luottokorttilasku melkein 300 euroa! onko pakko maksaa kerralla?
Ei ole rahaa. Jouduin käymään luotolla yksit.lääkärillä kun julkisella en päässy lääkäriin.
Miten selviän?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on laskun eräpäivä?
Jos eräpäivään vielä aikaa niin voit neuvotella jos maksat vain osan laskusta.
Luultavasti seuraavassa erässä se loppuosa laskutetaan, mutta selviät tästä laskusta.Jos eräpäivä on jo mennyt, niin en tiedä onko neuvotteluvaraa luotonantajan kanssa.
Aina kannattaa ottaa kuitenkin yhteyttä eikä vain jättää maksamatta.
Jos olet hoitanut edelliset laskut, niin neuvotteluvaraa on enemmän.
Ota huomenna yhteyttä ja selvitä asiaa.
Yleensä ovat asiallisia ja sovitteluhaluisia, ainakin silloin kun on ennen hoitanut maksut ajallaan.
Eräpäivä on huomenna.
Heh, ongelmansa kullakin.
Nim. kolme luottokorttia ja niillä velkaa tällä hetkellä yhteensä n. 10k. Lyhentelen noita nyt sellaisen tonnin kuussa. Viimeksi taisivat kaikki olla yhtäaikaa nollilla kolme vuotta sitten. Toisaalta jos työtilanne pysyy nyt hyvänä niin pitäisi saada nuo taas nollattua ensi kesään mennessä. Ellei taas matkan varrella satu jotain yllättävää...
Joskus olen saanut sovittua niin, että maksan vain korot. Ja myöhemmin koko summan.
Myös olen saanut maksaa erissä, korttia ei silloin saa käyttää ennenkuin maksut ajan tasalla.
Korttia ei otettu pois, mutta oli sen ajan käyttökiellossa.
Jos sinulla on ensimmäinen kerta ettet pysty maksamaan lyhennystä, niin ei ole kovin paha juttu, mutta kannattaa ottaa yhteyttä ja kysyä mitä nyt teet lyhennykset kanssa.
Itse olen kysynyt suoraan mikä olisi järkevintä tässä tilanteessa hoitaa lyhennys kun ei koko summaa pysty kerralla maksamaan.
Hyvä juttu kun eräpäivä on vasta huomenna. Maksu ei siis ole myöhässä.
Se on aina parempi alkaa neuvotella asiasta. Sanot vaikka, että sinulla oli aikomus maksaa lasku, mutta nyt et valitettavasti pysty. Voit sanoa myös, että jouduit maksamaan suuren lääkärilaskun.
Jos olet sairastellut tai sairaslomalla, niin sano sekin.
Eli luultavasti ei suurempaa hätää ja ovat myöntyväisiä sopimaan miten maksat.
Mutta ehdottomasti ota yhteyttä huomenna ettei mene eräpäivän yli.
Kyllä asia selviää kun ei ole suurempi summa ja jos olet hoitanut edelliset maksut.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, otetaan ihan rauhallisesti. Tämä luottokorttilasku on siis suurempi kuin 300 euroa, mutta sinulla on minimiveloituksena 300? Ei pitäisi olla yllätys, että kun maksaa luottokortilla, se pitää jossain vaiheessa maksaa.
se aluksi nätisti vastannut
Minimiveloitus vähän alle 300.
Minkäs pikavippifirman kortti sulla on? Mulla on OP credit/devit visoja kaksi. Toisessa luottoraja 6000€ ja toisessa 1000€. Isomman luoton kortissa minimilyhennys 90€/kk ja pienemmässä 50€/kk. Minimilyhennykseen ei vaikuta onko korttia käytetty 1000€ vai 6000€ edestä. Se on aina tuon 90€.
Vierailija kirjoitti:
Yritän myydä jotakin esineitä ja vaatetta mitä löydän. Vieläkin olen kipeä ettei aina oikein jaksaisi.
Älä mieti rajoitteita vasn mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän myydä jotakin esineitä ja vaatetta mitä löydän. Vieläkin olen kipeä ettei aina oikein jaksaisi.
Älä mieti rajoitteita vasn mahdollisuuksia.
Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu kun eräpäivä on vasta huomenna. Maksu ei siis ole myöhässä.
Se on aina parempi alkaa neuvotella asiasta. Sanot vaikka, että sinulla oli aikomus maksaa lasku, mutta nyt et valitettavasti pysty. Voit sanoa myös, että jouduit maksamaan suuren lääkärilaskun.
Jos olet sairastellut tai sairaslomalla, niin sano sekin.Eli luultavasti ei suurempaa hätää ja ovat myöntyväisiä sopimaan miten maksat.
Mutta ehdottomasti ota yhteyttä huomenna ettei mene eräpäivän yli.
Kyllä asia selviää kun ei ole suurempi summa ja jos olet hoitanut edelliset maksut.
Tsemppiä!
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Nim. kolme luottokorttia ja niillä velkaa tällä hetkellä yhteensä n. 10k. Lyhentelen noita nyt sellaisen tonnin kuussa. Viimeksi taisivat kaikki olla yhtäaikaa nollilla kolme vuotta sitten. Toisaalta jos työtilanne pysyy nyt hyvänä niin pitäisi saada nuo taas nollattua ensi kesään mennessä. Ellei taas matkan varrella satu jotain yllättävää...
Oletko koskaan laskenut miten järjetön määrä rahaa menee tuolla touhulla täysin hukkaan? Luottokorteissa on todella reippaat korot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko mahdollista, että ap:n kortti on ns maksuaikakortti, jolloin minimilyhennys on 100% velkasummasta?
Ei koska juurihan hän kirjoitti, että velkasumma on 1000e.
Näköjään sillä aikaa, kun olin kirjoittanut kommenttiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan laskenut miten järjetön määrä rahaa menee tuolla touhulla täysin hukkaan? Luottokorteissa on todella reippaat korot.
Halvemmat kuin yhdessäkään vipissä. Todellinen vuosikorko jää pankin kultakortilla kuitenkin alle 10%. Vakuudetonta kulutusluottoa ei saa pankista oleellisesti halvemmalla, niiden vuosikorko on yleensä 7-8% + mahdolliset järjestelypalkkiot päälle. Vakuudellista kulutusluottoa voi saada puoleen tuosta hinnasta, mutta se vaatii todellisia reaalivakuuksia. Eli ei tuo ole pöllömpi vaihtoehto muihin luottoihin verrattuna jos sitä velkaa on kuitenkin pakko ottaa.
Eri juttu jos on jotain aktiiviraha tms. luottokortteja joiden vuosikorko on 20% hujakoilla, niillä ei todellakaan kannata tehdä velkaa!
Pikavippii vaan kehiin. Monilla yhtiöillä on nykysin eka vippi ilman korkoa. Noita sitten itse olen pelaillut vuoron perään.
Jenkeissä kun olin niin hain myös niin monta luottokorttia kun pystyin sen jälkeen kun sain sossunumeron sieltä. Joku 20 tonnin piikki taisi jäädä siihen suuntaan auki. 7v kuluttua sitten sama juttu uudestaan.