Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaspalvelijalle?

Vierailija
20.05.2018 |

Tää on käännetty versio tosta missä kysytään asiakkaspalvelijoilta ihmeellisiä tilanteita asiakkaitten kanssa.

Mä en vieläkään ymmärrä tätä omaa tapaustani, ja toivoisin että joku asiakaspalvelija tai asiakas tai kuka vaan voisi avata että mitä minä olen ymmärtänyt väärin kun asia ei minun mielestäni mennyt ihan putkeen..

Eli siis.
1. Olin ostanut lipun paikkaan x jossa on vaihto paikassa y.
2. Kävi ilmi että en pääsekkään paikkaan x koska minulle ei myönnetty viisumia.
(Joo olisin voinut tehdä monta asiaa toisin, mut tiedostan ne eikä nyt takerruta niihin)
3. Selvitin että tarvitsenko viisumia paikkaan y jossa on vaihto. Kävi ilmi että en tarvinnut. Sain olla maassa 3 kk ilman viisumia.
4. Selvitin myös sen että olisiko minun mahdollisuus käyttää paluulippua jonka olin jo ostanut sitä toista matkaa varten (siinäkin oli vaihto maassa y), jotta pääsisin sitten sillä takaisin Suomeen. Mutta selvisi siis että en voinut käyttää niitä lippuja.
5. Päätin silti mennä siihen maahan ja päätin että olen siellä sen 2-3kk ja päätän sinäaikana minne jatkan matkaani. Huom. Suunnitelma paluu Suomeen matkan jälkeen oli siis muuttunut.
6. Lähtöpäivän aamuna päätin että teen lähtöselvityksen lentokentällä.
7. Koitin tehdä sitä siinä automaatissa, mutta se ei jostain syystä onnistunut.
8. Menin sitten juttelemaan lähtöselvitystädin kanssa.
9. Täti sanoi ettei anna minulle lippua koska minulla ei ole paluulippua.
10. kysyin mihin tarvitsen paluulippua.
11. Hän sanoi että viisumiin.
12. kerroin etten tarvitse kohdemaassa viisumia.
13. Hän kertoi ettei anna minulle menolippua ellei minulla ole paluulippua.

...jatkuu...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14. väänsimme tästä kättä n.10 min, sitten jouduin tekemään pikaisen päätöksen että ostanko lipun vai jäänkö ilman reissua.

15. Ostin lipun, vaikka minua harmitti että suunnitelmani nyt muuttui, mutta aattelin että ehkä saisin sen vielä peruttua, mut nyt ei ole aikaa jäädä vääntää enempää kättä tämän tädin kanssa.

16. Sain lähtölipun.

17. pääsin kohdemaahan.

18. Kohdemaassa kysyin virkailijoilta että mistä saan viisumin ja että kuka haluaa nähdä minun paluulippuni, kaikki virkailijat katsoivat minua pitkään ja kysyivät miksi tarvitsisin viisumia, mistä maasta olen, vastasin että Suomesta, he vastasivat siihen etten minä tarvitse mitään viisumia, eikä he halua nähdä minun paluuulippuani.

19. kun olin ollut sitten siellä kohdemaassa, niin kysyin siellä olevilta suomalaisilta sekä paikallisilta näistä viisumiasioista että miten tää nyt menee. He vakuuttivat etten tarvitse.

20. Palasin uudestaan sinne lentokentälle kysymään kaikenmaailman infopisteiltä ja viranomaisilta tätä asiaa.

Ehkä  olin vaan ymmärtänyt väärin ja ehkä täällä on joku jota kiinnostaa nähdä paluulippuni.

21. kaikista niistä selvittelyistä sitten vakuutuin ettei ketään oikeesti kiinnosta.

22. Otin lentoyhtiöön yhteyttä, selitin tilanteen ja kysyin että josko sen mun paluulipun voisi perua, koska en tarvinnut sitä viisumisen saamiseksi ja minua painostettiin ostamaan se.

23. vastaukseksi tuli ettei lentoyhtiö korvaa sitä että matkani peruuntui kohdemaahan x sen vuoksi etten saanut viisumia.

24. Selitin että tiedostan sen, enkä sitä pyydäkkään, vaan pyydän että se lento korvattaisiin minulle mikä minut painostettiin ostamaan, ja jota en tarvinnut.

25. Sitten he selittivät että kyllä he suomenpuolella tietävät paremmin nämä asiat.

26. Selitin että olen ollut täällä kohdemaassa kuukaudenpäivät ja joussut ympärimaata eikä ketään kiinnosta minun paluulippuni eikä viisumini.

27. me täällä Suomen puolella tiedämme asiat paremmin.

28.?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?????????????

tarina päättyi sitten niin että palasin takaisin Suomeen koska aika alkoi käydä vähiin ja olisi tylsää ostaa kahta lippua. yhtähyvin voin käyttää sitä lippua mikä mulla nyt on ja sit ostaa uuden uuteen maahan kun oon Suomessa pyörähtänyt, mutta harmittaa se että käytän sen lipun vain siksi että minulla on se jo, ja minulla on se koska virkailija painosti minut sen ostamaan.... Jos sitä lippua ei olisi ollut olisin jatkanut matkaani muualle.

kysymykset siis kuuluvat, että miksi minun piti ostaa lippu jota en halunnut?

Vierailija
2/27 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut ammattikokille selventämään mitä tarkoittaa lakto-ovo-vegetaarinen ruokavalio. Luulisi nykyään kasvisruoan olevan ihan normaali juttu, mutta ilmeisesti ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapaikassa oli salaattien nimet väärin ja huomautin siitä. Sanottiin takas että ei ole, uskoin heitä sitten koska olen vain tyhmä asiakas. Söin sitten sitä salaattiani onnessani ja mietin että ei tämä kyllä oikealta maistu ja menin uudestaan sanomaan, ja olin vähän vakuuttavampi tällä kertaa. Tulivat mukanani katsomaan ja kappas ne nimet olivatkin väärin niinkuin ensimmäisellä kerralla olin jo sanonut. Tuloksena oli että sain allergiareaktion. Koitin sitäkin sanoa mutta olivat vain että juujuu, nyt on nimet oikein. No ei se mun allergiarektiota vie pois ja mieltä rauhota kun ei edes pahoiteltu.

Vierailija
4/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että huutamalla ei kouluteta uusista työntekijöistä motivoituneita.

Terveisin itsekin uusia aspoja kouluttanut.

Vierailija
5/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoitteluvirheestä huomauttaminen käännetään asiakkaan syyksi vaikka tämä esittäisi mitä todistusaineistoa. Asiasta tuli periaatekysymys ylimielisen vastauksen myötä ja pohdin ihan oikeasti vienkö noin 5 euron tappion jonnekin kuluttaja-asiamiehelle. Ehkä ovat sen varaan laskeneetkin ettei kukaan viitsi. Tiedänpähän ainakin missä en jatkossa enää asioi.

(Edellinen boikotoimani kauppa meni konkurssiin juuri, että ehkäpä siellä muutkin asiakkaat huomasivat kusetuksen...)

Vierailija
6/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että haluan ostaa lahjakortin. Siis joulua ennen Claes Ohlssonilta. Ei me myydä kortteja sanoi myyjä. Olin että täh - mitä kummaa kun ostin 3 kk aiemmin moisen.

Selittelin että sellainen johon ladataan rahasumma. Sitten syttyi myyjällä lamppu Ai tämän ARVOkortin vai. Juu....

Vierailija
7/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliosta minäkin. Olin etsimässä sukulaistyttöä varten vegaanista ruokia ja kysyin myyjän mielipidettä. No, hän sitten rupesi suosittelemaan gluteenittomia tuotteita. Jouduin sitten selittämään, että vegaanin en ruokavalio ei tarkoita gluteenitonta.. Tästä noin vuosi aikaa

Vierailija
8/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kun kysyy onko ruoka maidoton, vastaus on "Kyllä se on laktoositon".

Vierailija
9/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se ihan pakko nirsoilla, syö kotonasi!

Vierailija
10/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketin itsepalvelukassa jumitti ja palautti aina maksua yrittäessäni näkymään, jossa valitaan "siirry maksamaan". Pari kertaa yritin aina ko. nappia painaen, ja pian siihen tulikin niitä pikakassoja valvova henkilö paikalle. Selitin ongelman, johon tämä totesi, että täytyy ensin painaa tuosta "siirry maksamaan" -napista. Kyllä kylllä, niin teinkin, mutta kun palauttaa aina siihen näkymään. Kertoi minulle saman ohjeistuksen uudestaan, mutta kovemmalla äänellä. Aloin jo hieman närkästyneenä selittää kolmannen kerran ja myös näyttää, mikä ongelma on, jolloin sanoi kovaan ääneen ja hitaan painokkaasti "PAINA...TUOTA...NAPPIA". Siinä vaiheessa loppui kärsivällisyys, keräsin ostokset ja painuin toiselle kassalle. En jaksanut vääntää, kotiin oli kiire, ja jos ko. aspa jäi siihen uskoon, että olen hidasälyinen idiootti, niin kaikin mokomin - en minäkään hänestä kovin välkkyä kuvaa saanut, kun ei ymmärtänyt tai oikeastaan edes malttanut kuunnella.

Vierailija
11/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haussa oli eräs tietynlainen työkalu, jonka tarvitsin mahd. pian, eli yritin ennen netistä tilaamista etsiä vielä paikallisita liikkeistä, jotka työkaluja myyvät. Clas Ohlsonin työkaluosastolla paukkasi heti miesmyyjä kyselemään, että mitä vailla. Selitin. Alkoi sitten kaupitella erästä vähän sinnepäin olevaa tuotetta, johon totesin, että se ei käy, vaan tarvitsen nimenomaan sellaisen kuin olin kertonut, ja selitin vielä uudestaan ja myös syyn miksi juuri sellaisen. Sen jälkeen myyjältä pääsi syvä huokaus ja kasvoille nousi teennäinen hymy. "No mutta neiti, kun tämä tuote tässä on..." Siinä vaiheessa poistuin. Jotenkin myyjästä huokui sellainen "mitäpä nainen näistä työkaluista voisi tietää" -asenne, ja jo se alentuvaksi ja voivottelevaksi muuttunut äänensävy paljasti myyjän asennevamman. Teen kuitenkin niitä hommia ammatikseni, joten todella tiedän, mitä tarvitsen. Yleensä onneksi rautakaupoissa ja vastaavissa liikkeissä on todella reipas, ystävällinen ja asiantunteva palvelu!

Vierailija
12/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetun kiinteistön tiedoissa oli virhe. Yritin selvittää, missä virhekirjaus oli tapahtunut. Kysyin Maanmittauslaitokselta, missä vaiheessa tiedot syötetään heillä rekisteriin. "Ne ovat sähköisiä". Selitin, että kun kauppakirja laaditaan pakosta kirjallisessa muodossa, on jossain vaiheessa jonkun näppäiltävä jotain jonnekin. "Tiedot ovat sähköisiä". Vartin jaksoin vääntää ja yrittää selittää, että tieto ei hyppää paperilla olevasta kauppakirjasta itsestään mihinkään sähköiseen muotoon, vaan jossain on oltava ihminen, joka sen tiedon sähköiseen muotoon siirtää. Ei mennyt perille.

Vierailija
13/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kerran kysyin ravintolassa onko annos laktoositon. Vastaus oli, että kyllä se on hyla 

Vierailija
14/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvin sairaalan päivystykseen ilmoittautuessani minulle sanottiin, että olen helsinkiläinen enkä siksi voi tulla Jorvin päivystykseen. Kysyin, että mikäköhän osoitteeni sitten on, kun olen viimeiset kahdeksan vuotta asunut Espoossa samassa osoitteessa. No, kotiosoitteeni oli oikein eli Espoossa, mutta siitä huolimatta vastaanottovirkailija intti, että olen helsinkiläinen ja pitää mennä päivystykseen sinne. Katsoipa koneelta ihan tarkan päivämääränkin, jolloin olin muuttanut Helsinkiin, mutta osoitteena kuitenkin edelleen kotiosoitteeni Espoossa. Ehdotin, että josko olisi nyt kotikuntatiedossa virhe, kun osoitteenakin oli vain Espoon osoite. Vastaanottovirkailija totesi tähän, että tiedot tulevat suoraan Väestörekisteristä ja niissä ei ole virheitä.

Vierailija
15/27 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ole niin outo mutta ärsytti silti myyjän asenne. Sain ilmoituksen Ärräpaketista ja menin sitä noutamaan. Meillä on samassa osoitteessa kaksi ärrää ja kysyin myyjältä oliko tämä se ärrä josta niitä postipaketteja voi noutaa.Myyjä katsoi minua ja sanoi ettei täällä MITÄÄN postipakettia ole johon totesin vaan että aijaa no kipasempa äkkiä tohon toiseen. Myyjä jatkoi että jos tarkoitat ÄRRÄpakettia niin niitä täällä kyllä on.

Vierailija
16/27 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole iso moka, mutta kuitenkin. Etsin kaupasta grillitikkuja, niitä pieniä, puisia vartaita ja lopulta kysyin myyjältä etsimääni. Hän toi minulle grillipihdit. Ystävällisesti selitin sitten etsimäni ja sain oikean tuotteen :)

Vierailija
17/27 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen selittänyt nuorehkolle huonekalumyyjälle mikä on parvisänky. (Huvittavaa muuten, että alkavat teititellä kolmekymppistä asiakasta kun eivät ymmärrä mitä tämä tarkoittaa.) Parvisänky on niin kuin kerrossänky, mutta siinä ei ole sitä alasänkyä, pelkkä yläsänky, opastin. Löytyi!

- Pyysin pakkaamaan take away-ruoat kunnolla ja eristämään vähän tavallista enemmän, koska ulkona oli - 25 C pakkasta ja halusin etteivät jäähdy liikaa matkalla. Aspa katsoi minua kuin kylähullua, että ”kyllä me aina nää pakataan?!” Selitin uudestaan ulkona olevan kovan pakkasen ja ystävällisesti pyysin vähän enemmän eristettä, kenties vaikka foliota ympärille. Tyttö laittoi pussiin vähän tavallista enemmän paperiliinoja ja katsoi edelleen kuin kylähullua. Poistuin niine hyvineni.

Vierailija
18/27 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt ole niin outo mutta ärsytti silti myyjän asenne. Sain ilmoituksen Ärräpaketista ja menin sitä noutamaan. Meillä on samassa osoitteessa kaksi ärrää ja kysyin myyjältä oliko tämä se ärrä josta niitä postipaketteja voi noutaa.Myyjä katsoi minua ja sanoi ettei täällä MITÄÄN postipakettia ole johon totesin vaan että aijaa no kipasempa äkkiä tohon toiseen. Myyjä jatkoi että jos tarkoitat ÄRRÄpakettia niin niitä täällä kyllä on.

No mitäs outoa tuossa oli? Posti ei kuljeta noita ärräpaketteja, joten ne tosiaan eivät ole mitään postipaketteja silloin. Postipaketti kun ei ole mikään yleisnimitys kaikille paketeille, vaan postin kuljettamille.

Vierailija
19/27 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se ihan pakko nirsoilla, syö kotonasi!

Laktoosi on maitosokeri. Maidottomassa tuotteessa ei ole minkään eläimen maidon ainesosaa, ei sokeria eikä myöskään proteiinia. Maitoallergia on eri sairaus kuin lehmänmaitoallergia.

Vierailija
20/27 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketin itsepalvelukassa jumitti ja palautti aina maksua yrittäessäni näkymään, jossa valitaan "siirry maksamaan". Pari kertaa yritin aina ko. nappia painaen, ja pian siihen tulikin niitä pikakassoja valvova henkilö paikalle. Selitin ongelman, johon tämä totesi, että täytyy ensin painaa tuosta "siirry maksamaan" -napista. Kyllä kylllä, niin teinkin, mutta kun palauttaa aina siihen näkymään. Kertoi minulle saman ohjeistuksen uudestaan, mutta kovemmalla äänellä. Aloin jo hieman närkästyneenä selittää kolmannen kerran ja myös näyttää, mikä ongelma on, jolloin sanoi kovaan ääneen ja hitaan painokkaasti "PAINA...TUOTA...NAPPIA". Siinä vaiheessa loppui kärsivällisyys, keräsin ostokset ja painuin toiselle kassalle. En jaksanut vääntää, kotiin oli kiire, ja jos ko. aspa jäi siihen uskoon, että olen hidasälyinen idiootti, niin kaikin mokomin - en minäkään hänestä kovin välkkyä kuvaa saanut, kun ei ymmärtänyt tai oikeastaan edes malttanut kuunnella.

Miksi aspat huutavat kovalla äänellä jos kuvittelevat, ettei asiakas ole suomenkielinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi