muulloin kuin ruokailun yhteydessä, koska ruuan kanssa juominen laimentaa syljen ja sen entsyymit sekä vatsahapot ja haittaa ruuansulatusta. 

Vesi imeytyy paremmin, jos siinä on vaikka ripaus raffinoimatonta merisuolaa, imeytetty kurkkua tai vesimelonia tai sitruunaa tai limeä (näistä voi tulla hammas- ja refluksiongelmia joillekin). 

Vierailija
19/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama kuin ap:lla, mutta en juo vettä ollenkaan. Olen lukuisat kerrat yrittänyt aloittaa ja pari päivää saanutkin juotua vettä mutta siihen tyssää. Jos on jano, se sammuu vain hiilihapollisella juomalla ja harvoin on jano. Vesi on mielestäni kamalaa juotavaa. Olen ainut työporukassani, jolla ei ole sitä kuuluisaa muotivesipulloa koko ajan vieressään. Haluaisin toki oppia juomaan vettä, tiedän miten terveellistä se olisi!

Elimistösi on niin hapan, että se alkaa laimentua heti saatuaan vettä ja sinulle tulee paha olo. Toinen vaihtoehto on se, että syöt niin paljon vettä sisältäviä kasviksia ja hedelmiä, että saat nesteet niistä. 

Vierailija
20/34 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää juomasta hiilihapollista vettä?