Tänään kaupassa joku lihavahko mamma osti 2v. lapselle sipsipussin!!
Hämmästyin todella, kun tänään kaupassa: Nainen kärryttelee ostoskärrynsä kanssa ja saapuu karkki/sipsiosastolle. Isompi lapsi n. 5v. kävelee kärryjen vieressä. Sitten lasten äiti rutinoituneesti nostaa 2v. lapsen kärryistä pois ja toteaa hymynkare huulillaan "Noniin nyt on aika valita oma nami kummallekin" Sitten lapset kirmaavat rypistelemään karkkipusseja ja sipsipusseja. Isompi valitsee lakupötkön ja pienempi 2v. valitsee MEGA 350g SIPSIPUSSIN! Lasten äiti tyynen rauhallisesti nostaa tuotteet kärryyn ja jatkavat kassalle. Mitä mieltä?
Kommentit (20)
Sitä mieltä, että itse voit paremmin kun keskityt omien asoidesi hoitamiseen ja tyydyt vaalimaan omaa terveyttäsi.
Näithän, että kasvatus toimii: isompi valitsi itse yhden makeisen. Tuskin se pienikään yksin niitä sipsejä kerralla vetää.
Porkkanoitako olisi pitänyt ostaa? Parempi, että lapset välillä saavat herkkuja, ei tule kielletyn hedelmän syndroomaa.
Että siinä kasvatetaan tulevia läskipossuja. Mä näin sairaalassa lihavan isän ja kaksi lihavaa poikaa. Kaikki räpläsivät älykännyjä. Perheen äiti taisi olla kotona juuttuneena sohvaan tai hoidossa lihavuutensa takia tulleesta sairaudesta.
Hyvä esimerkki kuinka "lihavuus kulkee geeneissä" ja geeneilleen kun ei valitettavasti mitään voi :)
Aloittaja, oletko joku esiteini? Suosittelen ottamaan happea ja miettimään ihan vaan omaa elämää. Liekö sekään kaikilta osin täysin täydellistä?
Pöyristyttävää. Olisi kannattanut puuttua tilanteeseen. Itsellä on tapana tuollaisissa ääritapauksissa mennä suoraan juttelemaan vanhemman kanssa. Juuri viimeviikolla olin tulossa joogatunnilta ja käväisin ostamassa hedelmäsmoothien raaka-aineet, luomua tietenkin, lähikaupasta ja sattui samanlainen tapaus vastaan. Äidin kärry täynnä herkkuja, eineksiä ja juuri oltiin lapselle valitsemassa pientä herkkua. En vain voinut katsella sivusta vaan minulle tuli samanlainen tunne kuin osalle ihmisistä onnettomuuspaikalla. Oli vain toimittava.
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyttävää. Olisi kannattanut puuttua tilanteeseen. Itsellä on tapana tuollaisissa ääritapauksissa mennä suoraan juttelemaan vanhemman kanssa. Juuri viimeviikolla olin tulossa joogatunnilta ja käväisin ostamassa hedelmäsmoothien raaka-aineet, luomua tietenkin, lähikaupasta ja sattui samanlainen tapaus vastaan. Äidin kärry täynnä herkkuja, eineksiä ja juuri oltiin lapselle valitsemassa pientä herkkua. En vain voinut katsella sivusta vaan minulle tuli samanlainen tunne kuin osalle ihmisistä onnettomuuspaikalla. Oli vain toimittava.
Mihin laitoit videon?
Vierailija kirjoitti:
Miks tyypit alapeukuttaa tätä? Ihme tosikoita :D
Tarina kertoo, että jos lapsi ei 10. ikävuoteen mennessä ole saanut karkkia, sipsiä yms. niin hän ei enää edes ala tykätä niistä kummemmin.
Vierailija kirjoitti:
No miten toimit?
Olisit tehnyt lasun heti siinä paikalla. Turha asiasta on täällä palstalla valittaa, emme me sille mitään mahda.
Näin samanlaisia tapauksia joskus. LäskiMamma ostamassa sundaeta 50kg pikkulapselleen. Sairasta. Kävelin paikalle ja sanoin että lopettaa lapsensa pahoinpitelyn just ny! Ja sitten söin sen sundaen.. jonkunhan se luoti on otettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks tyypit alapeukuttaa tätä? Ihme tosikoita :D
Ironia on ankarasti kielletty vauva-palstan säännöissä.
Ehkä heillä on herkkupäivä. Ja lapset nyt vaan rakastavat valita asioita itse. Eikä se lapsi varmasti sitä pussia yksin syö. Meillä ainakin 5 ja 3 v lapset saavat silloin tällöin herkkupäivänä tai synttäreille valita omat lempparinsa. Me vanhemmat sitten annostellaan sipsit pikkuisiin kuppeihin. Sama pussi niin karkkia kuin sipsiä kestää viikkotolkulla. Ja hyvin monasti muksut haluaa valita herkkujen sijaan esim. Pikkuauton jos heiltä kysyy.
Ja edelleenkin: miksi käyttää aikaansa ja energiaansa muiden seuraamiseen ja vielä asian spekulointiin jälkeen päin? :D Suosittelen jokaista keskittymään omaan elämäänsä, eiköhän siinä ole ihan riittävästi.
Mikä tapauksessa saa ajattelemaan, että tuo kyseinen kaksi vuotias syö koko pussillisen sipsiä kaiken itse ja kerrallaan??
Vierailija kirjoitti:
Mikä tapauksessa saa ajattelemaan, että tuo kyseinen kaksi vuotias syö koko pussillisen sipsiä kaiken itse ja kerrallaan??
Naisen sanavalinta ja kun lapsi itse valitsi
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä on herkkupäivä. Ja lapset nyt vaan rakastavat valita asioita itse. Eikä se lapsi varmasti sitä pussia yksin syö. Meillä ainakin 5 ja 3 v lapset saavat silloin tällöin herkkupäivänä tai synttäreille valita omat lempparinsa. Me vanhemmat sitten annostellaan sipsit pikkuisiin kuppeihin. Sama pussi niin karkkia kuin sipsiä kestää viikkotolkulla. Ja hyvin monasti muksut haluaa valita herkkujen sijaan esim. Pikkuauton jos heiltä kysyy.
Ja edelleenkin: miksi käyttää aikaansa ja energiaansa muiden seuraamiseen ja vielä asian spekulointiin jälkeen päin? :D Suosittelen jokaista keskittymään omaan elämäänsä, eiköhän siinä ole ihan riittävästi.
Voi ei. Opetatte lapsille, että elämään saa iloa ostelemalla tavaroita. Pian pikkuauto vaihtuu kalliimpiin ostoksiin ja ekat pikavipit otetaan heti 18-vuotispäivien jälkeen. Kaksikymppisenä lapsi onkin tuhansien eurojen velkasuossa.
Mitähän minusta ja 2v lapsestani on mahdettu ajatellakaan lähikaupassa (aikuisten) herkkupäivänä. Kärryssä, siinä pienessä lapsen työntämässä, kun saattaa olla samalla kerralla pullapitko, megaiso sipsipussi, suklaalevy, jäätelöä, limsaa, hot wingsejä yms läskimättöä. Lapsi saa ottaa tuotteet hyllystä kyytiin ja osan jopa itse valitakin. Jokaisen tuotteen kohdalla sanoo "minun" kun laittaa sen kärrynsä kyytiin. Sama juttu kassalla kun laitetaan ostokset hihnalle, lapsi sanoo "minun!".
Ja ei, meillä ei ole edes vakituista karkki- tai herkkupäivää. Ei mielestäni noin pieni tarvitse sellaista. Joskus jonkun herkun saa hänkin jos on vieraita kylässä ja kahvitellaan yhdessä. Jälkkärinä toimii ksylitolpastilli tai purkka eikä osaa muuta edes pyytääkään. Kauppareissuiltamme saattaa ulkopuolinen saada vähän vääränlaisen kuvan :).
Kaivappas se tikku sieltä pyllyreiästä ja vedä syvään henkeen et sun aivot sais vähän happee. Ei mulla muuta.