Lapsen isä vesittää kaikki kasvatusyritykseni
Mitä tehdä kun vanhemmilla on erilaiset kasvatustyylit ja luonne?
Olen itse kasvanut tiukassa kurissa ja saanut lapsena usein selkään huonosta käytöksestä. Lapsen isää on hoivattu kuin paskaa tikunnokassa aikuiseksi asti ja hän edelleen aikuisena on töykeä ja itsekäs.
Lapsi on 4-vuotias ja käyttäytyy usein huonosti. Esim. tänään lapsi sai kirpputorilta pehmolelun, mutta raivostui kun poistin siitä hintalapun. Lapsi heitteli lelua ja ilmoitti ettei halua sitä ja olisin palauttanut sen, mutta lapsen isä kielsi.
Tämän jälkeen kaupassa, lapsi karkasi ja kun löysin hänet hän repi hiuksiani, löi ja puri. Kun sain lapsen rauhoitettua hän halusi jäätelön. Kieltäydyin ostamasta huonon käytöksen vuoksi, kunnes paikalle tullut lapsen isä kiellostani ja kertomastani huolimatta osti jätskin ja sanoi, syyksi ettei nähnyt tilannetta.
Sain migreenin kotiintullessa ja nukuin pari tuntia sohvalla. Ohessa yritin laittaa lapselle piirrettyä samalla kun tämän isä jumitti netissä. Tänä aikana lapsi kävi muksimassa minua. Herättyäni laitoin ruokaa ja ruuanlaiton lomassa rauhoittelin lasta joka välillä kävi puremassa minua. Lapsen isä söi happamana ja ilmoitti vihaisena minun olleen todella paskaa seuraa ja lähti yksin lapsen kanssa rannalle.
Mielipiteitä?
Kommentit (5)
Sulla on selkeästi todella huono suhde lapseesi. Kiellon ja negaation kautta kaikki. Perheneuvolaan.
Ap. Ihan hyvä suhde meillä on lapsen kanssa. Tänään vaan ottaa tavallista enemmän päähän ja pelottaa millainen kasvaa lapsesta jolle ei laiteta rajoja tai sallitaan kaikki pienestä asti.
Miehellä on siis myös se, että lapsi saa itse päättää milloin syö tai menee nukkumaan. Ja 3 v voi ihan hyvin leikkiä saksilla taistelu-leikkiä koska hän luottaa tähän.
Jätä ne siat! Ja pane mua.