Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen valitettavasti kohta sossun asiakas

Vierailija
21.05.2018 |

Onko minun lapsen jäädessä asumaan minun kanssani. Niin pakko hakea elatusmaksuja mieheltä? Haluaisimme jakaa hänen menot puoliksi molemmille mutta käykö se kelalle? Varsinkin kun tiedän ettei mies pystyisi mitään maksamaan niin kela sen loppupeleissä maksaisikin. Näin voisin mieheltä saada edes jotain ja tulevaisuudessa sen puolet ja puolet.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi ei voi lapsen puolesta kieltäytyä elatuksesta, jolloin lapselle tulee siis aina joko etävanhemman maksama elatustuki tai Kelan maksama elatustuki.

Enhän kieltäydykään. Maksan itse lapselle sen mitä hän minun luonani tarvitsee ja isänsä sitten kun hänen luonaan on. Missä kohtaa lapsi on ilman elatusta? Kylläpä tämä on hullua.

ap

Vierailija
22/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi ei voi lapsen puolesta kieltäytyä elatuksesta, jolloin lapselle tulee siis aina joko etävanhemman maksama elatustuki tai Kelan maksama elatustuki.

Enhän kieltäydykään. Maksan itse lapselle sen mitä hän minun luonani tarvitsee ja isänsä sitten kun hänen luonaan on. Missä kohtaa lapsi on ilman elatusta? Kylläpä tämä on hullua.

ap

Eli sovitte lastenvalvojalla elatuksesta siten, että maksatte kulut puoliksi. Tämä on käytännössä sama asia kuin etävanhemman maksama elatustuki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla olet sossun asiakas jos Kela maksaa elatustukea? Kela ja sosiaalitoimi ovat kaksi eri asiaa.

Joo niin ovat.

Saan siis asumistukea ja toimeentulotukea. Nämä päätökset on jo tehty. Elatustuesta ei kukaan ole puhunut mitään. Siksi aloin kyselemään voidaanko sopia asia keskenämme vai kuinka sen kanssa tulee toimia.

ap

Vierailija
24/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla olet sossun asiakas jos Kela maksaa elatustukea? Kela ja sosiaalitoimi ovat kaksi eri asiaa.

Joo niin ovat.

Saan siis asumistukea ja toimeentulotukea. Nämä päätökset on jo tehty. Elatustuesta ei kukaan ole puhunut mitään. Siksi aloin kyselemään voidaanko sopia asia keskenämme vai kuinka sen kanssa tulee toimia.

ap

Et ole myöskään asumistuen tai perustoimeentulotuen kannalta sossun asiakas. Kelan asiakas kylläkin.

Vierailija
25/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lapsen isä lapsen kulut maksaa jos on kerran varaton?

Vierailija
26/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli sovitte lastenvalvojalla elatuksesta siten, että maksatte kulut puoliksi. Tämä on käytännössä sama asia kuin etävanhemman maksama elatustuki.

Siis hänen kuuluu maksaa vaikka lapsi on yhtä paljon hänellä?

Ja niin. Sekoitin nyt kun on miljoona asiaa päässä. En muistanut että toimeentulotukikin tulee nykyään kelalta. Ei siis muuten olla heidän asiakkaita.

ap

Vierailija
27/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishuoltajuus, puolet ja puolet?

Vierailija
28/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja niin. Sekoitin nyt kun on miljoona asiaa päässä. En muistanut että toimeentulotukikin tulee nykyään kelalta. Ei siis muuten olla heidän asiakkaita.

ap

Ei hänen tarvitse maksaa sinulle erikseen mitään, jos lapsi on yhtä paljon hänellä ja hän maksaa kulut silloin.

Huoh.

Vierailija
29/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin ovat.

ap

Et halua, että Kela elättää lapsesi, mutta kuitenkin saat kaikki tulosi Kelalta. Eikös siis Kela elätä lapsesi nytkin?

Ja jos ex-mieheltäsi ei pysty perimään elatusmaksuja, niin tuskin hänelläkään muita tuloja on kuin Kelan tuet. Eli Kela elättää hänet myös. Mitä minä en tässä tajua? Olet syvällä systeemissä, eli miksi et ottaisi elatusapua vastaan? Voithan sinä sitten jakaa sen kahtia ja antaa ex-miehelle puolet, jos idea on, että jaatte lapsen kulut puoliksi.

Vierailija
30/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteishuoltajuus, puolet ja puolet?

Näin meinattiin! Kiitos! Ihan ei pää nyt toimi. Vieläkö siis toisen kuuluu maksaa elatusmaksua tässä tilanteessa?

ap

Vierailija
31/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhteishuoltajuus niin elatustukea ei tarvita.

Kaikenlaisten idioottien sitä tarvitseekin lapsia tehdä.. Lapsiraukat.

Vierailija
32/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei hänen tarvitse maksaa sinulle erikseen mitään, jos lapsi on yhtä paljon hänellä ja hän maksaa kulut silloin.

Huoh.

Enkö näin kertonut jo heti alussa. Kulut puoliksi ja lapsi yhtä paljon kk molemmilla. Ja kuten sanoin. Ihan ei pää toimi tässä kohtaa ja kun ei ole omakohtaista kokemusta. Eli kenenkään ei tarvitse maksaa elatuksesta kenellekään.

ap

Vierailija
33/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin ovat.

ap

Et halua, että Kela elättää lapsesi, mutta kuitenkin saat kaikki tulosi Kelalta. Eikös siis Kela elätä lapsesi nytkin?

Ja jos ex-mieheltäsi ei pysty perimään elatusmaksuja, niin tuskin hänelläkään muita tuloja on kuin Kelan tuet. Eli Kela elättää hänet myös. Mitä minä en tässä tajua? Olet syvällä systeemissä, eli miksi et ottaisi elatusapua vastaan? Voithan sinä sitten jakaa sen kahtia ja antaa ex-miehelle puolet, jos idea on, että jaatte lapsen kulut puoliksi.

En vain halua yhtään enempiä kuin on pakko. Huh. Kumpa saisin pian töitä niin kaikki helpottuisi.

ap

Vierailija
34/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko minun lapsen jäädessä asumaan minun kanssani. Niin pakko hakea elatusmaksuja mieheltä? Haluaisimme jakaa hänen menot puoliksi molemmille mutta käykö se kelalle? Varsinkin kun tiedän ettei mies pystyisi mitään maksamaan niin kela sen loppupeleissä maksaisikin. Näin voisin mieheltä saada edes jotain ja tulevaisuudessa sen puolet ja puolet.

Tekstistäsi ei saa mitään tolkkua. Opettele hyvä ihminen kirjoittamaan.

Vierailija
35/35 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistäsi ei saa mitään tolkkua. Opettele hyvä ihminen kirjoittamaan.

Totta. Anteeksi.

Olen vaan etsinyt ja lukenut ja kysellyt kaikesta niin paljon tietoa etten pysy enää mukana. Tämä asia on selvittämättä ja siksi aloin kyselemään viisaammilta. Valitsin vain huonon ajankohdan. Olisi pitänyt nukkua yö ja sitten tulla runoilemaan.

Kumpa saataisiin vielä asiat järjestykseen puolison kanssa. En muuta toivo enempää😢

ap