Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin asia, minkä halusit lapsena (tai mitä joku tuntemasi lapsi on halunnut yms.)

Vierailija
22.05.2018 |

Lapsethan saavat aina outoja päähänpistoja, muistatko omasta lapsuudestasi että halusit jotain outoa? Tai mitä oma lapsesi tai joku tuntemasi lapsi on halunnut?

Itse halusin joskus ala-asteikäisenä kopiokoneen. Joskus harvoin koulussa sitä pääsi käyttämään ja kirjastossakin sellainen oli. Minusta se oli aivan mahtava laite ja olisin halunnut sellaisen itsellenikin. Tätä kesti vuosia ja haaveilin, että aikuisena sitten ostan itselleni kopiokoneen. Kaikista parasta on, että tajusin itsekin etten sillä mitään tee, koska todella harvoin tuli kopioitua mitään. Mutta sellaisen olisin halunnut. :D

Kertokaa lisää!

Kommentit (1192)

Vierailija
421/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin että nimekseni vaihdettaisiin Marianne, en tiedä miksi. Huusin ja kiukuttelin tätä pitkän aikaa kun vanhemmat sanoivat että se ei käy. Lisäksi vaadin heitä kutsumaan minua Marianneksi. En muista kauanko tätä pelleilyä kesti, varmaan jotain muutamia päiviä. On kuitenkin jäänyt hyvin mieleen.

Kyllä nimen saa vaihdettua. Tai otettua esim. lisänimen.

Vierailija
422/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin pienenä, että aijon polttaa tupakkaa kun kasvan isoksi, koska se vaikutti 'coolilta'. Äiti piti saarnan tämän jälkeen. Enpä ole polttanut, enkä missään nimessä haluaisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni haluai myös vampyyriviitan, luettiin juurikin noita Rydigerin seikkailuita. Hirvitti kyllä sitten kun hän pyysi joululahjaksi ruumisarkun :) ...ei saanut

Vierailija
424/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa toi minulle synttärilahjaksi kerran Oltermannin kun olin pienenä toivonut. Olin varmaan neljä. Ja sain erityisluvan haukata suoraan juuston kyljestä ja olin ikionnellinen.

425/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni olisi lapsena halunnut itselleen laskuja, oli harmistunut kun hänen vanhemmilleen niitä tuli postissa mutta hänelle ei koskaan.

Vierailija
426/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä24217 kirjoitti:

Mieheni olisi lapsena halunnut itselleen laskuja, oli harmistunut kun hänen vanhemmilleen niitä tuli postissa mutta hänelle ei koskaan.

Tämä on niin suloinen!♡

Vierailija
427/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin halunnut, että talomme olisi ollut kaksikerroksinen. Meidän yksikerroksinen talomme tuntui minusta vaatimattomalta kaverien kaksikerroksisiin koteihin verrattuna, vaikka nykyään katsottuna kavereiden taloissa ei ollut mitään sen ihmeellisempää.

Halusin myös kovasti kylpyammeen, mutta vanhempani pitivät sitä turhakkeena. Nykyisessä asunnossa oli amme jo kun sinne muutin, mutta eipä sitä ole juuri tullut käytettyä.

Halusin, että meille olisi ostettu autoksi sellainen puukylkinen amerikanrauta. Ihmettelin, kun isä ei ihastunut ajatukseen.

Tämä on aikuisen minun mielestä myös vähän surullista, mutta kaikkein suurin toiveeni alle kouluikäisenä oli, että jossain kävelymatkan päässä olisi asunut samanikäinen pieni tyttö, jota olisin voinut mennä pyytämään leikkimään. Toivoin myös, että lähellä olisi ollut leikkipuisto. Asuttiin ihan maalla, ja olin aika yksinäinen.

Kun menin kouluun, löysinkin sitten sen toisen pienen tytön, josta tuli paras kaverini, vaikka vähän kauempana asuikin. Olemme edelleen ystäviä, 25 vuoden jälkeenkin.

Vierailija
428/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin liköörikonvehdeista. Siihen aikaan niitä sai ostaa lapsetkin.

Siis mitähän? Eikö muka enää saa?

Vierailija
429/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappa toi minulle synttärilahjaksi kerran Oltermannin kun olin pienenä toivonut. Olin varmaan neljä. Ja sain erityisluvan haukata suoraan juuston kyljestä ja olin ikionnellinen.

Sama. Toivoin joululahjaksi juustoa ja sain oman Koskenlaskija paketin. Tosin taisin olla jo 12-vuotias :)

Vierailija
430/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ehdottomasti Wartburg 353 Sedan -henkilöauton. Se kaksitahtipakokaasu tuoksui niin jännälle, kun sellaisen perässä ajettiin.

Vierailija
431/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin olla kiinalainen orpolapsi. Koska kiinalaisilla on mustat hiukset 😂😂

Vierailija
432/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haluttiin kavereiden kanssa kipsi ni laitettiin huivit kii kaulalle ja käden ympäri😂😂

Vierailija
433/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin olla kiinalainen orpolapsi. Koska kiinalaisilla on mustat hiukset 😂😂

Toivoin myös että yöllä tulisi sota, niin voisi juosta pommisuojaan. Olin pakannut kaikkia leluja kassiin mitä pidin ovenkahvasta että kun lähtö tulee niin kaikki on valmiina.

Olin inspiroitunut Narnia-leffan dramaattisesta alkukohtauksesta missä lapset joutuu yöllä pakenemaan pommisuojaan..

Vierailija
434/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lapsena jonkun kirjan jossa päähenkilön nimi oli Ninni ja hänellä kaveri jonka nimi oli Säde,nuo nimet olivat mielestäni niin kauniita ja upeita että päätin antaa nuo nimet sitten tuleville tyttärilleni.

No minulla on kaksi tyttöä,mutta eivät he niitä nimiä saaneet .

Samoin haaveilin vanhempieni avioerosta ja mietin kumman luona mahtaisin sitten asua.

Vierailija
435/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin ehkä kolme-neljävuotiaana, että kaupasta ostettaisiin OB-tamponeja. Olin nähnyt mainoksen, jossa kauniit naiset hypistelivät jotain pieniä juttuja värikkäissä kääreissä ja dippasivat niitä siniseen nesteeseen.

Suurimpia unelmiani oli päästä juomaan kookosmaitoa suoraan pähkinästä. Olin nähnyt jossain televisiossa, kun niin tehtiin. Olin onnessani, kun kuusivuotiaana Kanarian-lomalla sain kookospähkinän, mutta se oli ruskea eikä siitä voinut juoda. Ihana se silti oli.

Unelmoin myös simpukoiden keräämisestä rannalta. Emme kuitenkaan koskaan käyneet missään sellaisessa paikassa missä niitä olisi ollut. Kunnes aikuisena vierailin ensimmäistä kertaa mieheni kotimaassa, ja hän vei minut lapsuudenkotinsa lähellä sijaitsevalle rannalle. Miehellä oli hauskaa: hän sanoi minun olleen kuin olisin kuussa kävellyt. Minä taapersin pehmeällä hiekalla, keräsin monta simpukankuorta ja hihkuin kuin lapsi.

Vierailija
436/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin sairastua vakavasti esim. Umpisuolen tulehdukseen ja joutua viikoiksi sairaalaan hoidettavaksi. Olisin esitellyt isoa arpea muille lapsille ja ilkeä äitini olisi istunut kyynelsilmin vuoteen ääressä ja sanonut rakastavansa minua.

Halusin myös kolmipyörän tai polkuauton vielä kouluiässä, koska en meinannut oppia ajamaan polkupyörällä.

Vierailija
437/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaihtaa nimeni Jasmineksi, niinkuin naapurin tytöllä ja sillä disney prinsessalla :D ja olin katkera äidilleni kun valitsi niin tavallisen ja tylsän nimen minulle.

Vierailija
438/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme perheeni kanssa käymässä suklaakaupassa, ja siellä oli myynnissä kaikenlaisia figuureita - muun muassa aidon kokoinen suklaapippeli. Hirveästi olisin halunnut sen ja taisin jopa vetää pienet kiukut, mutta vanhemmat eivät kuitenkaan suostuneet ostamaan. Olisihan se kieltämättä vähän arveluttavaa ollutkin, vaikka olikin vain suklaata :D

Vierailija
439/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin olla nimeltäni Peppi. Väitinkin muutamille lapsille, joiden kanssa leikin maauimalassa tai leikkipuistossa, että se on nimeni.

Lapsuudenkodistani jopa löytyy joitain eskarinaikaisia tehtäväpapereitani, joihin olen merkannut nimekseni "Marja Peppi Virtanen" (nimet muutettu).

Vierailija
440/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin paistetusta jauhelihasta ja olisin halunnut syödä sitä pelkästään. Päätin, että kun olen aikuinen, niin ostan itselleni jauhelihaa, paistan ja syön kaiken. Noh, näin 42-vuotiaana en ole sitä vielä tehnyt, mutta omille lapsille olen joskus vähän antanut pelkkää jauhelihaa pikkulautaselle, kun ovat tulleet närppimään sitä ruokaa laittaessani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi