Onko 40€ liian vähän yo-lahjaksi miesystävän sukulaislapselle?
Kommentit (44)
Tili tyhjäksi vaan, myyt asunnon ja siirrät varat tälle valkolakkimukulalle, niin sosiaalisista sovinnaisuussäännöistä hössöttäjät ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat tulla muistetuksi "se Markon pihi naisystävä, joka söi kolme lautasellista kakkua" -tyyppinä, niin 40 e on ihan OK. Olettaen, että miesystävä antaa sukulaisnuorelle 100 e, koska tuskin se sille miesystävälle puolituntematon tapaus on.
Ja jos olette aikeissa mennä naimisiin, niin kannattaa muistaa, että koko miesystävän suku saa tietää, että annoitte 40 e. Siten häälahjaksi saatte 5-henkisiltä perheiltä 50 e, koska itse näytitte pihiä mallia.
Kuka muistaa tai kertoo muille kuinka paljon kukakin antoi
Itse olen vaan iloinen että kävi
Enlä ikinä katso mitä ketäkin syöJokainen ylioppilas muistaa saamansa lahjat etenkin, jos saa ne käteisenä. Ja on ihan tavallista kertoa vanhemmille, sisaruksille ja kavereille, että mummi antoi 500 e ja kummi 600 e ja se Markon naisystävä 40e. Kyllä Markon häiden aikaan muistellaan, että eipä se taida lahjoista välittää itsekään se nainen, kun ei tuon enempää antanut, joten pelataan varman päälle ja annetaan sama summa.
Viime vuonna lapseni sai lahjaksi vain rahaa, ei mitään kirjoja tms. eli nykyisin on tapana, että rahalahjan tuovat muutkin sukulaiset kuin isovanhemmat.
Että sä jaksat höpöttää ja trollata!
KUKAAN ei anna lakkiaisissa useita satasia.
Tai jos antaa, se on niin läheinen ihminen, että se pannaan suoraan tilille.
Eikä niistä juoruta muille.Häälahjakaan harvoin maksaa yli 200 euroa. Ja kyseessä on sentään ihan eri luokan juhla ja siirtymä uuteen elämänvaiheeseen kuin lakkiaiset. Häihin myös panostetaan juhlana paljon enemmän. Lakkiaisissa piipahdetaan ottamaan lasi skumppaa, kuppi kahvia ja kakkua. Siinä kaikki.
Sinun maailmassasi kukaan ei anna lakkiaisissa useita satasia, minun maailmassani jokainen setä, täti ja eno antaa, kummit antavat jopa 1000 e. Eivätkä etukäteen kysele tilinumeroita.
Teillä on tonneja kirjekuorissa. Minkä kokoisina seteleinä?
Rahanpesua?
Sivusta: 50€ seteleinä tuli tonni konfirmaatiopäivänä rippilapselle Ensolta. Kyllä niitä tonneja oikeasti jaellaan joissain suvuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat tulla muistetuksi "se Markon pihi naisystävä, joka söi kolme lautasellista kakkua" -tyyppinä, niin 40 e on ihan OK. Olettaen, että miesystävä antaa sukulaisnuorelle 100 e, koska tuskin se sille miesystävälle puolituntematon tapaus on.
Ja jos olette aikeissa mennä naimisiin, niin kannattaa muistaa, että koko miesystävän suku saa tietää, että annoitte 40 e. Siten häälahjaksi saatte 5-henkisiltä perheiltä 50 e, koska itse näytitte pihiä mallia.
Kuka muistaa tai kertoo muille kuinka paljon kukakin antoi
Itse olen vaan iloinen että kävi
Enlä ikinä katso mitä ketäkin syöJokainen ylioppilas muistaa saamansa lahjat etenkin, jos saa ne käteisenä. Ja on ihan tavallista kertoa vanhemmille, sisaruksille ja kavereille, että mummi antoi 500 e ja kummi 600 e ja se Markon naisystävä 40e. Kyllä Markon häiden aikaan muistellaan, että eipä se taida lahjoista välittää itsekään se nainen, kun ei tuon enempää antanut, joten pelataan varman päälle ja annetaan sama summa.
Viime vuonna lapseni sai lahjaksi vain rahaa, ei mitään kirjoja tms. eli nykyisin on tapana, että rahalahjan tuovat muutkin sukulaiset kuin isovanhemmat.
Että sä jaksat höpöttää ja trollata!
KUKAAN ei anna lakkiaisissa useita satasia.
Tai jos antaa, se on niin läheinen ihminen, että se pannaan suoraan tilille.
Eikä niistä juoruta muille.Häälahjakaan harvoin maksaa yli 200 euroa. Ja kyseessä on sentään ihan eri luokan juhla ja siirtymä uuteen elämänvaiheeseen kuin lakkiaiset. Häihin myös panostetaan juhlana paljon enemmän. Lakkiaisissa piipahdetaan ottamaan lasi skumppaa, kuppi kahvia ja kakkua. Siinä kaikki.
Sinun maailmassasi kukaan ei anna lakkiaisissa useita satasia, minun maailmassani jokainen setä, täti ja eno antaa, kummit antavat jopa 1000 e. Eivätkä etukäteen kysele tilinumeroita.
Teillä on tonneja kirjekuorissa. Minkä kokoisina seteleinä?
Rahanpesua?Sivusta: 50€ seteleinä tuli tonni konfirmaatiopäivänä rippilapselle Ensolta. Kyllä niitä tonneja oikeasti jaellaan joissain suvuissa.
Enolta
Taidat olla vähän varakkaammasta suvusta. On kuitenkin ihan hyvä ymmärtää käytäntöjä ja tapoja vähän laajemmalla perspektiivillä.
-eri