Yo-koe lähti hyväksyttynä. Tuli lautakunnasta hylättynä. Olit tiputettu muutama piste. Kokemuksia/ tietoa kuinka ehtiikö lautakunta käsitellä
valituksen ennen lakkiaispäivää?
Kokemuksia kysyn miten yleensä on käynyt. Nythän ei voi tietenkään tietää aikatauluista tänä vuonna.
Kommentit (27)
Älkää haukkuko, toisella on muutenkin jo paskat fiilikset! Ei se kaikille niin helppoa ole. Nähty on. Tsemppiä ap:lle!
T: Ope
En kehtaisi juhlia itse tai pitää lapselleni juhlia, jos tulos olisi tuollainen.
Ihme itseisarvo jollain lakilla?
A:n saaminen tarkoittaa käytännössä sitä, että on jotenkuten luku- ja kirjoitustaitoinen ja on joskus kuunnellut tunnilla edes puolella korvalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muiden aineiden pisteet riitä kompensaatioon? Kompensaatiohan tulee automaattisesti.
Itselläni on yo-todistuksessa ruotsista i. Pääsin kuitenkin normaalisti ylioppilaaksi kompensaatiolla. Esim. äidinkielestä sain L. Syksyllä uusin ruotsin ja sain A:n.
Lempiargumenttini pakkoruotsiin: Kun osaa suomea tarpeeksi hyvin, ei tarvitse osata ruotsia ollenkaan. Minulla on siitä YTL:n antama kirjallinen todistus.
Lukion kurssit sinun on kuitenkin ollut pakko suorittaa, joten täysin osaamaton et voi olla. Tosin kyllä hyvin lähellä.
Toisaalta hylätyksi tuleminen ruotsin kohdala tarkoittaa jo erityislahjakkuutta :D
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi juhlia itse tai pitää lapselleni juhlia, jos tulos olisi tuollainen.
A:n saaminen tarkoittaa käytännössä sitä, että on jotenkuten luku- ja kirjoitustaitoinen ja on joskus kuunnellut tunnilla edes puolella korvalla.
NIin... vähän sama kuin juhlistaisi sitä, että on tullut toiseksi viimeiseksi hiihtokilpailussa 30 osallistujan joukosta.
Itseisarvo on ikään kuin se, että on osallistunut.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen äiti, jos ei kehtaa pitää omalle lapselle juhlia. Ilmeisesti lastesi pitää toimia juuri sinun odotustesi mukaan, jotta saavat hyväksyntäsi.
Toivon todella, ettei sinulla ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Älkää haukkuko, toisella on muutenkin jo paskat fiilikset! Ei se kaikille niin helppoa ole. Nähty on. Tsemppiä ap:lle!
T: Ope
Varmaan näinkin, mutta mietin onko usein laiskuudesta koulunkäynnistä vai tyhmyydestä kiinni, että ei osaa kirjoituksissa joihin kuitenkin useampi vuosi tähdätään.
Ymmärrän sairaudet ym syyksi vaan enpä oikein muuta osaa ajatella pätevänä
Melko surkeasti olet tainnut pärjätä ja nyt jos läpi pääset, niin onko tarkoitus pitää suuret juhlat?