Ja taas väitetään että lahjakkaan lapsen rooli koulussa
olisi toimia apuopettajana. Opettaa hitaita ja kaitsea vilkkaita.
EI OLE. Lahjakkaan tehtävä on keskittyä omaan koulunkäyntiinsä.
Kommentit (15)
Väite että hyvä oppilas oppisi jotain taukuttaessaan uudestaan ja uudestaan jo oppimaansa muille on posketon. Sen sijaan hänen pitäisi saada ylöspäin eriytettyä omaa opetusta!
Oppilaat hoitavat opettajien työt.
Vierailija kirjoitti:
olisi toimia apuopettajana. Opettaa hitaita ja kaitsea vilkkaita.
EI OLE. Lahjakkaan tehtävä on keskittyä omaan koulunkäyntiinsä.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Opettajan tehtävä on opettaa, oppilaiden opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Mun kuopus on rauhallinen ja fiksu. Päiväkodista asti hänen roolinsa retkillä on ollut kieppua sen villeimmän pojan käsipuolessa hillitsemässä. Luokassa näissä tytöissä ei nähdä mitään muuta kuin tää "opeta tyhmempääsi" -tehtävä.
MISSÄ ON NÄIDEN FIKSUJEN HYVIN KÄYTTÄYTYVIEN TYTTÖJEN OIKEUS OLLA OMIA FIKSUJA ITSEÄÄN? Missä jumalauta?!
Just näin. Ja koulussa istuu sen ylivilkkaan sählään vieressä ja tekee kaikki ryhmätyöt toista perässä vetäen... koskaan ei pääse käyttämään omaa potentiaaliaan kun pitää toimia sosiaalityöntekijänä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kuopus on rauhallinen ja fiksu. Päiväkodista asti hänen roolinsa retkillä on ollut kieppua sen villeimmän pojan käsipuolessa hillitsemässä. Luokassa näissä tytöissä ei nähdä mitään muuta kuin tää "opeta tyhmempääsi" -tehtävä.
MISSÄ ON NÄIDEN FIKSUJEN HYVIN KÄYTTÄYTYVIEN TYTTÖJEN OIKEUS OLLA OMIA FIKSUJA ITSEÄÄN? Missä jumalauta?!
Just näin. Ja koulussa istuu sen ylivilkkaan sählään vieressä ja tekee kaikki ryhmätyöt toista perässä vetäen... koskaan ei pääse käyttämään omaa potentiaaliaan kun pitää toimia sosiaalityöntekijänä :(
Juuri näin. Retkillä vahtii ettei vilipetteri juokse ratikan alle, nelosten tansseissa juhlii kahlittuna vilipetteriin, tunneilla tekee kaiken vilipetterin puolesta ja sitten illalla minä istun vanhempien kriisikokouksessa pohtimassa, miten vilipetteri saataisiin viihtymään paremmin koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kuopus on rauhallinen ja fiksu. Päiväkodista asti hänen roolinsa retkillä on ollut kieppua sen villeimmän pojan käsipuolessa hillitsemässä. Luokassa näissä tytöissä ei nähdä mitään muuta kuin tää "opeta tyhmempääsi" -tehtävä.
MISSÄ ON NÄIDEN FIKSUJEN HYVIN KÄYTTÄYTYVIEN TYTTÖJEN OIKEUS OLLA OMIA FIKSUJA ITSEÄÄN? Missä jumalauta?!
Just näin. Ja koulussa istuu sen ylivilkkaan sählään vieressä ja tekee kaikki ryhmätyöt toista perässä vetäen... koskaan ei pääse käyttämään omaa potentiaaliaan kun pitää toimia sosiaalityöntekijänä :(
Juuri näin. Retkillä vahtii ettei vilipetteri juokse ratikan alle, nelosten tansseissa juhlii kahlittuna vilipetteriin, tunneilla tekee kaiken vilipetterin puolesta ja sitten illalla minä istun vanhempien kriisikokouksessa pohtimassa, miten vilipetteri saataisiin viihtymään paremmin koulussa.
Ja on aikuisena naisena syyllinen vilipetterin syrjäytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kuopus on rauhallinen ja fiksu. Päiväkodista asti hänen roolinsa retkillä on ollut kieppua sen villeimmän pojan käsipuolessa hillitsemässä. Luokassa näissä tytöissä ei nähdä mitään muuta kuin tää "opeta tyhmempääsi" -tehtävä.
MISSÄ ON NÄIDEN FIKSUJEN HYVIN KÄYTTÄYTYVIEN TYTTÖJEN OIKEUS OLLA OMIA FIKSUJA ITSEÄÄN? Missä jumalauta?!
Just näin. Ja koulussa istuu sen ylivilkkaan sählään vieressä ja tekee kaikki ryhmätyöt toista perässä vetäen... koskaan ei pääse käyttämään omaa potentiaaliaan kun pitää toimia sosiaalityöntekijänä :(
Juuri näin. Retkillä vahtii ettei vilipetteri juokse ratikan alle, nelosten tansseissa juhlii kahlittuna vilipetteriin, tunneilla tekee kaiken vilipetterin puolesta ja sitten illalla minä istun vanhempien kriisikokouksessa pohtimassa, miten vilipetteri saataisiin viihtymään paremmin koulussa.
Ja on aikuisena naisena syyllinen vilipetterin syrjäytymiseen.
Kyllä. Ja lukee lehdistä miten suuri yhteiskunnallinen ongelma naisten menestyminen esim yliopisto-opinnoissa on.
Mut pitäisi pestata radiotoimittajaksi tai úutistenlukijaksi tai papiksi, sillä jouduin koko alakoulun lähes yksin hoitamaan kaikki ääneenluvut. Koska olin niin hyvä lukemaan ja reipas esiintyjä. Luulisi että 5-6 vuotta riittäisi kenen tahansa koulutukseksi.
Ehdottomasti tulee olla pienryhmät. Ja pienryhmistä vain erityislahjojen mukaisille tunneille suureen ryhmään. Niin sen pitää mennä. Lahjakkaat saavat työrauhan ja erityisesti pienryhmää tarvitsevat saavat työrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Mut pitäisi pestata radiotoimittajaksi tai úutistenlukijaksi tai papiksi, sillä jouduin koko alakoulun lähes yksin hoitamaan kaikki ääneenluvut. Koska olin niin hyvä lukemaan ja reipas esiintyjä. Luulisi että 5-6 vuotta riittäisi kenen tahansa koulutukseksi.
Mitä? Meillä mentiin riveittäin järjestyksessä ja KAIKKI lukivat, aina. Jos pienenä puhui liian hiljaa, joutui luokan perälle sanomaan sanottavansa kuuluvalla äänellä. Tuollainen, mitä kuvailit, ei ole fiksua opetusta.
Tämä on niin väärin. Itsellä ei ollut tätä ongelmaa kuin vasta amiksessa. Opettaja ei jaksanut opettaa ja kirsikkana kakun päällä (hih, olen leipuri-kondiittori) sain kaitsea luokkamme tumpeloa, näin nätisti sanoen hänestä.
Kysyessäni asiasta opettajalta oli vastaus, että sä oot ainoo joka saa sille taottua päähän mitä pitää tehdä ja milloin ja osaan korjata sen jäljet nopeasti. No, kiitos. Oli muuten kivaa tehä kahden ihmisen tilaustyöt samalla kun tää yhtenäkin päivänä ajatteli jättää juhlakakun tekemättä kun "en mä varmaan ehtisi sitä tehdä". Ei muuta kun hätäsoitto tilaajalle, et sori. Kakku myöhästyy noin 20min ja sitten minä siinä joudun selittelemään miksi näin pääsi tapahtumaan.
Sori miniromaanista, mutta tää ketju nosti vanhan ketutuksen pintaan. Vieläkin sylettää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin väärin. Itsellä ei ollut tätä ongelmaa kuin vasta amiksessa. Opettaja ei jaksanut opettaa ja kirsikkana kakun päällä (hih, olen leipuri-kondiittori) sain kaitsea luokkamme tumpeloa, näin nätisti sanoen hänestä.
Kysyessäni asiasta opettajalta oli vastaus, että sä oot ainoo joka saa sille taottua päähän mitä pitää tehdä ja milloin ja osaan korjata sen jäljet nopeasti. No, kiitos. Oli muuten kivaa tehä kahden ihmisen tilaustyöt samalla kun tää yhtenäkin päivänä ajatteli jättää juhlakakun tekemättä kun "en mä varmaan ehtisi sitä tehdä". Ei muuta kun hätäsoitto tilaajalle, et sori. Kakku myöhästyy noin 20min ja sitten minä siinä joudun selittelemään miksi näin pääsi tapahtumaan.
Sori miniromaanista, mutta tää ketju nosti vanhan ketutuksen pintaan. Vieläkin sylettää.
Olisit vaan kieltäytynyt. "Ei käy" on hyvä vastaus opetella. Ei ole sinun vastuulla toisen koulunkäynti, senkus olisit antanut reputtaa kurssinsa ja pääsisit tyypistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin väärin. Itsellä ei ollut tätä ongelmaa kuin vasta amiksessa. Opettaja ei jaksanut opettaa ja kirsikkana kakun päällä (hih, olen leipuri-kondiittori) sain kaitsea luokkamme tumpeloa, näin nätisti sanoen hänestä.
Kysyessäni asiasta opettajalta oli vastaus, että sä oot ainoo joka saa sille taottua päähän mitä pitää tehdä ja milloin ja osaan korjata sen jäljet nopeasti. No, kiitos. Oli muuten kivaa tehä kahden ihmisen tilaustyöt samalla kun tää yhtenäkin päivänä ajatteli jättää juhlakakun tekemättä kun "en mä varmaan ehtisi sitä tehdä". Ei muuta kun hätäsoitto tilaajalle, et sori. Kakku myöhästyy noin 20min ja sitten minä siinä joudun selittelemään miksi näin pääsi tapahtumaan.
Sori miniromaanista, mutta tää ketju nosti vanhan ketutuksen pintaan. Vieläkin sylettää.
Olisit vaan kieltäytynyt. "Ei käy" on hyvä vastaus opetella. Ei ole sinun vastuulla toisen koulunkäynti, senkus olisit antanut reputtaa kurssinsa ja pääsisit tyypistä eroon.
Olet aivan oikeassa. Ei ollut minun vastuullani pidellä toista kädestä. Ongelmaksi nousi moraalini, en voinut antaa asiakkaiden kärsiä, joten hoidin vähintäänkin tilaustyöt. Koulun leipomoon ym. menevät leipomukset saivat mennä miten menivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin väärin. Itsellä ei ollut tätä ongelmaa kuin vasta amiksessa. Opettaja ei jaksanut opettaa ja kirsikkana kakun päällä (hih, olen leipuri-kondiittori) sain kaitsea luokkamme tumpeloa, näin nätisti sanoen hänestä.
Kysyessäni asiasta opettajalta oli vastaus, että sä oot ainoo joka saa sille taottua päähän mitä pitää tehdä ja milloin ja osaan korjata sen jäljet nopeasti. No, kiitos. Oli muuten kivaa tehä kahden ihmisen tilaustyöt samalla kun tää yhtenäkin päivänä ajatteli jättää juhlakakun tekemättä kun "en mä varmaan ehtisi sitä tehdä". Ei muuta kun hätäsoitto tilaajalle, et sori. Kakku myöhästyy noin 20min ja sitten minä siinä joudun selittelemään miksi näin pääsi tapahtumaan.
Sori miniromaanista, mutta tää ketju nosti vanhan ketutuksen pintaan. Vieläkin sylettää.
Olisit vaan kieltäytynyt. "Ei käy" on hyvä vastaus opetella. Ei ole sinun vastuulla toisen koulunkäynti, senkus olisit antanut reputtaa kurssinsa ja pääsisit tyypistä eroon.
Mitä jos sille tytölle opetetaan tätä roolia jo päiväkodista asti? Että pitää olla kiltti, nöyrä ja auttavainen ja ainoat kerrat, kun ope kiittää on juurikin nämä apuopen toiminnot.
Hesarissa juttu tarkkisluokista.