Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaspalvelijalle?

Vierailija
20.05.2018 |

Tää on käännetty versio tosta missä kysytään asiakkaspalvelijoilta ihmeellisiä tilanteita asiakkaitten kanssa.

Mä en vieläkään ymmärrä tätä omaa tapaustani, ja toivoisin että joku asiakaspalvelija tai asiakas tai kuka vaan voisi avata että mitä minä olen ymmärtänyt väärin kun asia ei minun mielestäni mennyt ihan putkeen..

Eli siis.
1. Olin ostanut lipun paikkaan x jossa on vaihto paikassa y.
2. Kävi ilmi että en pääsekkään paikkaan x koska minulle ei myönnetty viisumia.
(Joo olisin voinut tehdä monta asiaa toisin, mut tiedostan ne eikä nyt takerruta niihin)
3. Selvitin että tarvitsenko viisumia paikkaan y jossa on vaihto. Kävi ilmi että en tarvinnut. Sain olla maassa 3 kk ilman viisumia.
4. Selvitin myös sen että olisiko minun mahdollisuus käyttää paluulippua jonka olin jo ostanut sitä toista matkaa varten (siinäkin oli vaihto maassa y), jotta pääsisin sitten sillä takaisin Suomeen. Mutta selvisi siis että en voinut käyttää niitä lippuja.
5. Päätin silti mennä siihen maahan ja päätin että olen siellä sen 2-3kk ja päätän sinäaikana minne jatkan matkaani. Huom. Suunnitelma paluu Suomeen matkan jälkeen oli siis muuttunut.
6. Lähtöpäivän aamuna päätin että teen lähtöselvityksen lentokentällä.
7. Koitin tehdä sitä siinä automaatissa, mutta se ei jostain syystä onnistunut.
8. Menin sitten juttelemaan lähtöselvitystädin kanssa.
9. Täti sanoi ettei anna minulle lippua koska minulla ei ole paluulippua.
10. kysyin mihin tarvitsen paluulippua.
11. Hän sanoi että viisumiin.
12. kerroin etten tarvitse kohdemaassa viisumia.
13. Hän kertoi ettei anna minulle menolippua ellei minulla ole paluulippua.

...jatkuu...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marketin itsepalvelukassa jumitti ja palautti aina maksua yrittäessäni näkymään, jossa valitaan "siirry maksamaan". Pari kertaa yritin aina ko. nappia painaen, ja pian siihen tulikin niitä pikakassoja valvova henkilö paikalle. Selitin ongelman, johon tämä totesi, että täytyy ensin painaa tuosta "siirry maksamaan" -napista. Kyllä kylllä, niin teinkin, mutta kun palauttaa aina siihen näkymään. Kertoi minulle saman ohjeistuksen uudestaan, mutta kovemmalla äänellä. Aloin jo hieman närkästyneenä selittää kolmannen kerran ja myös näyttää, mikä ongelma on, jolloin sanoi kovaan ääneen ja hitaan painokkaasti "PAINA...TUOTA...NAPPIA". Siinä vaiheessa loppui kärsivällisyys, keräsin ostokset ja painuin toiselle kassalle. En jaksanut vääntää, kotiin oli kiire, ja jos ko. aspa jäi siihen uskoon, että olen hidasälyinen idiootti, niin kaikin mokomin - en minäkään hänestä kovin välkkyä kuvaa saanut, kun ei ymmärtänyt tai oikeastaan edes malttanut kuunnella.

Miksi aspat huutavat kovalla äänellä jos kuvittelevat, ettei asiakas ole suomenkielinen?

Koska tämä on aivan yleinen ilmiö, oli sitten kyseessä aspa tai kuka muu tahansa. Jotenkin ihmiset kuvittelevat, että kyllä se ulkkis ymmärtää, kun huutaa asiansa suomeksi. 😂

Vierailija
22/27 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin huonekaluketjusta sänkyyn sälepohjat. Tarvitsin niitä kaksi, mutta varastossa oli vain yksi. Otin sen, ja toisesta tulisi sitten ilmoitus, kun on saapunut. No, ilmoitus tuli viikon päästä, mutta tuote oli erilainen kuin viikko aikaisemmin jo kotiin viemäni. Ensimmäisen sälepohjan puulevyt olivat tasaisia, mutta toisessa kaarelle taivutettuja. Kumpi tahansa olisi minulle kelvannut, kunhan olisivat keskenään samanlaisia. En tietenkään voinut laittaa niitä samaan sänkyyn vierekkäin, sillä kaarevan sälepohjan päällä patja olisi ollut pari senttiä ylempänä kuin suoran sälepohjan päällä.

Menin liikkeeseen reklamoimaan asiasta (myyjä sanoi toista pohjaa tilatessa niiden "olevan identtisiä", joten en saanut sitä mitä tilasin). Molemmat sälepohjat olivat edelleen myyntikuntoisia ja nippuun pakattuja. Myyjä alkoi inttää, että niin, tokihan se on kaareva se toinen, mutta ne kuuluu avata paketista auki. Vaikka nostin paketit vierekkäin pöydälle ja näytin, kuinka oletettu pääty/jalkapään rima on suorissa sälepohjissa millilleen pöytälevyä vasten ja toisessa paketissa kaarevuuden vuoksi keskikohta on monta senttiä koholla. Niin ei, kun ongelma olisi myyjän mielestä korjaantunut sillä, että olisin leikannut muovinarun auki ja levittänyt pohjan. Haloo... No, se laskettakoon ketjun ja asiakaspalvelutaitoisen myyjän ansioksi, että hän ei jäänyt enempää inttämään asiasta, vaan imi mielipiteensä sisälleen ja hyvitti tuotteen lopulta mukisematta ja sain kaksi samanlaista sälepohjaa (en edes muista ovatko kaarevia vai suoria, ihan sama, kun samanlaisia ovat :D). Toivottavasti hän päivitteli "dorkaa" asiakasta kahvihuoneessa ja joku sai hänelle väännettyä rautalangasta, että kaareva rima on edelleen kaareva vaikka ne kuinka jonoon levittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin liikkeestä ulkoiluhousut, joita en siellä sovittanut. Kotona sovittaessa huomasin että olivat kyllä ihan oikean kokoiset mutta toisen lahkeen vuorikangas oli ommeltu kierteelle lahkeesta, eli housuja ei pystynyt käyttämään. Menin palauttamaan ja selitin ongelman. Myyjä pyöritteli housuja ja sanoi ettei niitä voi palauttaa koska niissä on koirankarvoja. Sanoin että tiedän tämän, mutta eihän niitä voi myyntiin laittaa joka tapauksessa, muuten olisin ne tietysti puhdistanut (eikä niitä olisi tarvinnut edes palauttaa jos olisivat olleet käyttökelpoiset). Myyjä vaan inttää niistä karvoista ja minä intän takaisin siitä vuorikankaasta. Viimein hän sitten ymmärsi mistä kiikastaa, pahoitteli ja sain rahat takaisin.

Vierailija
24/27 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marketin itsepalvelukassa jumitti ja palautti aina maksua yrittäessäni näkymään, jossa valitaan "siirry maksamaan". Pari kertaa yritin aina ko. nappia painaen, ja pian siihen tulikin niitä pikakassoja valvova henkilö paikalle. Selitin ongelman, johon tämä totesi, että täytyy ensin painaa tuosta "siirry maksamaan" -napista. Kyllä kylllä, niin teinkin, mutta kun palauttaa aina siihen näkymään. Kertoi minulle saman ohjeistuksen uudestaan, mutta kovemmalla äänellä. Aloin jo hieman närkästyneenä selittää kolmannen kerran ja myös näyttää, mikä ongelma on, jolloin sanoi kovaan ääneen ja hitaan painokkaasti "PAINA...TUOTA...NAPPIA". Siinä vaiheessa loppui kärsivällisyys, keräsin ostokset ja painuin toiselle kassalle. En jaksanut vääntää, kotiin oli kiire, ja jos ko. aspa jäi siihen uskoon, että olen hidasälyinen idiootti, niin kaikin mokomin - en minäkään hänestä kovin välkkyä kuvaa saanut, kun ei ymmärtänyt tai oikeastaan edes malttanut kuunnella.

Miksi aspat huutavat kovalla äänellä jos kuvittelevat, ettei asiakas ole suomenkielinen?

Koska tämä on aivan yleinen ilmiö, oli sitten kyseessä aspa tai kuka muu tahansa. Jotenkin ihmiset kuvittelevat, että kyllä se ulkkis ymmärtää, kun huutaa asiansa suomeksi. 😂

myyjän tulisi osata ranskaa, kreikkaa tai japania jos asiakas ei osaa suomea , englantia tai ruotsia? lisäksi monet on huonokuuloisia nuorinakin.

Vierailija
25/27 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myyjän tulisi osata ranskaa, kreikkaa tai japania jos asiakas ei osaa suomea , englantia tai ruotsia? lisäksi monet on huonokuuloisia nuorinakin.

Itselläni on ns kansainvälinen nimi ja siinä vaiheessa kun se käy ilmi niin sitten alkaa vastapuoli kailottamaan kovalla äänellä vaikka ennen nimeni paljastumista käyty keskustelu on käyty normaalilla äänellä. Osa viedä volyymin lisäämisen lisäksi hidastaa puhettaan.

Ympärillä olevat katsovat yleensä minua pitkään koska olettavat varmaan jotenkin älyllisesti vajaaksi, jolle pitää huutaa hitaasti. Itse asiassa aspa osoittaa omaa vapaamielistä ja ennakkoluuloista käytöstään huutamalla minulle hitaasti.

Vierailija
26/27 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä niin outo asia, mutta jouduin pankissa kertomaan mihin kaikkiin järjestelmiin he joutuvat vaihtamaan osoitteeni.

Eli tämä tapahtui noin 25 vuotta sitten. Olin muuttanut ja silti osa pankin postista tuli vanhaan osoitteeseen.  Minulla oli pankissa tili, pieni opintolaina ja muuta osake.

Kaikista näistä tuli postia kotiin tasaisin väliajoin. Tai siis muuton jälkeen lainan ja osakkeiden paperit meni vanhaan osoitteeseen. Ja kävin kiltisti pankissa tekemässä lisää osotteenmuutoksia. 

Muutin uudelleen noin vuoden päästä ja täytin postin osoitteenmuutoslomakkeen. Edellisestä viisastuneen kävelin suoraan pankkiin ja kerroin muuttaneeni. Pyysin virkailijaa tekemään ositteenmuutoksen kaikkiin kolmeen paikkaan. 

Minun piti ihan vakuutella useampaan kertaan, että yksi osoitteenmuutos ei heidän järjestelmissään silloin riittänyt. No pankkivirkailija onneksi suostui tarkistamaan nuo kaksi muuta, mutta aina ennen muutosta aika selskeästi sanoi, että tuhlaan hänen aikaansa.

Vierailija
27/27 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä niin outo asia, mutta jouduin pankissa kertomaan mihin kaikkiin järjestelmiin he joutuvat vaihtamaan osoitteeni.

Eli tämä tapahtui noin 25 vuotta sitten. Olin muuttanut ja silti osa pankin postista tuli vanhaan osoitteeseen.  Minulla oli pankissa tili, pieni opintolaina ja muuta osake.

Kaikista näistä tuli postia kotiin tasaisin väliajoin. Tai siis muuton jälkeen lainan ja osakkeiden paperit meni vanhaan osoitteeseen. Ja kävin kiltisti pankissa tekemässä lisää osotteenmuutoksia. 

Muutin uudelleen noin vuoden päästä ja täytin postin osoitteenmuutoslomakkeen. Edellisestä viisastuneen kävelin suoraan pankkiin ja kerroin muuttaneeni. Pyysin virkailijaa tekemään ositteenmuutoksen kaikkiin kolmeen paikkaan. 

Minun piti ihan vakuutella useampaan kertaan, että yksi osoitteenmuutos ei heidän järjestelmissään silloin riittänyt. No pankkivirkailija onneksi suostui tarkistamaan nuo kaksi muuta, mutta aina ennen muutosta aika selskeästi sanoi, että tuhlaan hänen aikaansa.

Mulla on sama ongelma vielä tänäkin päivänä. Kuukausi sitten kävin pankissa ja päivitettiin samalla tiedot. Eilen tuli avainlukulista joka oli kiertänyt edellisen osoitteen kautta. Nykyisessä asunut jo 3 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi