Puolen litran marjasmoothie. Osaatteko arvioida kalorit?
Joukossa oli mustikkaa, mansikkaa, vadelmia, mangoa ja tuoretta ananasta. Nesteeksi loraus sokeritonta appelsiinimehua.
Kommentit (8)
Noin 800-1200 kilokaloria, olisko? Smoothieissa on yleensä hirveä määrä kaloreita, lähes puolet päivän tarpeesta. Siksi en itse tykkää juoda niitä.
275 kcal laskujen mukaan oli tuossa määrässä, eli ei paljon mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Noin 800-1200 kilokaloria, olisko? Smoothieissa on yleensä hirveä määrä kaloreita, lähes puolet päivän tarpeesta. Siksi en itse tykkää juoda niitä.
Riippuu kans mitä sinne tunget. Puhtaat marjat ei nyt kauheasti kaloreita sisällä.
Kyllä osaan, olin ensimmäinen joka vastasi kirjaimellisesti ap:n kysymykseen.
Ananas ja mango on aika kaloripitoisia loppujen lopuksi hedelmiksi. Kyse tuskin on myöskään ihan hippusista vaan reilusta määrästä. Eivät ne silti epäterveellisiä ole. Mutta on puolessa litrassa smoothiesta silti enemmän kaloreita kuin pari sataa varsinkin, kun mehua on joukossa.
marjat pitäisi punnita vaakalla ja katsoa erilaisista taulukoista että paljonko niissä onenergiaa.
Jos ei ole tarkkoja määriä antaa niin ei tarkkaa kalorimäärääkään voi ilmoittaa. Hedelmien ja marjojen kalorimäärät voit tarkastaa 100 g kohti. Appelsiinimehussa yleensä 30-40 kcal/100 ml. Jotain 300-400 kcal varmaan.