Elämä kantaa?Häh?
Mistä nää sanonnat oikeesti tulee? Elämä kantaa ja jokainen saa juuri sen verran kuin pystyy kantamaan! Jos on elämänsä pahimman kriisin keskellä, niin ei varmaan lohduta:Elämä kantaa!
Kommentit (24)
eli se, että toisilla on paljon enemmän vastoinkäymisiä kuin toisilla, ei mitenkään liity tuohon "elämä kantaa" -ajatukseen.
ASENTEESTA.
Mutta juuri siksi on typerää tolkuttaa tuollaista, ettei ihminen voi *vips* vain vaihtaa koko elämänasennettaan.
Ja varsinkin, kun asenne sinänsä ei konkretisoidu mihinkään. Joku (kuten tässä jo sanoinkin) voi ajatella, että ei sitten kannata hötkyillä ja tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi itse.
TAI sitten tosiaan entistä rivakammin toimii itse.
Eli asenne EI välttämättä auta tilanteen korjaamisessa, vaikka saattaa omaa fiilistä.
vaan sillä, miten näihin taakkoihin suhtautuu: murtuuko surun keskellä vai jaksaako uskoa, että ainoa suunta on ylöspäin.
"Elämä kantaa" ei siis ole mikään fakta, vaan pikemminkin asenne - vähän sama asia kuin että jos joku uskoo Jumalaan, hän rukoilee suruissaan Jumalan apua.
Kun tilanne helpottaa, kukaan ei oikeasti voi tietää, auttoiko Jumala vai ei, mutta se USKO/ASENNE auttoi ko. ihmistä tilanteen läpi.
Joskus usko Jumalaan tai siihen, että elämä kantaa, voi loppua, jolloin se usko ei tietenkään ihmistä voi enää "auttaakaan".
Mutta ettehän te kai uskovaisillekaan sano, että "Kuule, ei se Jumala sua kuule tai auta!", joten miksi sanoisitte kenellekään, joka uskoo elämän kantavan, että "Kuule, ei se kanna!".
Eihän kyse siis olekaan pohjimmiltaan siitä, kantaako se vai ei, vaan siitä, uskooko sen kantavan. Ymmärsittekö pointini?
Kyllä jotkut saavat suurempia taakkoja kannettavakseen (ihan omille hartioille) kuin toiset. Ja se on väärin.
viimeksi noin, kun hain avustajaa lapselleni päiväkotiin (lievä autismi dg). Eli kyllä siinä selvästi se päivähoidon ohjaaja halus sanoa että mun ei pitäisi liikaa vaatia ja elämöidä :(((
se "elämä kantaa" asenne tarkoittaa munkin mielestä myös sitä ettei kannata turhia stressata ja voi tarkoittaa sitäkin ettei kannata tehdä hätäisiä päätöksiä. Mutta edelleen se on mun mielestä eri asia kuin se, että odottaa tumout suorina tekemättä mitään.
se "elämä kantaa" asenne tarkoittaa munkin mielestä myös sitä ettei kannata turhia stressata ja voi tarkoittaa sitäkin ettei kannata tehdä hätäisiä päätöksiä. Mutta edelleen se on mun mielestä eri asia kuin se, että odottaa tumout suorina tekemättä mitään.