Itkettää, että nälkäisiä koiria kyllä tuetaan, mutta meidät työttömät on täysin jätetty oman onnemme varaan
Itku nousee kurkkuun, kun näen kaupassa ostettavan KOIRALLE mitä parhaimpia herkkuja sellaisilla summilla, joilla joudun selviytymään viikon. Eivätkö ihmiset kaupoissa osaa enää edes hävetä? Takana tuleva saattaa olla köyhä ja silti ostetaan koirille kalliita herkkuja. Mikseivät Anna rahoja köyhälle IHMISELLE?
HÄPEÄN NIIN SUOMEA. MIETIN MUUTTOA!
Kommentit (26)
Harvapa sitä koiraan laittaa yli 1000 euroa kuussa.
Sinkkumies
Suomen tilanne on huono, mutta miten ihmeessä kehtaat vetää koirat ja niiden ruuat mukaan tähän juttuun..
Vierailija kirjoitti:
MIETIN MUUTTOA!
Millä rahalla?
Olen köyhä, ostan lemmikeilleni vain parasta. Mikä ongelma? Se eläin ei ole saanut perhettään valita. En minäkään valinnut sairauksiani, joiden johdosta olen köyhä.
Ai niin, pitää tappaa eläimet nälkään/sairastuttaa huonolla ruualla ja antaa niistä kertyneet rahat sulle?
ap, ihan oma valinta jos laittaa ruokarahansa rekun murkinaan. Jos on niin tyhmä niin sietääkin kuolla nälkään. Ei lemmikkejä köyhille.
Suomen tilanne ei todellakaan ole huono. Jokaiselle työttömälle kustannetaan koti, lääkkeet ja ruoka.
Ap ei sulla ole varaa muuttoon eikä su hyväksytä toisen maan sosturvan piiriin työttömänä.
sellalaisia ne vihreät on, välittää enemmän liito-oravista kuin ihmisistä
eikös työttömille ole järjestetty tarpeeksi toimintaa kun tarvitsee täällä itkeä
Itsellä ruokaan rahaa n. 200 € / kk, siitäkin olisi varaa karsia vielä (ostan esim. noin kerran kuukaudessa ravintolasta pizzan, ja sen hinnalla saisi kaupasta neljän päivän ruuat). Eipä voisi vähempää kiinnostaa katsella mitä muut ostaa kaupasta, tai millaisiin asioihin heillä on varaa.
Opettele vähän välinpitämättömämmäksi muiden ihmisten asioista, niin saattaa helpottaa. Jos jatkuvasti kurkit muiden asioita, niin itsellesi kai sillä pahan mielen aiheutat.
Terveisin työtön.
P.S. Puhu muuten vain itsestäsi äläkä "meistä työttömistä". Emme ole samaa harmaata massaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Suomen tilanne ei todellakaan ole huono. Jokaiselle työttömälle kustannetaan koti, lääkkeet ja ruoka.
Joskus olisi kiva saada faktaa tuon iänikuisen valheen sijaan.
Joo! Tosi hyvä idea muuttaa maasta- tosin kovin pitkälle et pääse- työttömänä luuserina et pääse toisen maan elätettäväksi...ja suuri vaara on, että joudut oikeisiin töihin!
Oman onnen nojaan? Yhteiskunta maksaa kuitenkin köyhille asumisen, lääkkeet, ruoan, sairaudenhoidon kustannukset, yms.
Tää on taas näitä. Sama tyyppi tehtailee näitä aloituksia.
Kirjoitustyylistä jo tunnistaa.
En ymmärrä tätä muiden köyhien itkua. Itselle jää vuokran ja sähkölaskun jälkeen käteen 280e enkä kärsi mistään nälästä. Lopettakaa alkoholin, tupakan ja muu turha rahantuhlaus. Jos tarvitsette enemmän rahaa niin menkää TÖIHIN!
Jos tulet kassajonossa joskus vastaan voin ostaa sinulle oman hauhau-pussin niin ei tarvitse koiria kadehtia :)
Ap sekoittaa nyt kaksi asiaa. Ap itse saa tukea valtiolta, koska hän ei ole töissä. Työssäkäyvä ansaitsee palkkaa, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Tästä palkasta verottaja lohkaisee osan. Josta mm kustannetaan työttömyyskorvauksia. Tämän loppuosan saa palkan ansainnut ihan itse päättää mihin laittaa. Hänellä ei ole pienintäkään velvollisuutta lahjoittaa sitä muualle
Ikävää, että tilanteesi on mikä on. Minä saan kuitenkin päättää, mitä rahoillani teen enkä häpeä sitä. Ei ehkä kannata katsella muoden ostoksia?