Kuinka usein peset pyyhkeen? Se pitäisi pestä 3-4 kertaa viikossa!
Kommentit (64)
Ei sieltä virtsaputken suusta mitään bakteereja tule, tai jos tulee on muutenkin olla syytä huolissaan. Kyllä on taas niin mistään tietämätöntä kommentointia. Tottakai vaikuttaa myös se miten pesee, jos vain hutaisee ja sit pyyhkii loput paskat pyyhkeeseen niin totta mooses pyyhe likaantuu ja täyttyy bakteereilla. Joita bakteereita on ihmisessä koko ajan enemmän tai vähemmän, tarpeellisia, vähemmän tarpeellisia ja jopa haitallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vastaa rehellisesti!
Noh, käytän pyyhettä vain pari kertaa viikossa. Mutta aina käytön jälkeen kyllä vaihdan sen.
Käyn siis vaan pari kertaa viikossa suihkussa, siinä välillä en normaalisti pese edes käsiäni.
Tärkeämpää kuin pestä itseään pakonomaisesti ja vaihtaa pyyhkeitä on pestä hana, vessan kahva ja valokatkaisija. Kännykän näytöstä puhumattakaan.
Mä vaihdan vartalopyyhkeen silloin kun se alkaa ns. Haisemaan hieman likaiselle. Käsipyyhkeen vaihdan ehkä kerran parissa viikossa. Jos tulee vieraita, niin aina ennen ja jälkeen. Mun mielestä omassa kodissa ei tarvitse olla kokoajan 100% puhdasta ja steriiliä, se koituu muuten ihmiskunnan kohtaloksi, kun ei altistuta tarpeeksi bakteereille.
T. Vuoden aikana saatan olla flunssassa ehkä sen pari päivää, jos sitäkään.
Mä olen käyttänyt varmaan monta viikkoa samaa pyllynaluspyyhettä saunassa ja eilen huomasin että se haisee aivan saatanalliselta. Täytyy pestä tänään.
Kerran viikossa. Pitäisi pestä ne välillä mahdollisimman kuumallakin, mutta se meinaa unohtua.
Ei sillä pyyhhkeellä ole tarkoitus pestä itseään.
Käsi/naamapyyhkeen kerran viikossa, ison suihkupyyhkeen kerran kahdessa viikossa. Näköjään pitää tihentää väliä.
Kerran viikossa pesen kaikki pyyhkeet ja petivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kerran parissa kuukaudessa kokovartalopyyhkeen. Käsipyyhkeet pesen useammin
Miksi?
Pyyhkeeseen tulee bakteereja virtsaputkesta, peräaukosta... Käsipyhkeeseen vain puhtaista käsistä...
Kannattaa käydä suihkussa tai muuten pesulla ennenkuin itseään pyyhkii pyyhkeeseen.
Käsipyyhkeen vaihto on tärkeämoää. Sitä käytetään enemmän ja se on kosteana pidempiä aikoja. Pari kertaa viikossa olisi vaihto. Meillä kyllä usein vaihdan kerran viikossa. Samalla kuin muut pyyhkeet
Kosteus on se joka saa bakteerit lisääntymään.
Mitä ihmettä? En edes käytä pyyhettäni noin monta kertaa viikossa. Ja juu haisen varmaan. Miehet käy ihan kuumana minuun ja luonnollisiin hajuihini!
On teillä ihan liikaa ylimääräistä aikaa kun viitsitte jotain pyyhkeitä pyöritellä koneessa parin päivän välein.
Ei taas vaihteeksi sitten niin mitään järkeä.
No revinkö pestäväksi kaapista ihan sun mieliksi, kun käyn suihkussa kerran viikkoon?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata pestä liian usein. Mikrobit taas häviää ja allergiat lisääntyy. Eikö kukaan ajattele lapsia?!?!??!?
Saippuaa ja shampoota ei myöskään kannattaisi käyttää joka päivä suihkussa.
Sitten vaihdan kun pyyhkeeni haisee prseeltä. Eli n. 4-6 viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Vastaa rehellisesti!
Toi on ihan naurettavaa.
Ehkä kerran kuukaudessa vaihdan.
Ison kylpypyyhkeen pesen 2 kertaa vuodessa. Silloin 90 asteen pesussa. Käytän pyyhettä kerran viikossa ja ripustan sen käytön jälkeen narulle kuivumaan, kuten pyykit. Ei haise, ei ole likainen.
Vaihdan kylpypyyhkeet, kun niistä häviää karheus ja pyyhe alkaa tuntua pehmeältä ja sen takia likaiselta. Noin reilun viikon-kahden viikon välein.
Käsipyyhkeet vaihdan pari kertaa viikossa, kesällä useammin, koska apset eivät osaa vielä pestä käsiään kunnolla ja pyyhkeet on aika pian ihan silmin nähden likaisia.
Noh riippuu varmaan aika paljon siitä kuinka usein sitä pyyhettä käyttää. Ite pesen noin muutaman käyttökerran jälkeen , joka tarkottaa mulla suunnilleen kerran kuukaudessa koska käyn 1-2 kertaa viikossa kokovartalopesulla.