Omituisin asia, minkä halusit lapsena (tai mitä joku tuntemasi lapsi on halunnut yms.)
Lapsethan saavat aina outoja päähänpistoja, muistatko omasta lapsuudestasi että halusit jotain outoa? Tai mitä oma lapsesi tai joku tuntemasi lapsi on halunnut?
Itse halusin joskus ala-asteikäisenä kopiokoneen. Joskus harvoin koulussa sitä pääsi käyttämään ja kirjastossakin sellainen oli. Minusta se oli aivan mahtava laite ja olisin halunnut sellaisen itsellenikin. Tätä kesti vuosia ja haaveilin, että aikuisena sitten ostan itselleni kopiokoneen. Kaikista parasta on, että tajusin itsekin etten sillä mitään tee, koska todella harvoin tuli kopioitua mitään. Mutta sellaisen olisin halunnut. :D
Kertokaa lisää!
Kommentit (1192)
Joskus 1-2 luokilla halusin olla allerginen tai diabeetikko, pidin niitä hienoina asioina koska ne olivat erilaisia, kadehdin luokkakaveriani jolla oli maitoallergia. Kuvittelin saavani jotenkin erilaista kohtelua allergisena, vaikka eihän se maitoallergiakaan paljoa luokkalaiseeni vaikuttanut, mitä nyt joi kauramaitoa ja sai kevät- ja joulujuhlissa mehujään.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheellä ei ollut televisiota ja kadehdin muita lapsia, jotka katsoivat kotonaan videoita. Olin Pocahontas fani ja kinusin vanhemmilta Pocahontas videota, sanoin että minulle riittää, että saan katsoa edes videon kantta. Olisihan se ollut hienoa sitten koulussa kertoa, että minäkin olisin saanut videon. Meillä oli kotona joku arpajaisista voitettu videokasetti ja aina muistin kavereille mainita, että meillä on Aku Ankka video (jota tietenkään en ollut koskaan katsonut).
Tästä tuli jotenkin todella hyvä mieli. Ei siksi, että sinulla on ollut köyhää, vaan siksi, että ihminen voi olla tyytyväinen niin vähään. Toivottavasti kommenttini ei loukannut.
Joskus halusin mennä armeijaan ja sotimaan. 7-vuotiaana halusin matkustaa ajassa taaksepäin ja tavata Isaac Newtonin (olin kai jotenkin ihastunut siihen). Halusin myös kaikkia taikavoimia ja Tylypahkaan, sitten kun tajusin että Tylypahkassa puhutaan englantia, jota en kauhean hyvin osannut, halusin suomalaiseen velho/noitakouluun. Sitten halusin joutua kidnapatuksi, ja toivoin että mun vanhemmat ei oo oikeesti mun vanhempia. Halusin mustat hiukset ja tummemman ihon.
Pienenä asuin maalla, meillä oli lehmiä. Kadehdin niitä, jotka asuivat lähiöissä pienissä kerrostaloissa.
Meillä syötiin usein omasta maasta tuotettua ruokaa. Ajattelin, että kun olen aikuinen, minulla on kaapit täynnä eineksiä.
Olin myös laiha lapsi, haaveilin olevani pyöreä lapsi, ja minusta esim. jenkkakahvat oli oikeesti kauniita, ja yritin saada itellenikin sellaisia. Muistan, kun siihen aikaan oli irc-galleria, ja laitoin kuvan missä mulla oli pienet jenkkakahvat, olin niin ylpeä, että viimeinkin myös mulla on ne. Myös halusin, että aikuisena olisin hyvin rintava. No olen mä, ja kyllä roikkuu.
Ajattelin myös, että finnit ovat kauniita, ja haluan niitäkin. Kyllä niitä olen saanutkin, edelleen 26-vuotiaana kärsin aikuisiän aknesta 😁
4-5 -vuotiaana toivoin hartaasti hammasrautoja ja finnejä, koska halusin olla iso tyttö ja kaikilla isoilla tytöillä oli ne. Toive toteutui ja sitten kirosin oman 10 vuoden takaisen itseni. Halusin myös naimisiin Cliff Richardin kanssa, onneksi se toive jäi saavuttamatta.
Kun olin lapsi, niin meillä syötiin käytännössä aina kotona itse tehtyä ruokaa ja esimerkiksi McDonald'sin ruoka oli harvinaista herkkua, koska siellä käytiin ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Ajattelin, että sitten aikuisena käyn siellä syömässä joka päivä enkä syö tai juo mitään muuta kuin mitä sieltä saa. No, nyt olen aikuinen enkä ole käynyt siellä pitkään aikaan. En edes muista, koska viimeksi olen käynyt siellä.
Muistan kun ajattelin, että aikuisena kun saan töistä palkkaa, käytän kaiken rahani karkkiin. Muistan kun äitini sanoi, että mieleni todennäköisesti muuttuu kun olen aikuinen, enkä voinut käsittää että miten niin muka muuttuisi.
Halusin kehitysvammaisen lapsen. :D olin päiväkodissa ja samassa rakennuksessa toisessa siivessä oli vammaisten koulu/tarha tms. Ne lapset olivat mun mielestä niin hellyyttäviä ja ihanan oloisia että päätin itsekin että kun mulle tulee lapsi on sen oltava kehitysvammainen:D
Olisin halunnut oman simpanssin.
Veljeni toivoi synttärilajaksi vesimelonia, kun oli 5 v.
Olisin halunnut omia lilliputti-kokoisia ihmisiä ;) Muistan, miten aamulla herättyäni suunnittelin heille aitausta pöydän alle. Saattaa johtua kirjasta "Gulliverin retket".
Kolme vuotta hinguin Lill-Babs barbia jota myytiin saariston kesäkaupassa.
Luin kirjan "Pakene Luostariin" ja haaveilin ja halusin nunnaksi luostariin. Leikin luostarileikkejä joissa tein askeettisen huoneen yhdellä pedillä, ja yöpöydällä jolla 1 kynttilä. Lautanen jolla oli leivänkannikka ja vesilasi oli jotenkin hienoa. Sitten hame jonka vyön kiristin niin kireälle että sattui kuului kärsimyskuvioon. "Sound Of Music" leffan näin varmaan 8 kertaa.
Halusin muuttaa leikkimökkiin pihalle asumaan ja ihmettelin, että miksi siellä ei voisi asua talvipakkasillakin.
Lentokoneeseen halusin, mutta eihän me koskaan menty lomalle ulkomaille Ruotsia lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneeseen halusin, mutta eihän me koskaan menty lomalle ulkomaille Ruotsia lukuunottamatta.
Kävitte sukuloimassa Volvolle liukuhihnan ääreen muuttaneita...
Olisin halunnut, että minulla olisi ollut paljon sisaruksia, siis tyyliin 10 siskoa ja 10 veljeä. Ajattelin, että suurperheen lapsilla on aina kivaa, koska heillä on aina kotona saatavilla leikkikavereita ja vanhemmilla on helppoa, kun lapset auttavat kotitöissä.
Jostain syystä pienenä olin kiinnostunut kondomeista ja vanhemmilta pihistin niitä ja laitoin niitä barbien päähän vähän niin kuin 'hatuiksi' / avaruusleikkeihin kun liian paljon tuli katottua eri avaruussarjoja ym ja sitten suutuin kun en saanut itse niitä ostaa barbeille :D
Minulla oli Vaahteramäen Eemeli -c-kasetti. Siis sellainen, missä jotkut näyttelijät kuunnelmatyyppisesti esittivät niitä klassisia Eemeli-tarinoita. Näin sitten jossain mainoslehdessä kuvan ruotsinkielisestä vastaavasta kasetista. Olisin halunnut senkin. En tullut ajatelleeksi, että en ymmärtänyt ruotsia.
Kesämökki oli melko ison joen rannalla. Lähin silta, josta pääsi joen yli, oli yli 10 km päässä. Olisin halunnut, että silta lähtee siitä mökin pihalta. En tullut ajatelleeksi, että sitten olisi varmaan ollut myös liikennettä pihamme läpi.
Meidän perheellä ei ollut televisiota ja kadehdin muita lapsia, jotka katsoivat kotonaan videoita. Olin Pocahontas fani ja kinusin vanhemmilta Pocahontas videota, sanoin että minulle riittää, että saan katsoa edes videon kantta. Olisihan se ollut hienoa sitten koulussa kertoa, että minäkin olisin saanut videon. Meillä oli kotona joku arpajaisista voitettu videokasetti ja aina muistin kavereille mainita, että meillä on Aku Ankka video (jota tietenkään en ollut koskaan katsonut).