Hammaslääkäri vasta 4 viikon päästä ja hampaassa ehkä reikä
Jos syön jotain makeaa, niin ottaa ihan helvetisti tuohon hampaaseen. Välillä myös sattuu hampaaseen ihan vähän vaikken söisikään mitään. En ole varma myöskään onko mulla jonkin näköistä pientä tärinäkipua. Olin siis flunssassa pari viikkoa sitten, jolloin tuo tärinäkipu oli pahimmillaan, ilmeisesti poskiontelot silloin jotenkin rasittaa hampaan juuria?
Voinko ihan hyvillä mielin siis odottaa tuon 4 viikkoa vai onko tässä jotain kiireellistä?
Kommentit (23)
Itse kävin Lehtikuusen koululla hammaslääkärissä, 27.3. Venäläinen hammaslääkäri. Hän teki tarkastuksen ja antoi uuden 4 kuukauden päähän. Ei huomannut tulehdusta hampaassa, sanoi, että röntgeniä ei tarvita. Jouduin lähtemään seuraavana päivänä Haartmanin päivystykseen, koska poski turposi ja särky oli hirveä. Haartmannin päivystyksessä poistettiin 2 hammasta ja annettiin antibioottikuuri. Haartmanin lääkärit ihmettelivät kyseisen hammaslääkärin ammattitaitoa.
Minulla yksityinen ei löytänyt vikaa hampaasta vaikka usean kerran kävin ja sanoin että sattuu. Kuvatkin otettiin.
Sitten olin viemässä lasta hammaslääkäriin ja pois lähtiessä kysyin tiskiltä että voisinko itsekin saada ajan kun on hammas kipeä. Tiskiltä kysyttiin että kuinka kipeä. Sanoin etten pysty kunnolla syömään. Odota hetki, sanottiin ja kohta kutsuttiin jo sisään ja venäläinen nainen kiskoi ulos mädäntyneen viisaudenhampaan. Sanoi että se on sairastuttanut viereisenkin hampaan, että varaa sille aika seuraavaksi. Sille on nt tehty juurihoito.
Suututtaa tuo yksityinen jonka takia kärsin pitkään kipeästä hampaasta ja täysin turhasta viisurista joka tartutti tulehduksen muihinkin hampaisiin.
Pitääkö aina tehdä kärpäsestä härkänen?