Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittava naapuri

Vierailija
22.05.2018 |

Naapurin pikkulapset (3,5v ja 5v) haluaisi olla meidän isompien, kouluikäisten lasten (8v ja 9v) ja niiden kavereiden kanssa. Koska homma ei vaan toimi ja olemme vetäneet nyt tiukan rajan sille, että minä en auta vessassa, en anna juomista, en auta pukemaan ja ylipäätään meillä ei saa empatiaa, jos loukkaa itsensä about 3 minuutin välein. Komennan kotiin, jos alkaa vaivata minua. Lapsia ei ole meille pyydetty ja omat lapsenikin on puoliksi kyllästynyt näiden pienten pyörimiseen tässä.

Kaikki hyvin? Ei ole. Naapuri tajusi vissiin vihdoin, ettemme aio auttaa hänen lastensa vahtimisessa. Tämä ratkaisi asian sillä, että tulee lasten mukaan vahtimaan lapsiaan. En minä halua häntä tänne. Pienet lapset huutaa, kitisee, kiukuttelee koko ajan. Kun yrittäisi tulla edes normaalisti, mutta marssii omine lupineen lapsineen meidän pihaan ja tuossa se saattaa istua meidän pihakeinussa lehden kanssa, kun olemme sisällä. Yhtäkkiä vaan huomataan, että naapuri on lapsineen ja vauva mukana siirtynyt viettämään päivää meidän pihaan. Pahimmillaan kävelee takaovesta suoraan sisään vaihtamaan vauvalle vaippaa, vaikka omaan kotiin olisi noin 20 metriä enemmän matkaa. Kerran oli jopa purkkiruoka mukana ja tuli tänne sisälle pyytämään lusikkaa ja istui keittiöön syöttämään. Mies juuri sanoi, että missä menee raja, kun torkkuu sohvalla omassa rauhassa ja yhtäkkiä naapurin rouva kävelee vaan sisään vauva sylissä ja istuu luontevasti nojatuoliin. Minä olen niin kypsä, että hädin tuskin enää tervehdin, jos näen. Välillä annan olla pihassa käymättä itse lainkaan ja jos näkee minut, niin tervehdin tosi lyhyesti, enkä vahingossakaan jää juttelemaan.

Minä en ole kertaakaan käynyt naapurissa itse, enkä aio astua jalallanikaan heidän tontilleen. Kuvittelee vielä, että jos minä käyn siellä, niin hänellä on oikeus käydä täällä.

Kertokaapa, mitä tuollaisen kanssa pitäisi tehdä. Kyllä mä lapset vielä hanskaan, osaan sanoa suoraan. Aikuisten kanssa vaan on jo vaikeaa. Erityisesti kun kyse on naapurista, jonka kanssa täytyisi säilyttää asialliset välit.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin pikkulapset (3,5v ja 5v) haluaisi olla meidän isompien, kouluikäisten lasten (8v ja 9v) ja niiden kavereiden kanssa. Koska homma ei vaan toimi ja olemme vetäneet nyt tiukan rajan sille, että minä en auta vessassa, en anna juomista, en auta pukemaan ja ylipäätään meillä ei saa empatiaa, jos loukkaa itsensä about 3 minuutin välein. Komennan kotiin, jos alkaa vaivata minua. Lapsia ei ole meille pyydetty ja omat lapsenikin on puoliksi kyllästynyt näiden pienten pyörimiseen tässä.

Kaikki hyvin? Ei ole. Naapuri tajusi vissiin vihdoin, ettemme aio auttaa hänen lastensa vahtimisessa. Tämä ratkaisi asian sillä, että tulee lasten mukaan vahtimaan lapsiaan. En minä halua häntä tänne. Pienet lapset huutaa, kitisee, kiukuttelee koko ajan. Kun yrittäisi tulla edes normaalisti, mutta marssii omine lupineen lapsineen meidän pihaan ja tuossa se saattaa istua meidän pihakeinussa lehden kanssa, kun olemme sisällä. Yhtäkkiä vaan huomataan, että naapuri on lapsineen ja vauva mukana siirtynyt viettämään päivää meidän pihaan. Pahimmillaan kävelee takaovesta suoraan sisään vaihtamaan vauvalle vaippaa, vaikka omaan kotiin olisi noin 20 metriä enemmän matkaa. Kerran oli jopa purkkiruoka mukana ja tuli tänne sisälle pyytämään lusikkaa ja istui keittiöön syöttämään. Mies juuri sanoi, että missä menee raja, kun torkkuu sohvalla omassa rauhassa ja yhtäkkiä naapurin rouva kävelee vaan sisään vauva sylissä ja istuu luontevasti nojatuoliin. Minä olen niin kypsä, että hädin tuskin enää tervehdin, jos näen. Välillä annan olla pihassa käymättä itse lainkaan ja jos näkee minut, niin tervehdin tosi lyhyesti, enkä vahingossakaan jää juttelemaan.

Minä en ole kertaakaan käynyt naapurissa itse, enkä aio astua jalallanikaan heidän tontilleen. Kuvittelee vielä, että jos minä käyn siellä, niin hänellä on oikeus käydä täällä.

Kertokaapa, mitä tuollaisen kanssa pitäisi tehdä. Kyllä mä lapset vielä hanskaan, osaan sanoa suoraan. Aikuisten kanssa vaan on jo vaikeaa. Erityisesti kun kyse on naapurista, jonka kanssa täytyisi säilyttää asialliset välit.

Jos sä tosiaan olet noin avuton, niin olet ansainnut ton.

Vierailija
2/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytä tupakka. Kyllä se siitä sitten häipyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen keskustelu naapurin kanssa on varmaan paras ratkaisu. Vetoa siihen, että lapsenne ovat niin eri ikäisiä, ettei heistä oikein ole seuraa toisilleen ja vauvansa naapuri voi hoitaa kotonaan. Kyllä normaalin ihmisen pitäisi puhetta ymmärtää.

Vierailija
4/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän oikeasti ole tällaisia tyyppejä kuin

1.) röyhkeä naapurisi, joka toimii kuvatunlaisesti?

2.) avuton ap, joka kyselee neuvoa sen sijaan, että hoitaisi asian sanomalla naapurilleen suoraan ja asiallisesti asiasta?

Vierailija
5/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kyllä itse melkein aloittaa tupakoinnin ihan vaan tämän vuoksi, jos olisi noin ärsyttävä naapuri! :D

Vierailija
6/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kyllä itse melkein aloittaa tupakoinnin ihan vaan tämän vuoksi, jos olisi noin ärsyttävä naapuri! :D

Olen satavarma, että naapuri vauvoineen häipyy ihan siitä yhdestä tupakasta. :)

Vierailija
7/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kamalalta!

Mua ärsyttää jo pelkästään se kun naapurin 5-vuotiaat tytöt pimpottaa joka aamupäivä ovikelloa ja joka kerta sanon ettei kannata päivällä tulla, tyttöni on koulussa. Soittaa ovikelloa noin kolmesti päivässä.

Minulla vauva täällä ja haluaisin nukkua hänen kanssaan aamupäivällä päikkärit mutta aina pimpom ja koputellaan!

Vierailija
8/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yksi syy, joka saa minut ihmettelemään ihmisten hinkua asua omakotitaloissa, jotka on rakennettu aivan vieri viereen. Ei mitään yksityisyyttä.

Vierailija
9/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suomalainen osaa avata suutaan? Ystävällisesti, asiallisesti voi sanoa ja laittaa rajat, jos naapuri ei itse ymmärrä.

Vierailija
10/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2.) avuton ap, joka kyselee neuvoa sen sijaan, että hoitaisi asian sanomalla naapurilleen suoraan ja asiallisesti asiasta?

Aika harva tällä palstalla ihan oikeassa elämässä kehtaisi komentaa aikuista ihmistä ja vieläpä naapuria jonka kanssa on hyvä olla edes moi-tuttuja.

Lapsia vielä komenta mutta aikuisia..

Vierailija
11/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei puhuminen auta, niin aidatkaa piha.

Vierailija
12/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva tällä palstalla ihan oikeassa elämässä kehtaisi komentaa aikuista ihmistä ja vieläpä naapuria jonka kanssa on hyvä olla edes moi-tuttuja.

Totta kyllä varmasti tuokin. Yritän itse miettiä miten sanoisin asiasta, mutta jo naapurin käytös tuntuu niin absurdilta (varsinkin tuo sisälle), että en osaa itsekään valita sanoja. Enemmän siis ehkä ihmttelen kuitenkin tuota naapurin käytöstä.

Vierailija
13/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kyllä varmasti tuokin. Yritän itse miettiä miten sanoisin asiasta, mutta jo naapurin käytös tuntuu niin absurdilta (varsinkin tuo sisälle), että en osaa itsekään valita sanoja. Enemmän siis ehkä ihmttelen kuitenkin tuota naapurin käytöstä.

Ihmettelisitkö vaan vieressä, jos kävisi sun jääkaapilla.

Vierailija
14/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä. Jos et itse kykene, niin laita mies sanomaan. Meillä ei tulisi toiste, koska mies vetäisi kilarit (mikä taas ei välttämättä ole asiallista).

Vierailija
15/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan kamalalta!

Mua ärsyttää jo pelkästään se kun naapurin 5-vuotiaat tytöt pimpottaa joka aamupäivä ovikelloa ja joka kerta sanon ettei kannata päivällä tulla, tyttöni on koulussa. Soittaa ovikelloa noin kolmesti päivässä.

Minulla vauva täällä ja haluaisin nukkua hänen kanssaan aamupäivällä päikkärit mutta aina pimpom ja koputellaan!

Oven viereen "Hyssss..."-kyltti tai muu vastaava ja kerrot niille tytöille, että silloin kun tämä on näkyvissä, ei pimpotella eikä koputella, koska vauva nukkuu.

Vierailija
16/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurille voi sanoa, että oletkos muuten huomannut, että tämä tässä on meidän pihaa? Yleinen leikkikenttä on tuolla päin... 

Jos ei muuten usko, niin sitten porttia lukkoon ja ovet myös. 

Vierailija
17/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun tulee sisälle ja makaat vaikka sohvalla tai jos miehesi makaa, niin sano että olit juuri nukkumassa/miehesi nukkuu että nukuit/nukkui huonosti viime yönä ja jos nyt jatkat unia ja kävisi kotona syöttämässä vauvan.

Jos näät naapurin tulevan taka-ovelle niin jos kehtaat niin paita pois tai housut ja sitten olet että apua, en ajatellut että joku pölähtää ilmoittamatta sisälle että olit juuri vaihtamassa vaatteita.

Ulkona kun on niin et mene ulos ja just jos ohi kuljet niin nopea, hämmentynyt tervehdys ilman hymyä ja kävelet ohi.

T: se joka ei kehtaa komentaa aikuista ihmistä

Vierailija
18/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytä tupakka/harrastakaa seksiä. :))) Häipyy taatusti. Ihme eukko tuo naapurisi.

Vierailija
19/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmisen päässä liikkuu silloin kun se toimii noin. Mulle on ainakin pikkulapsesta asti terotettu sitä ettei toisen tontille mennä, saati kutsumatta kylään. Ja samaa opetan omillekin.

Olipa naapuri tai ei, niin selväksi tekisin ettei tommonen vetele. Uhkaisin varmaan rikosilmoituksella jos vielä tulis luvatta mun pihalle istuskelemaan. Toihan on hitto soikoon kotirauhan rikkomista! Siinäpä sitten menis naapurisopu, pitää ihmisen omassa kodissaan saada olla rauhassa. Ei niiden naapureiden kans tarvi edes moikata jos ovat ääliöitä.

Vierailija
20/48 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no minä kehtaan kyllä sanoa suoraan id*ioottiaikuisille, mutta lapset ovat lapsia ja yleensä aika tyhmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän